Compania Hyundai va dezvolta un nou submarin

Autor: Simona Haiduc
Data actualizării:
Data publicării:
Submarin
Submarin
Transferurile de tehnologie din anii ’80 au deschis drumul industriei navale sud-coreene.

În februarie, Guillaume Rochard, responsabil cu strategia și parteneriatele în cadrul Naval Group, critica, într-un interviu pentru  Defense News, compania germană ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), afirmând că aceasta este un „campion în arta de a crea noi concurenți”, mai ales în domeniul submarinelor. Alegerea recentă făcută de marina peruană vine să confirme această constatare.

Astfel, în anii 1980, constructorul naval Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW), filială a TKMS, a consimțit transferuri semnificative de know-how industrial și tehnologii pentru a câștiga contractele din Coreea de Sud privind achiziționarea de submarine convenționale bazate pe modelele Type 209 (programul KSS-I) și Type 214 (programul KSS-II).

Rezultatul? Industria navală sud-coreeană este acum capabilă să proiecteze și să construiască propriile sale submarine, nu doar pentru a satisface cererea internă, ci și pentru a concura pe piața exporturilor – lucru demonstrat recent de Hyundai Heavy Industries (HHI) în Peru.

Peru alege Hyundai în locul TKMS

În timp ce TKMS este implicată în modernizarea celor șase submarine Type 209 pe care Peru le-a achiziționat între 1974 și 1983 din Germania, marina peruană a ales să colaboreze cu industria sud-coreeană pentru înlocuirea acestora. Această decizie era de așteptat, având în vedere că un protocol de acord fusese semnat în acest sens în timpul summitului Cooperării Economice Asia-Pacific (APEC), desfășurat la Lima în noiembrie anul trecut.

Săptămâna trecută, Hyundai Heavy Industries a semnat un memorandum de înțelegere cu șantierul naval public peruan SIMA, pentru dezvoltarea comună a unui nou submarin, bazat pe modelul HDS-1500, care a fost prezentat oficial la conferința internațională de apărare maritimă „Colombiamar 2025”.

„Scopul principal este de a dezvolta submarine personalizate, bazate pe tehnologia de vârf a HD Hyundai Heavy Industries și pe nevoile de apărare maritimă ale statului Peru, în cadrul procesului de înnoire a flotei îmbătrânite a marinei peruane”, a declarat compania sud-coreeană.

Hyundai își extinde prezența navală în America Latină

„Hyundai Heavy Industries își extinde cooperarea de la navele de suprafață la submarine, printr-un parteneriat pe termen lung cu marina peruană. Hyundai a finalizat toate pregătirile pentru a pătrunde pe piața din America Latină, iar Peru reprezintă punctul său de sprijin”, a adăugat Joo Wonho, responsabilul diviziei Naval & Special Ships din cadrul grupului.

Anul trecut, HHI fusese deja ales de Lima ca „partener strategic” al șantierului SIMA – unul dintre cele mai mari din America Latină – pentru a furniza marinei peruane o fregată bazată pe modelul HDF-3200, o navă de patrulare oceanică de tip HDP-2200 și două nave de debarcare de 1.500 de tone. Contractul s-a ridicat la 463 milioane de dolari și reprezenta doar începutul, fiind menționată o comandă ulterioară de cel puțin 11 nave suplimentare.

Caracteristicile tehnice ale submarinului HDS-1500

Submarinul HDS-1500, conceput cu o arhitectură deschisă, are un deplasament de 1.500 de tone în imersiune, o lungime de 65 de metri și un diametru de 6,5 metri. Este echipat cu un sistem de propulsie bazat pe baterii litiu-ion, un catarg optronic și senzori „avansați”, fiind operat de un echipaj redus, format din 25 de membri.

De asemenea, va putea transporta torpile Tiger Shark, ghidate prin fibră optică.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Banca Naționala a României
Ministerul Finanțelor
Marcel Boloș / Foto: gov.ro
Arme / Foto: Freepik
Donald Trump
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Se impune o revizuire profundă / FOTO:Freepik
Euro-dolar / FOTO: Freepik
Dan Șucu, președintele Concordia
Ucraina. Foto: Freepik.com
Banca Norvegiei / FOTO: Wikipedia

Banca centrală a Norvegiei menține rata dobânzii la 4,5%

Norvegia, în contrast cu restul Occidentului.

Stație de transformare
Submarin

Compania Hyundai va dezvolta un nou submarin

Transferurile de tehnologie din anii ’80 au deschis...

Freepik.com
Robor
Foto: Freepik.com
Bursa / Foto: Freepik
Bani / FOTO: Freepik
Butoaie cu petrol / Foto: Freepik
Aston Martin / FOTO: Wikipedia

Aston Martin, risc de ieșire de pe traseu la următorul viraj

Obiective ambițioase, realitate dezamăgitoare.

Aeroportul JFK / FOTO: wikipedia

SUA modifică sistemul de control al traficului aerian

Un sistem considerat învechit și subdimensionat.

Animale / FOTO: Freepik
Șeful FED, Jerome Powell
iPhone. Freepik.com
Fotografie de la cottonbro studio: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/birou-masa-de-lucru-laptop-barba-i-6803551/
Venituri neimpozabile

pixel