Compania Hyundai va dezvolta un nou submarin

Autor: Simona Haiduc
Data actualizării:
Data publicării:
Submarin
Submarin
Transferurile de tehnologie din anii ’80 au deschis drumul industriei navale sud-coreene.

În februarie, Guillaume Rochard, responsabil cu strategia și parteneriatele în cadrul Naval Group, critica, într-un interviu pentru  Defense News, compania germană ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), afirmând că aceasta este un „campion în arta de a crea noi concurenți”, mai ales în domeniul submarinelor. Alegerea recentă făcută de marina peruană vine să confirme această constatare.

Astfel, în anii 1980, constructorul naval Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW), filială a TKMS, a consimțit transferuri semnificative de know-how industrial și tehnologii pentru a câștiga contractele din Coreea de Sud privind achiziționarea de submarine convenționale bazate pe modelele Type 209 (programul KSS-I) și Type 214 (programul KSS-II).

Rezultatul? Industria navală sud-coreeană este acum capabilă să proiecteze și să construiască propriile sale submarine, nu doar pentru a satisface cererea internă, ci și pentru a concura pe piața exporturilor – lucru demonstrat recent de Hyundai Heavy Industries (HHI) în Peru.

Peru alege Hyundai în locul TKMS

În timp ce TKMS este implicată în modernizarea celor șase submarine Type 209 pe care Peru le-a achiziționat între 1974 și 1983 din Germania, marina peruană a ales să colaboreze cu industria sud-coreeană pentru înlocuirea acestora. Această decizie era de așteptat, având în vedere că un protocol de acord fusese semnat în acest sens în timpul summitului Cooperării Economice Asia-Pacific (APEC), desfășurat la Lima în noiembrie anul trecut.

Săptămâna trecută, Hyundai Heavy Industries a semnat un memorandum de înțelegere cu șantierul naval public peruan SIMA, pentru dezvoltarea comună a unui nou submarin, bazat pe modelul HDS-1500, care a fost prezentat oficial la conferința internațională de apărare maritimă „Colombiamar 2025”.

„Scopul principal este de a dezvolta submarine personalizate, bazate pe tehnologia de vârf a HD Hyundai Heavy Industries și pe nevoile de apărare maritimă ale statului Peru, în cadrul procesului de înnoire a flotei îmbătrânite a marinei peruane”, a declarat compania sud-coreeană.

Hyundai își extinde prezența navală în America Latină

„Hyundai Heavy Industries își extinde cooperarea de la navele de suprafață la submarine, printr-un parteneriat pe termen lung cu marina peruană. Hyundai a finalizat toate pregătirile pentru a pătrunde pe piața din America Latină, iar Peru reprezintă punctul său de sprijin”, a adăugat Joo Wonho, responsabilul diviziei Naval & Special Ships din cadrul grupului.

Anul trecut, HHI fusese deja ales de Lima ca „partener strategic” al șantierului SIMA – unul dintre cele mai mari din America Latină – pentru a furniza marinei peruane o fregată bazată pe modelul HDF-3200, o navă de patrulare oceanică de tip HDP-2200 și două nave de debarcare de 1.500 de tone. Contractul s-a ridicat la 463 milioane de dolari și reprezenta doar începutul, fiind menționată o comandă ulterioară de cel puțin 11 nave suplimentare.

Caracteristicile tehnice ale submarinului HDS-1500

Submarinul HDS-1500, conceput cu o arhitectură deschisă, are un deplasament de 1.500 de tone în imersiune, o lungime de 65 de metri și un diametru de 6,5 metri. Este echipat cu un sistem de propulsie bazat pe baterii litiu-ion, un catarg optronic și senzori „avansați”, fiind operat de un echipaj redus, format din 25 de membri.

De asemenea, va putea transporta torpile Tiger Shark, ghidate prin fibră optică.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Dragos Anastasiu / Foto: gov.ro
Contabilă la calculator / Foto: Freepik

RO e-Factura a devenit obligatorie pentru aceste entități

RO e-Factura devine obligatorie pentru ONG-uri și...

Alexandru Nazare
ANAF

ANAF urmează să aibă un nou șef

Adrian Nicușor Nica a fost desemnat pentru a prelua conducerea Agenției...

Bancnote
Noile telefoane Nothing
Bogdan Ivan și partenerii kazahi
Bursa de Valori București
Registrul Auto Roman
Ciprian Tătărușanu și Alin Dobre
George-Sergiu Niculescu
Foto: Freepik.com
Stradă din București, noaptea / Foto: Lawrence Krowdeed / Unsplash
Banca Națională a României

Cât aur şi valută are Banca Naţională în rezerve

La 30 iunie 2025, rezervele valutare la Banca Naţională...

DGAF
Foto: Facebook Finanțe Sed Lex
La birou / FOTO: Freepik
Emmanuel Macron / Foto: Banca Mondială / Flickr
Renault / FOTO: Unsplash

Guvernul prorogă RO e-Factura pentru două domenii economice

Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...

Freepik.com

ANAF intră şi în cimitire: Fraudă cu monumente funerare

ANAF informează că a identificat o fraudă de peste 1,3...

Strângere de mână / FOTO: Freepik

BBVA nu renunţă la preluarea Sabadell

Grupul bancar spaniol BBVA a anunţat luni că va merge...

Bursa / Foto: Freepik
Protest spontan al unor angajați ai ANAF din Cluj-Napoca
Dragoș Pîslaru

pixel