Companie de infrastructură vrea să profite de pe urma Brexitului
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Sunt planuri de viitor
Sunt planuri de viitor
Grupul italian Atlantia SpA, cea mai mare companie de infrastructură din lume, consideră Europa drept cea mai atractivă piaţă pentru creştere şi ar putea chiar să beneficieze de pe urma Brexitului, în condiţiile în care traficul prin tunelul de sub Canalul Mânecii ar putea să crească, informează Bloomberg. 

Europa din afara Italiei "este cea mai promiţătoare zonă în termeni de randament de capital. Este cel mai bun loc pentru a-ţi concentra investiţiile având în vedere costul redus al finanţării, existenţa unor infrastructuri vechi şi limitele de capacitate care reprezintă o oportunitate", a declarat directorul general de la Atlantia SpA, Giovanni Castellucci.

Grupul italian Atlantia SpA este în mijlocul unui proces de diversificare a operaţiunilor dincolo de Italia, chiar dacă nu caută noi pieţe. "În primul rând, vrem să devenim mai puternici în ţările unde suntem prezenţi deja", a spus Castellucci, precizând că drumurile urbane cu taxă şi aeroporturile sunt principalele zone de interes.

Anul dezastrului

Directorul Atlantia a mai spus că grupul italian nu este îngrijorat de posibilitatea ca Brexitul să îi afecteze afacerile în regiune. Deşi Marea Britanie se îndreaptă spre o zonă incertă, votul în favoarea ieşirii din Uniunea Europeană ar putea fi o oportunitate pentru Atlantia, care este cel mai mare acţionar la compania Getlink SE, care deţine la rândul său societatea Eurotunnel, operatorul tunelului de sub Canalul Mânecii, a apreciat Castellucci. Potrivit acestuia traficul prin tunel ar putea să crească după Brexit, ca urmare a tranziţiei spre un viitor în care vor exista mari centre financiare în mai multe oraşe din Europa, ceea ce va însemna mai multe călătorii între Londra şi oraşe de pe continent precum Amsterdam, Bruxelles şi Paris.

Citește și Trenurile de mare viteză vor putea trece mai departe prin Canalul Mânecii

Chiar dacă în luna martie a anului trecut a finalizat o tranzacţie în valoare de 23 de miliarde dolari pentru a prelua rivalul spaniol Abertis Infraestructuras SA, 2018 a fost un dificil pentru Atlantia, după ce 43 de persoane au decedat după prăbuşirea unui viaduct la Genoa, viaduct gestionat de Autostrade, divizie a Atlantia. Luna viitoare, Giovanni Castellucci, 59 de ani, ar urma să înceapă un alt mandat de trei ani în fruntea Atlantia, companie controlată de familia Benetton.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

România a importat mai mult cărbune în 2024

În urmă cu câteva zile, Institutul Național de...

De ce cumpără SUA milioane de barili de petrol. Analiză

Procedând ca atare, Statele Unite rezolvă, practic, două...

Vânzarea terenurilor extravilane. Se schimbă regulile

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Şomajul rămâne la un nivel îngrijorător în Franţa

Veştile nu sunt bune pentru cea de-a doua mare economie...

Date de ultimă oră privind cifra de afaceri din industrie

Informațiile vin de la Institutul Național de Statistică. 

Orezul va deveni mai scump, pe fondul fenomenelor meteo

Diferite probleme care țin, în mare parte, de fenomene...

Naf Naf a primit trei oferte de preluare

Trei oferte de preluare sunt pe masă pentru...


pixel