În mod normal, mulţi chinezi oferă crabi păroşi drept cadou rudelor, clienţilor importanţi sau oficialilor guvernamentali. Acest gen de delicatesă culinară costă până la 2.700 de yuani (400 de dolari) pentru o cutie de opt crabi şi poate fi cumpărată numai toamna, timp de câteva săptămâni.
Coronavirus: Italia adoptă alte RESTRICȚII. Nu se mai circulă
"Aproape toţi crabii păroşi din bazinele noastre au fost rezervaţi, mult mai repede decât anul trecut", spune Ma Mingjun, care deţine o fermă de acvacultură în apropiere de Shanghai.
Potrivit firmei de consultanţă AskCI Consulting, anul trecut cererea pentru crabi păroşi în China s-a ridicat la aproximativ 120 miliarde yuani iar în acest an este prognozată să urce la 150 de miliarde yuani. În plus, cel mai bine vândut sortiment în acest an ar urma să coste 1.600 de yuani pentru o cutie, dublu faţă de 800 de yuani în 2019.
Aceasta delicatesă culinară este unul dintre multele produse costisitoare ale căror popularitate a crescut în China. Producătorii de articole de lux LVMH, Kering SA şi Estee Lauder Cos. au raportat o creştere de aproape 50% a vânzărilor în China în al doilea trimestru iar magazinele duty-free din provincia sudică Hainan au raportat o creştere de 167% a vânzărilor cu prilejul zilei naţionale, aniversată în octombrie.
Unul dintre motive este şi interdicţia de călătorie care a obligat turiştii chinezi să aleagă destinaţii locale, susţine Xu Ruyi, analist la firma de consultanţă Mintel Group. "Mulţi chinezi înstăriţi care obişnuiau să cumpere agresiv în străinătate fac acum cumpărături de pe piaţa locală. Consumatorii cu venituri mari sunt mai rezistenţi în perioadele de incertitudini economice şi mai dispuşi să cheltuie pentru ceva care le face plăcere, ca o recompensă pentru un an dificil", susţine Xu Ruyi.
Însă nu doar pandemia contribuie la creşterea cererii pentru crabi păroşi. Zona de est a Chinei este un mare hub pentru creşterea de crabi păroşi şi timp de mai mulţi ani majoritatea ofertei stătea în zona Shanghai iar consumatorii din alte părţi aveau dificultăţi în a avea acces la această ofertă. Acum însă, odată cu expansiunea lanţurilor logistice şi a operaţiunilor de comerţ electronic ale unor giganţi precum Alibaba Group Holding Ltd. şi JD.com Inc., fermierii pot trimite mai uşor crabi proaspeţi la distanţe mari, astfel încât anul acesta vor ajunge până la consumatorii din Singapore.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe a...
Bursa de Valori Bucureşti a înregistrat săptămâna aceasta creșteri importante
Luca, Petru și Matei își împart piața patiseriilor.
Piața imobiliară din România...
Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...
Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...
Primăriile pot lua împrumuturi...
Analiza publicată de DCBusiness...
Guvernul clarifică acordarea...
Acțiunile Oracle au scăzut cu...
O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...
Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...
Sistemul energetic românesc...
Leul a avut o evoluție relativ...
Electrificarea liniei ferate...
Dumitru Chisăliță: „Sancțiunile...
Generația Z cumpără cel mai...
Bruxelles pregătește o...
Emailul Netflix care anunță...
Amenzi de peste 3 milioane de lei și mii de mașini...
Guvernul aprobă finanțarea a...
Avocatul Gabriel Biriş, expert...