Contract de 49 milioane de lei pentru Şantierul Naval Damen Mangalia

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Un contract important, care asigură continuitate
Un contract important, care asigură continuitate
Şantierul Naval Damen Mangalia va moderniza spărgătorul de gheaţă Perseus, cel mai mare remorcher sub pavilion românesc, într-un contract în valoare de peste 49 milioane lei, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Economiei. 

Conform sursei citate, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi (AFDJ) şi Şantierul Naval Damen Mangalia au semnat contractul de modernizare şi retehnologizare a remorcherului maritim multifuncţional cu clasă de gheaţă Perseus.

Contractul în valoare de peste 49 milioane lei a fost câştigat de Şantierul Naval Damen Mangalia, remorcherul maritim Perseus, de 6.600 cai putere, urmând să revină pe apă după modernizarea şi retehnologizarea care vor dura 24 de luni.

Procesul de modernizare se va concentra, printre altele, pe înlocuirea motoarelor principale cu unele de nouă generaţie, o nouă structură a comenzii şi echipamente de radio-navigaţie. Modernizarea navei va reduce costurile de exploatare ale navei şi va scădea gradul de emisii de noxe în atmosferă. Retehnologizarea va permite ca nava să-şi menţină calităţile operaţionale pentru următorii 20 ani.

Citește și Record la Șantierul Naval Damen Mangalia. Va fi o navă specială, unică

Remorcherul maritim Perseus a fost construit în perioada 1987-1989, după un proiect elaborat în anul 1984, având predarea finală în luna mai 1990. Acesta a fost construit pentru a fi folosit la salvarea şi remorcarea navelor maritime avariate sau eşuate, spargerea gheţii pe sectorul maritim al Dunării de Jos de la Sulina până la Brăila (km 175), nava având clasă de gheaţă G60, precum şi la manevra navelor maritime în radă şi port, participarea la activităţi de stingerea incendiilor care se produc la bordul navelor sau pe cheu, manevra şi remorcarea platformelor de foraj marin, aprovizionarea platformelor de foraj marin în cazul unor furtuni mai mari de gradul 4 de agitaţie al mării, dar şi pentru remorcaje maritime de linie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

La bursă / FOTO: Freepik

Roșu pe linie la Bursa de Valori București: BET pierde 1,55%

Valoarea totală a tranzacțiilor s-a ridicat la 122,32...

Tanczos Barna / FOTO: gov.ro
La bancă
Platformă / FOTO: Freepik
Euro / FOTO: Freepik
Pe o stradă din Moscova / FOTO: Freepik
SUA versus UE
Jerome Powell, șeful Rezervei federale a SUA
Freepik.com
Warren Buffett
Donki / FOTO: Captură de ecran

Japonia: Don Quijote, paradisul haotic al cumpărăturilor

Regele reducerilor mizează pe „vânătoarea de comori” a...

Preț petrol / FOTO: Freepik

Trump și „prețul ideal” al barilului de petrol

Care este prețul corect al petrolului pentru Donald Trump.

Foto: Freepik.com

Xiaomi va lansa propriul său cip mobil XringO1

Un pas strategic în dezvoltarea internă de tehnologii.

Freepik.com
Ghișeu

Curs BNR. Ce face leul în mijlocul instabilității economice

Leul stagnează față de euro, dar pierde teren în fața...

Sebastian Burduja
Calcule și verificări / FOTO: Freepik
De ce este bine să plăteşti cu cardul şi nu cash. Explicaţia de la ANAF
Topitorie / Foto: Freepik
Magazin Zara din Moscova / Foto: Google Maps
Freepik.com
Pașaport / Foto: Freepik

Cum vrea UE să-i momească pe cercetătorii americani

Europa vrea să atragă cercetători americani nemulțumiți...

Paladiu
Shein / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr
Industrie / Sursa: Freepik.com
Poluare / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Declaratia unica. Foto: Freepik.com
Freepik.com

pixel