COTAR cere socoteală ANAF în chestiunea firmelor de ridesharing

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Primăria Capitalei vrea ca toate firmele autorizate de taxi să fie obligate să dețină cel puțin o mașină adaptată pentru transportul persoanelor cu handicap
Primăria Capitalei vrea ca toate firmele autorizate de taxi să fie obligate să dețină cel puțin o mașină adaptată pentru transportul persoanelor cu handicap
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită Executivului şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) să explice din ce motiv se admite prelungirea termenului pentru intrarea în legalitate a firmelor de ridesharing, în timp ce orice altă firmă din România, cu orice alt obiect de activitate "ar avea de plătit amenzi uriaşe dacă ar încălca legea".

"Transportatorii autorizaţi din România vor să li se explice cum este posibil ca, după patru ani în care s-a tolerat încălcarea legislaţiei în vigoare de către firmele de ridesharing, li s-a fabricat apoi o lege specială celor care până acum au practicat pirateria, li s-a stabilit şi o perioadă de patru luni pentru a se putea supune noii legi, iar acum unii vor să se mai prelungească cu încă patru luni perioada, doar pentru a nu se constata că aceştia încalcă în continuare legea. Cât tupeu să ai sau cât sprijin politic pentru a veni să ceri o nouă amânare pentru autorizare, cu încă patru luni, după ce ai eludat deja, timp de patru ani şi patru luni, bugetul consolidat al statului? Au mai trecut patru luni de la adoptarea acelui OUG controversat, privind transportul alternativ şi mai vrei patru luni de amânare. Asta fac reprezentaţii acestor multinaţionale: cerşesc clemenţa, ca să poată încasa în continuare sume enorme, nefiscalizate, în conturile din străinătate. Dacă tot se vorbeşte despre marile afaceri ale domnului Biden şi ale fiului acestuia, în România şi Ucraina, am vrea să aflăm cine a susţinut, în tot aceşti ani, lobby-ul pentru aceste multinaţionale care au reuşit să sfideze şi să schimbe legile din România, după bunul lor plac - ceea ce se poate vedea cu ochiul liber, doar dacă urmărim acţiunile lor, de când au intrat, ilegal, pe piaţa din România", a declarat preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu.

Taxiurile vor fi dotate cu GPS și POS pentru plata cu cardurile

Într-un comunicat remis miercuri agenției Agerpres, COTAR atrage atenţia asupra faptului că şoferilor de la firmele Uber, Bolt, Yango sau CleverGo li s-a acordat un termen pentru obţinerea autorizaţiei de transport alternativ, până până la 1 noiembrie 2019, dar deja "persoane interesate" doresc prelungirea perioadei până la 1 februarie 2020 - timp în care toţi sunt liberi să circule fără autorizaţie.

"Deja s-a trecut la nivelul următor, către intruziunea pe piaţa autocarelor şi a microbuzelor, după ce OUG se doreşte a fi modificat, astfel încât se poate face ridesharing şi cu autovehiculele care au mai mult de cinci locuri. Având în vedere faptul că legislaţia în vigoare nu permite circulaţia taxiurilor sau a autocarelor neautorizate şi nelicenţiate, dar se permite circulaţia în aceste condiţii pentru firmele care fac 'transport alternativ', COTAR cere Executivului respectarea principiilor concurenţei şi garantarea egalităţii în faţa legii pentru toţi cetăţenii şi pentru toate companiile care activează în România. Aşteptăm ca organele competente să se autosesizeze", se arată în comunicatul COTAR. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

BVB
Indici bursieri
Eoliene și panouri solare / Foto: Freepik
Oare ce se va întâmpla?

Șoc pe piața petrolului! Prețurile s-au dus de-a dura

Așa ceva nu s-a mai întâmplat din decembrie 2021. 

Sebastian Burduja
Chelneriță vorbește cu oamenii de la o masă / Foto: Freepik
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Eutelsat / FOTO: Site-ul oficial al Eutelsat

Eutelsat ar putea înlocui Starlink în Ucraina?

Posibilitatea ca Ucraina să piardă accesul la internetul...

Vaccin / FOTO: Freepik
Dolari
Bani
Locuri de muncă

Cauți job în România sau Europa? Sunt zeci de mii de oferte

Informațiile au fost publicate miercuri și reflectă o...

FMI

FMI anunță când va începe Polonia să reducă dobânda în 2025

Anunțul a fost făcut în cadrul Congresului Financiar...

Bayer se confruntă în continuare cu mari probleme

Gigantul Bayer, pierderi uriașe în 2024: Ce va fi în 2025?

În 2024, grupul din Leverkusen a suferit o pierdere netă...

Fals / FOTO: Pagina de Facebook a ANAF

ANAF avertizează: Mesaje SMS false în numele instituției

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF)...

Cazino
Târg imobiliar

Programul „Noua Casă” 2025. Care este noul plafon

Guvernul menține programul Noua Casă și în 2025, alocând...

Emoji / FOTO: Captură ecran
Geolog / Foto: Freepik
Mașini noi / sursa foto: Freepik.com
Foto: George Călin / Inquam Photos / Ilustrație: Oana Pavelescu
Declaratia unica 2025
Frontul din Ucraina / Foto: canalul de Telegram al președintelui Volodimir Zelenski
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Nuscale
Donald Trump / Foto: Casa Albă / Flickr
Navă cargo / Foto: Freepik
IKEA

pixel