COTAR cere socoteală ANAF în chestiunea firmelor de ridesharing

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Primăria Capitalei vrea ca toate firmele autorizate de taxi să fie obligate să dețină cel puțin o mașină adaptată pentru transportul persoanelor cu handicap
Primăria Capitalei vrea ca toate firmele autorizate de taxi să fie obligate să dețină cel puțin o mașină adaptată pentru transportul persoanelor cu handicap
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită Executivului şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) să explice din ce motiv se admite prelungirea termenului pentru intrarea în legalitate a firmelor de ridesharing, în timp ce orice altă firmă din România, cu orice alt obiect de activitate "ar avea de plătit amenzi uriaşe dacă ar încălca legea".

"Transportatorii autorizaţi din România vor să li se explice cum este posibil ca, după patru ani în care s-a tolerat încălcarea legislaţiei în vigoare de către firmele de ridesharing, li s-a fabricat apoi o lege specială celor care până acum au practicat pirateria, li s-a stabilit şi o perioadă de patru luni pentru a se putea supune noii legi, iar acum unii vor să se mai prelungească cu încă patru luni perioada, doar pentru a nu se constata că aceştia încalcă în continuare legea. Cât tupeu să ai sau cât sprijin politic pentru a veni să ceri o nouă amânare pentru autorizare, cu încă patru luni, după ce ai eludat deja, timp de patru ani şi patru luni, bugetul consolidat al statului? Au mai trecut patru luni de la adoptarea acelui OUG controversat, privind transportul alternativ şi mai vrei patru luni de amânare. Asta fac reprezentaţii acestor multinaţionale: cerşesc clemenţa, ca să poată încasa în continuare sume enorme, nefiscalizate, în conturile din străinătate. Dacă tot se vorbeşte despre marile afaceri ale domnului Biden şi ale fiului acestuia, în România şi Ucraina, am vrea să aflăm cine a susţinut, în tot aceşti ani, lobby-ul pentru aceste multinaţionale care au reuşit să sfideze şi să schimbe legile din România, după bunul lor plac - ceea ce se poate vedea cu ochiul liber, doar dacă urmărim acţiunile lor, de când au intrat, ilegal, pe piaţa din România", a declarat preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu.

Taxiurile vor fi dotate cu GPS și POS pentru plata cu cardurile

Într-un comunicat remis miercuri agenției Agerpres, COTAR atrage atenţia asupra faptului că şoferilor de la firmele Uber, Bolt, Yango sau CleverGo li s-a acordat un termen pentru obţinerea autorizaţiei de transport alternativ, până până la 1 noiembrie 2019, dar deja "persoane interesate" doresc prelungirea perioadei până la 1 februarie 2020 - timp în care toţi sunt liberi să circule fără autorizaţie.

"Deja s-a trecut la nivelul următor, către intruziunea pe piaţa autocarelor şi a microbuzelor, după ce OUG se doreşte a fi modificat, astfel încât se poate face ridesharing şi cu autovehiculele care au mai mult de cinci locuri. Având în vedere faptul că legislaţia în vigoare nu permite circulaţia taxiurilor sau a autocarelor neautorizate şi nelicenţiate, dar se permite circulaţia în aceste condiţii pentru firmele care fac 'transport alternativ', COTAR cere Executivului respectarea principiilor concurenţei şi garantarea egalităţii în faţa legii pentru toţi cetăţenii şi pentru toate companiile care activează în România. Aşteptăm ca organele competente să se autosesizeze", se arată în comunicatul COTAR. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Dolari și euro
Lingouri de aur / FOTO: Freepik
Fidelis
Jerome Powell, șeful Fed / Foto: Federal Reserve / Flickr
Foto cu caracter ilustrativ: Freepik.com
Platformă petrolieră / FOTO: https://www.conocophillips.com/news-media/

Prețul petrolului, în creștere spre sfârșit de săptămână

Prețurile petrolului au continuat să crească joi, pe...

SUA vs China / sursa foto: Freepik.com

SUA-China: Confruntarea titanilor

Pe fondul escaladării războiului comercial dintre Statele Unite și China, un...

Analize / FOTO: Freepik

Aceste acțiuni au un potențial de creștere de până la 62%

Tehnologia în cădere liberă: Nvidia și Nasdaq, printre...

Banca Națională a României

Banca Naţională a României împlineşte 145 de ani

Banca Naţională a României împlineşte joi 145 de ani.

BCE / sursa foto: Freepik.com / frimufilms

Piețele așteaptă relaxarea monetară

Randamentele obligațiunilor din zona euro au urcat ușor...

Digitalizarea în România merge foarte prost / Foto: Freepik
Ceasuri / FOTO: Freepik

Ceasurile elvețiene au invadat piața Statelor Unite

Un fenomen atent monitorizat de analiștii financiari.

Foto: Freepik.com
ABB / FOTO: Pagina de Facebook a companiei

ABB vrea să listeze la bursă divizia de robotică

Grupul industrial elvețian ABB a anunțat joi că...

Semn de întrebare
Dolarul rămâne sub presiune / Ilustrație: Oana Pavelescu

Cum a devenit Trump aliatul neașteptat al monedei euro

Războiul tarifar inițiat de Donald Trump a declanșat o...

Rachete ale armatei Chinei / FOTO: Wikipedia
Un proiect revoluționar / FOTO: Captură ecran
Panouri fotovoltaice / Foto: Freepik
Corina Martin / FOTO: Pagina de Facebook
Trenuri / Foto: Freepik
Știrile dimineții / Foto: Freepik
Magistrați / Foto: Freepik
Beijing
Ghișeu
Foto: Freepik.com
Copii din mediul rural rareori se consideră fericiți / Foto: Oana Pavelescu
Guvernul are buzunarele goale / Ilustrație: DCBusiness
Despre prosumatori
Familie în vacanță / Foto: Freepik

pixel