Covid-19. Avocat: Banii de bilete pentru zborurile anulate se pot recupera
Autor: Dana Mihai
Data actualizării:
Data publicării:
Covid-19 a dat peste cap planurile multor români.
Covid-19 a dat peste cap planurile multor români.
Covid-19 a dat peste cap planurile multor români. Fie că plecau în vacanță, la rude sau cu treburi, ei s-au trezit cu zboruri anulate, cu zeci de ore petrecute pe aeroporturi în căutarea unor soluții și mai nou de interdicția deplasării în Italia, de unde nimeni iese și unde nimeni nu intră. În plus s-au trezit și cu banii luați.

Se pot recupera banii pe biletele la zborurile anulate în contextul epidemiei de Covid-19? DCBusiness a contactat un avocat pentru detalii.

"Atât legislația internațională cât și legislația națională în vigoare stabilesc că persoana care a contractat un pachet de servicii de călătorie are dreptul să înceteze contractul, fără a fi obligat la plata vreunei penalități, înainte de începerea executării pachetului contractat în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediat a acestuia și care afectează executarea parchetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinație.", a declarat avocatul Emil Păduraru.

Covid-19, picătura care poate distruge o întreagă industrie. Se anunță măsuri disperate

Potrivit afirmațiilor sale Legiuitorul nu și-a dorit ca un caz atât de grav să îmbogățească comercianților.

"Legiuitorul a înțeles să statueze această normă anticipând posibilitatea apariției unui caz de forță majoră, precum cea creată de virusul Covid-19, și astfel să înlăture o eventuală îmbogățire fără justă cauză a comercianților prin prejudicierea călătorilor."

El a mai precizat că există posibilitatea de a se recupera banii printr-o simplă notificare.

"Astfel, călătorii au posibilitatea de a notifica companiile cu privire la rambursarea completă a oricarei plăți efectuate pentru pachetul achiziționat fără a putea fi obligați la plata penalităților și fără a avea dreptul la vreo despăgubire suplimentar, conform art. 13 alin. (3) și (4) din Ordonanța Guvernului cu numarul 2 din data de 02 Septembrie 2018 cu privire la contractele ce au ca obiect pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, încheiate între călători şi comercianţi în scopul asigurării unui nivel ridicat de protecţie a consumatorilor şi a bunei funcţionări a pieţei."

Avocatul a spus în detaliu care sunt situațiile de forță majoră.

"În eventualitatea în care companiile nu vor da curs notificării de restituire a cheltuielilor, călătorii au posibilitatea de a formula o cerere de chemare în judecată în temeiul textului de lege anterior arătat."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Aurul a recăpătat curaj și câștigă teren

Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...

Rheinmetall vrea crearea unui consorțiu european de armament

Rheinmetall sugerează crearea unui consorțiu european de...

Întâlnire crucială între Ursula von der Leyen și Xi Jinping

Întâlnirea crucială între preşedinta Comisiei Europene,...


pixel