Prețul carburanților. Cât costă benzina și motorina la început de săptămână
Care sunt cele mai mici și cele...
Calculat ca medie, românii au cheltuit pentru cumpărături online aproape 10 milioane de euro în fiecare zi din 2018, în creştere comparativ cu cele 7,67 milioane de euro, medie zilnică înregistrată cu un an în urmă. În medie, un cumpărător online a făcut nouă achiziţii pe parcursul anului trecut, în creştere faţă de 2017, când media era de 8,7 achiziţii.
Valoarea totală de peste 3,5 miliarde de euro reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet. Nu sunt incluse serviciile, biletele de avion, vacanţele şi călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, conţinutul de download etc.
Pe parcursul anului trecut, un român a cheltuit, în medie, 243 de lei la o achiziţie online făcută de pe computer, respectiv 210 lei pentru o achiziţie realizată de pe telefonul mobil. De altfel, aproximativ 80% din traficul înregistrat de principalele magazine online a fost generat, anul trecut, de dispozitivele mobile, în creştere cu 10% faţă de 2017, şi cu 30% în comparaţie cu anul 2016.
"Totuşi, rata de conversie de pe dispozitivele mobile este încă la jumătate din rata de conversie înregistrată pe Desktop în cazul majorităţii magazinelor online, ceea ce înseamnă că românii preferă să folosească telefonul mobil pentru a căuta informaţii despre produse, dar aleg să finalizeze tranzacţia de la computer, unde au monitoare mai mari decât ecranul telefonului mobil. Există însă şi excepţii, în cazul magazinelor online consacrate şi a magazinelor online care au aplicaţie mobilă dedicată, caz în care rata de conversie depăşeşte deja Desktop-ul", se menţionează în concluziile raportului.
Principalele motive invocate de către cei care nu au cumpărat online sunt, în ordine: neîncrederea că produsele prezentate pe website-urile magazinelor online corespund întocmai realităţii (65% în 2018, comparativ cu 68% în 2017), imposibilitatea de a vedea, testa şi proba produsele (58% vs 53%), neîncrederea în magazinele online sau teama de a nu fi fraudat (46% vs 51%) şi plata taxelor de transport în plus faţă de preţul produsului (33% vs 30%).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Care sunt cele mai mici și cele...
Activitatea economică din...
Buffett și Berkshire Hathaway,...
Majoritatea participanților au...
Există însă și o veste mai...
Grupaj de știri.
Arieratele bugetului general...
Parlamentul României urmează să...
A locui în apropierea familiei...
Tarifele impuse de Donald Trump...
Piețele financiare se tem de un scenariu mai mult decât...
Bursa fascinează la fel de mult...
Vacanțele rimează uneori cu...
Cum să jonglezi între stilul chic și confortul la birou?...
Au fost angate o serie de negocieri.
Toyota Motor a anunțat că...
Privind dincolo de aspectele politice, China este o...
Cătălin Leonte, directorul...
Grupaj de știri.
Ministerul Energiei a lansat în...
Oficialii Băncii Centrale...
În contextul în care dolarul este în scădere accentuată...
Uniunea Europeană încearcă să...
Ministrul Energiei, Sebastian...
A doua putere economică mondială își propune să domine...
În deșertul arid al Arizonei,...
Ele tronează, impunătoare, în...
Linia ar urma să lege capitala, de pe malul estic al...