Creștere spectaculoasă a comerțului online din România

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Comerțul online crește în ritm susținut
Comerțul online crește în ritm susținut
Românii au făcut cumpărături online în valoare de peste 3,5 miliarde de euro, în 2018, cu 30% mai mult decât în 2017, când suma cheltuită a fost de 2,8 miliarde de euro, reiese din Raportul Pieţei de e-Commerce GPeC 2018, întocmit de principalii jucători din piaţa de comerţ electronic din România, transmite Agerpres.

Calculat ca medie, românii au cheltuit pentru cumpărături online aproape 10 milioane de euro în fiecare zi din 2018, în creştere comparativ cu cele 7,67 milioane de euro, medie zilnică înregistrată cu un an în urmă. În medie, un cumpărător online a făcut nouă achiziţii pe parcursul anului trecut, în creştere faţă de 2017, când media era de 8,7 achiziţii.

Valoarea totală de peste 3,5 miliarde de euro reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet. Nu sunt incluse serviciile, biletele de avion, vacanţele şi călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, conţinutul de download etc.

Pe parcursul anului trecut, un român a cheltuit, în medie, 243 de lei la o achiziţie online făcută de pe computer, respectiv 210 lei pentru o achiziţie realizată de pe telefonul mobil. De altfel, aproximativ 80% din traficul înregistrat de principalele magazine online a fost generat, anul trecut, de dispozitivele mobile, în creştere cu 10% faţă de 2017, şi cu 30% în comparaţie cu anul 2016.

"Totuşi, rata de conversie de pe dispozitivele mobile este încă la jumătate din rata de conversie înregistrată pe Desktop în cazul majorităţii magazinelor online, ceea ce înseamnă că românii preferă să folosească telefonul mobil pentru a căuta informaţii despre produse, dar aleg să finalizeze tranzacţia de la computer, unde au monitoare mai mari decât ecranul telefonului mobil. Există însă şi excepţii, în cazul magazinelor online consacrate şi a magazinelor online care au aplicaţie mobilă dedicată, caz în care rata de conversie depăşeşte deja Desktop-ul", se menţionează în concluziile raportului.

Principalele motive invocate de către cei care nu au cumpărat online sunt, în ordine: neîncrederea că produsele prezentate pe website-urile magazinelor online corespund întocmai realităţii (65% în 2018, comparativ cu 68% în 2017), imposibilitatea de a vedea, testa şi proba produsele (58% vs 53%), neîncrederea în magazinele online sau teama de a nu fi fraudat (46% vs 51%) şi plata taxelor de transport în plus faţă de preţul produsului (33% vs 30%).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
Banca Naţională a României
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik
LM 400 / FOTO: Flichr

Lockheed Martin lansează un nou vehicul spațial

Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...

Marcel Boloș / Foto: Inquam Photos / George Călin
Dolari / sursa foto: Freepik.com
Dumitru Nancu
Dumitru Nancu
Tineri / Foto: Freepik

CCIR a organizat Forumul de Afaceri România – Polonia

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

foto: pexels
Tichete / Foto: DCBusiness

Tichetele scapă de impozitare și contribuții sociale

O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...

Dacia Bigster / sursa foto: Dacia.ro

Vânzările Dacia în Europa au scăzut

Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...

Exploatare minieră
Experții au analizat toate aspectele / FOTO: Freepik
Industrie / Sursa: Freepik.com

pixel