Decizie importantă privind prețurile la energie. Documentul a fost publicat
Guvernul s-a decis în privința...
Calculat ca medie, românii au cheltuit pentru cumpărături online aproape 10 milioane de euro în fiecare zi din 2018, în creştere comparativ cu cele 7,67 milioane de euro, medie zilnică înregistrată cu un an în urmă. În medie, un cumpărător online a făcut nouă achiziţii pe parcursul anului trecut, în creştere faţă de 2017, când media era de 8,7 achiziţii.
Valoarea totală de peste 3,5 miliarde de euro reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet. Nu sunt incluse serviciile, biletele de avion, vacanţele şi călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, conţinutul de download etc.
Pe parcursul anului trecut, un român a cheltuit, în medie, 243 de lei la o achiziţie online făcută de pe computer, respectiv 210 lei pentru o achiziţie realizată de pe telefonul mobil. De altfel, aproximativ 80% din traficul înregistrat de principalele magazine online a fost generat, anul trecut, de dispozitivele mobile, în creştere cu 10% faţă de 2017, şi cu 30% în comparaţie cu anul 2016.
"Totuşi, rata de conversie de pe dispozitivele mobile este încă la jumătate din rata de conversie înregistrată pe Desktop în cazul majorităţii magazinelor online, ceea ce înseamnă că românii preferă să folosească telefonul mobil pentru a căuta informaţii despre produse, dar aleg să finalizeze tranzacţia de la computer, unde au monitoare mai mari decât ecranul telefonului mobil. Există însă şi excepţii, în cazul magazinelor online consacrate şi a magazinelor online care au aplicaţie mobilă dedicată, caz în care rata de conversie depăşeşte deja Desktop-ul", se menţionează în concluziile raportului.
Principalele motive invocate de către cei care nu au cumpărat online sunt, în ordine: neîncrederea că produsele prezentate pe website-urile magazinelor online corespund întocmai realităţii (65% în 2018, comparativ cu 68% în 2017), imposibilitatea de a vedea, testa şi proba produsele (58% vs 53%), neîncrederea în magazinele online sau teama de a nu fi fraudat (46% vs 51%) şi plata taxelor de transport în plus faţă de preţul produsului (33% vs 30%).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul s-a decis în privința...
Rating susţinut de apartenenţa...
Un avertisment adresat în...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...
Termenele de livrare care ar putea determina...
Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...
Aplicația de inteligență...
Afacerile stârnesc interes până...
Data de 28 februarie 2025 este...
Donald Trump a câștigat...
Ce se întâmplă cu sezonul turistic din Santorini....
SUA ar putea tăia accesul...
Care este secretul? Nu este...
O selecție a celor semnificative informații ale zilei...
Cercetătorii chilieni au...
Hon Hai propune o colaborare cu...
La o lună după începutul celui de-al doilea mandat al...
Un cuțit de 150.000 de dolari ar putea părea pentru unii...
Bursa de la București încheie...
Libera circulație...
BNR a anunțat cotațiile valutare pentru vineri, 21...
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a vorbit despre...