Creștere spectaculoasă a comerțului online din România
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Comerțul online crește în ritm susținut
Comerțul online crește în ritm susținut
Românii au făcut cumpărături online în valoare de peste 3,5 miliarde de euro, în 2018, cu 30% mai mult decât în 2017, când suma cheltuită a fost de 2,8 miliarde de euro, reiese din Raportul Pieţei de e-Commerce GPeC 2018, întocmit de principalii jucători din piaţa de comerţ electronic din România, transmite Agerpres.

Calculat ca medie, românii au cheltuit pentru cumpărături online aproape 10 milioane de euro în fiecare zi din 2018, în creştere comparativ cu cele 7,67 milioane de euro, medie zilnică înregistrată cu un an în urmă. În medie, un cumpărător online a făcut nouă achiziţii pe parcursul anului trecut, în creştere faţă de 2017, când media era de 8,7 achiziţii.

Valoarea totală de peste 3,5 miliarde de euro reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet. Nu sunt incluse serviciile, biletele de avion, vacanţele şi călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, conţinutul de download etc.

Pe parcursul anului trecut, un român a cheltuit, în medie, 243 de lei la o achiziţie online făcută de pe computer, respectiv 210 lei pentru o achiziţie realizată de pe telefonul mobil. De altfel, aproximativ 80% din traficul înregistrat de principalele magazine online a fost generat, anul trecut, de dispozitivele mobile, în creştere cu 10% faţă de 2017, şi cu 30% în comparaţie cu anul 2016.

"Totuşi, rata de conversie de pe dispozitivele mobile este încă la jumătate din rata de conversie înregistrată pe Desktop în cazul majorităţii magazinelor online, ceea ce înseamnă că românii preferă să folosească telefonul mobil pentru a căuta informaţii despre produse, dar aleg să finalizeze tranzacţia de la computer, unde au monitoare mai mari decât ecranul telefonului mobil. Există însă şi excepţii, în cazul magazinelor online consacrate şi a magazinelor online care au aplicaţie mobilă dedicată, caz în care rata de conversie depăşeşte deja Desktop-ul", se menţionează în concluziile raportului.

Principalele motive invocate de către cei care nu au cumpărat online sunt, în ordine: neîncrederea că produsele prezentate pe website-urile magazinelor online corespund întocmai realităţii (65% în 2018, comparativ cu 68% în 2017), imposibilitatea de a vedea, testa şi proba produsele (58% vs 53%), neîncrederea în magazinele online sau teama de a nu fi fraudat (46% vs 51%) şi plata taxelor de transport în plus faţă de preţul produsului (33% vs 30%).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...


pixel