România se pregătește să aplice Directiva UE privind transparența salarială
România se pregătește să aplice...
Sindicatul Liber Navalistul a adresat o scrisoare deschisă Ambasadei Regatului Țărilor de Jos în România și conducerii grupului Damen, cerând intervenția rapidă pentru salvarea Damen Shipyards Mangalia, cel mai mare șantier naval din România.
Șantierul naval din Mangalia, într-o criză fără precedent
Potrivit sindicatului, activitatea șantierului a fost suspendată pentru o perioadă lungă, iar majoritatea angajaților sunt în șomaj tehnic de opt luni. În prezent, Damen Shipyards Mangalia se află în insolvență, cu datorii majore și fără perspective certe de finanțare pentru noi comenzi.
”Este inadmisibil ca, din cauza unui management defectuos practicat de Damen, acest obiectiv strategic să fie condus spre colaps economic și social”, se arată în scrisoarea transmisă către Ambasada Țărilor de Jos și conducerea Damen Holding B.V.
Sindicatul atrage atenția că drepturile salariale ale angajaților sunt susținute doar temporar din Fondul de Garantare a Creanțelor Salariale, iar dacă nu se identifică urgent soluții financiare, riscul de faliment este iminent.
Revendicările angajaților: ”Timpul scade dramatic!”
Sindicatul Liber Navalistul formulează patru revendicări urgente pentru salvarea șantierului:
Soluționarea conflictului dintre acționari – Disputele dintre partenerii Damen Holding B.V. și SN 2 Mai SA împiedică orice redresare, iar șantierul riscă să fie vândut pe bucăți sau să ajungă la fier vechi.
Reluarea imediată a activității – În timp ce alte șantiere navale din România sunt complet operaționale, Damen Shipyards Mangalia este blocat de un ”conflict între acționari” cu efecte devastatoare asupra angajaților și comunității locale.
Adoptarea unor măsuri economice urgente – Dacă nu se iau decizii rapide pentru finanțare și repornirea producției, șantierul riscă să intre în colaps total.
Renunțarea la planul de restructurare și concedieri colective – Sindicatul solicită anularea planului care prevede reducerea masivă a personalului și aplicarea unui plan realist de redresare, ce implică menținerea forței de muncă.
Un colaps cu impact economic major
Damen Shipyards Mangalia este cel mai mare angajator din zonă, iar închiderea sa ar provoca un dezastru economic și social ireversibil. Sindicatul susține că Damen a deteriorat intenționat situația șantierului, preferând să transfere profiturile în Țările de Jos în loc să investească în redresare.
Totodată, sindicatul critică lipsa de reacție a conducerii Damen și cere statului olandez să se implice activ în negocieri pentru salvarea acestui șantier esențial pentru industria navală românească și pentru securitatea economică a regiunii.
”În contextul geopolitic actual, când un conflict armat are loc aproape de granițele României, este de neconceput ca statele român și olandez să permită închiderea unui șantier naval strategic”, avertizează sindicatul.
Liderii sindicali cer acționarilor să acționeze rapid pentru relansarea șantierului, avertizând că orice întârziere ar putea însemna pierderea definitivă a capacității României de a construi și repara nave la standarde internaționale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
România se pregătește să aplice...
ANAF descoperă o fraudă de...
CEC Bank face mai accesibilă...
Bitcoin își revine după minimele înregistrate vineri,...
Curtea Constituțională a...
Ministrul Muncii, Florin...
Președintele României, Nicușor...
Curtea Constituțională a...
Bulgaria mizează pe turism...
Compania Națională de...
NASA redeschide licitația...
Cea de-a XIX-a ediție a...
Un jaf spectaculos a avut loc...
Volumul uriaș de petrol aflat...
Averizare din partea SRI...
Industria berii din România a...
Curs valutar BNR, 20 octombrie.
Christine Lagarde explică...
Curtea Constituţională a...
În perioada 1 ianuarie - 31...
Ziua de 20 octombrie este una...
China accelerează...