Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
Dubai, oraş al recordurilor cu Burj Khalifa, cel mai înalt turn din lume, cu Dubai Mall, cel mai mare centru comercial sau insulele Palm, cele mai mari insule artificiale ale lumii, va bate noi recorduri găzduind, timp de 15 zile, COP28. Organizatorii se aşteaptă la peste 70.000 de participanţi care vor lua parte la discuții și negocieri, număr la care se vor adăuga reprezentanți de companii, observatori, activiști, etc.
Astfel, cea de-a 28-a Conferință ONU privind clima ar trebui să bată recordul de participare la o astfel de reuniune, dar și pe cel al amprentei de carbon, adică volumul de gaze cu efect de seră pe care evenimentul îl va emite.
Arătați cu degetul
În primul rând, majoritatea participanților vor veni la Dubai cu avionul, mijloc de transport ce reprezintă principala sursă de emisii de CO2 a acestui summit internațional. Ca atare, nici această întrunire nu a scăpat de tirurile criticilor legate de numărul de zboruri efectuate de delegațiile oficiale, de ONG-uri și angajatori, dar mai ales de avioanele private care-i vor aduce pe unii dintre participanți. Aeronave care emit de cinci până la 14 ori mai mult CO2 decât un avion de pasageri, potrivit Federației Europene pentru Transport și Mediu.
În 2022, pentru COP27 din Egipt, emisiile legate de călătoriile internaționale ale celor 46.000 de participanți oficiali au reprezentat 44.104 de tone de CO2 dintr-un total de 62.695 de tone, potrivit organizatorilor. La COP26 de la Glasgow, în 2021, s-a stabilit un record al amprentei de carbon (peste 130.000 de tone de CO2 la 38.000 de participanţi oficiali).
Plantare de copăcei
De la COP13, desfășurat în 2007, la Bali, ţările gazdă au „integrat în găzduirea lor compensarea emisiilor legate de călătoriile participanţilor”, precizează ONU. În schimbul emisiilor de CO2, delegațiile fac acțiuni de protecție a mediului, cum ar fi plantarea de copaci.
COP rămâne un eveniment "cheie pentru abordarea tulburărilor climatice", nuanţează Marc Halgand, responsabil sectorial la EcoAct, o firmă de consultanţă specializată în climă şi mediu. În privința deplasărilor pe calea aerului, el recomandă să se acorde prioritate clasei economice în detrimentul avioanelor de afaceri sau private, dar precizează că "evaluarea și frecvența" sunt elementele cheie pentru reducerea emisiilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...