Șoferul, un angajat Tesla, a scăpat nevătămat. Dar dispozitivul bateriei cu litiu-ion a luat foc. Și a fost nevoie de un efort considerabil pentru a stinge flăcările. Mai exact, de 200.000 de litri de apă și de spumă, aruncate din avion.
Semiremorca electrică Semi de la producătorul Tesla, a pierdut controlul pe o șosea străjuită de păduri din California, ieșind de pe carosabil, potrivit Agenției americane de siguranță a transporturilor (NTSB).
Într-un raport preliminar, NTSB precizează că vehiculul a părăsit drumul pe o curbă în timp ce se deplasa pe 19 august pe Interstate 80, la scurt timp după ora 3 a.m., lângă Emigrant Gap, California, în pădurea Sierra Nevada. Camionul a ajuns într-o rână, blocat de copaci. Șoferul, un angajat Tesla, a scăpat nevătămat.
Dar „dispozitivul bateriei litiu-ion al vehiculului a luat foc după ce a părăsit drumul, provocând un incendiu”, transmite agenția, precizând că niciun alt vehicul nu a fost implicat în incident.
Măsuri excepționale
A fost nevoie de aproximativ 50.000 de galoane de apă - în jur de 190.000 de litri - pentru a stinge flăcările și a răci bateriile vehiculului, a menționat agenția, adăugând că Departamentul de Pompieri din California a mobilizat un avion pentru a arunca spumă în jurul locului accidentului, ca măsură de precauție. California suferă în fiecare vară de numeroase incendii forestiere, foarte distructive și uneori fatale, alimentate de vânturi violente și temperaturi ridicate într-un context de secetă perenă.
Autostrada a rămas închisă timp de cel puțin paisprezece ore „pentru ca pompierii să se asigure că bateriile au atins o temperatură sigură” pentru evacuarea puținului rămas în vehicul - apoi ținut sub supraveghere timp de 24 de ore - și pentru a evita ca orice risc de incendiu să se răspândească în pădurea vecină.
Riscuri ale bateriilor litiu-ion
În timpul prezentării rezultatelor din al doilea trimestru de la Tesla, la sfârșitul lunii iulie, șeful său, Elon Musk, a asigurat că producția de masă a camionului Semi rămâne conformă planificării inițiale până la sfârșitul anului 2025. Primele exemplare au fost livrate câtorva clienți precum Pepsi, Walmart și Costco încă din 2022, pentru teste.
Bateriile cu litiu-ion prezintă riscuri de incendiu sau explozie dacă sunt supraîncărcate, dacă prezintă defecte de fabricație sau dacă sunt supuse la temperaturi ridicate. Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO) a interzis transportul bateriilor litiu-ion în cală în 2016 la solicitarea companiilor aeriene și a asociațiilor de piloți din motive de siguranță.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...