Secretul unei afaceri de succes. Diamantele vândute ca animale de companie

Autor: Ecaterina Dumitrescu
Data actualizării:
Data publicării:
Există două modalități de a spori valoare unei afaceri: prin achiziția de active materiale sau inventând o poveste incredibilă, care să trezească interes pentru un produs sau altul.

În anul 1975, Gary Dalh a construit o afacere unică: el a comandat niște pietre neprețioase, după care le-a vândut așa cum se vând animalele de companie. Fiecare piatră a fost împachetată în cutii speciale de carton, cu găuri pentru ventilație și cu inscripția ”fragil”, la un preț de 3,85 dolari/bucata. Existau și instrucțiuni despre cum trebuie îngrijit ”animalul”, care, de fapt, era o cărticică plină cu bancuri și istorioare hazlii.

Interesul publicului pentru produsul Pet Rocks a durat cam o jumătate de an, timp în care Dahl a reușit să vândă peste 5 milioane de pietre, care i-au adus, într-un final, 15 milioane de dolari. Materialele folosite de omul de afaceri au costat o nimica toată, dar conceptul de prezentare și povestea ”atașată” i-au permis lui Dahl să obțină câte 3 dolari pentru fiecare piatră.

Astăzi, storytelling este folosit la tot pasul: spre exemplu, o halbă de bere belgiană KWAK costă aproximativ 10 dolari, dar prețul sare la 15 dolari, dacă este oferită într-un recipient de firmă.

Ceasul din cenușă

Compania Romain Jerome a lansat ceasurile Eyjafjallajokull DNA, decorate cu cenușă și lavă stinsă adunate din vulcanul Eyjafjallajokull. Directorul general al firmei, Manuel Emch, a dat mare lovitură prezentând noul exemplar de ceasuri la numai o lună după renumita erupție din 2010. Un obiect unic cu o poveste interesantă a atras atenția publicului, astfel că vânzările companiei au crescut considerabil.

La începutul anului 1980, producătorul de încălțăminte Timberland trecea prin dificultăți majore: fabrica producea pantofi de o mai bună calitate și mai ieftini decât concurența, dar care nu se bucurau de cerere. Totul s-a schimbat însă când Tmberland a majorat de câteva ori prețul, punând accent pe calitatea specială, deosebită, inegalabilă a produselor. Și vânzările au sporit.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Baraj. Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF)
Freepik.com
Sebastian Burduja / Foto: gov.ro
Benzinarie. Foto: Freepik.com
Vladimir Putin / Foto: kremlin.ru
Freepik.com
Cheile casei
Freepik.com
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Joe Biden & Donald Trump / sursa foto: Wikimedia Commons
Pepeni. Foto: Freepik.com
Curs valutar / Foto: Arhivă
Smishing / Foto: Freepik

AFM a semnat 26 de contracte pentru Fabrici de reciclare

"Programul asumat de AFM din Planul Național de...

Proiect / Foto: Freepik
OMV Petrom
Microsoft / FOTO: Wikipedia
Petrol, investiții / sursa: Freepik.com

Scădere puternică pe piața petrolului

Cotațiile petrolului au încheiat ziua de marți cu o...

China Investment Corporation / FOTO: Wikipedia

China vrea să vândă investiții de un miliard de dolari

Fondul Suveran al Chinei, China Investment Corporation...

Aeroport / Foto: Parlamentul European
Foto: Freepik.com
Blackout în Spania / Foto: Jorge Zapata / EPA / Agerpres
Samsung

Samsung a ajuns un simplu spectator pe propriul teren

În explozia actuală a inteligenței artificiale, Samsung...

Ouă / FOTO: Freepik
Bank of America

Bank of America șochează: „Pariați împotriva S&P 500!”

Bank of America (BofA) trage un semnal de alarmă pentru...


pixel