Secretul unei afaceri de succes. Diamantele vândute ca animale de companie

Autor: Ecaterina Dumitrescu
Data actualizării:
Data publicării:
Există două modalități de a spori valoare unei afaceri: prin achiziția de active materiale sau inventând o poveste incredibilă, care să trezească interes pentru un produs sau altul.

În anul 1975, Gary Dalh a construit o afacere unică: el a comandat niște pietre neprețioase, după care le-a vândut așa cum se vând animalele de companie. Fiecare piatră a fost împachetată în cutii speciale de carton, cu găuri pentru ventilație și cu inscripția ”fragil”, la un preț de 3,85 dolari/bucata. Existau și instrucțiuni despre cum trebuie îngrijit ”animalul”, care, de fapt, era o cărticică plină cu bancuri și istorioare hazlii.

Interesul publicului pentru produsul Pet Rocks a durat cam o jumătate de an, timp în care Dahl a reușit să vândă peste 5 milioane de pietre, care i-au adus, într-un final, 15 milioane de dolari. Materialele folosite de omul de afaceri au costat o nimica toată, dar conceptul de prezentare și povestea ”atașată” i-au permis lui Dahl să obțină câte 3 dolari pentru fiecare piatră.

Astăzi, storytelling este folosit la tot pasul: spre exemplu, o halbă de bere belgiană KWAK costă aproximativ 10 dolari, dar prețul sare la 15 dolari, dacă este oferită într-un recipient de firmă.

Ceasul din cenușă

Compania Romain Jerome a lansat ceasurile Eyjafjallajokull DNA, decorate cu cenușă și lavă stinsă adunate din vulcanul Eyjafjallajokull. Directorul general al firmei, Manuel Emch, a dat mare lovitură prezentând noul exemplar de ceasuri la numai o lună după renumita erupție din 2010. Un obiect unic cu o poveste interesantă a atras atenția publicului, astfel că vânzările companiei au crescut considerabil.

La începutul anului 1980, producătorul de încălțăminte Timberland trecea prin dificultăți majore: fabrica producea pantofi de o mai bună calitate și mai ieftini decât concurența, dar care nu se bucurau de cerere. Totul s-a schimbat însă când Tmberland a majorat de câteva ori prețul, punând accent pe calitatea specială, deosebită, inegalabilă a produselor. Și vânzările au sporit.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Gaze naturale / Foto: Freepik
ANAF

Vacanţe la mare cu până la 60% mai ieftine. Află detalii

Cea de-a 47-a ediţie a programului "Litoralul pentru...

Foto: Freepik.com
Freepik.com
Foto: Freepik.com
Freepik.com

Spotify scumpește abonamentele şi anunţă noi servicii

Spotify va majora prețurile pe măsură ce investește în...

Bani. Freepik.com
Rafinărie / FOTO: Freepik
Bursa de la București / FOTO: Facebook
AI. Freepik.com
Imagine din timpul protestelor angajaților MIPE pe tema tăierii sporurilor
Freepik.com
Freepik.com
Plată online / Foto: Freepik
Mașină veche, o rablă / FOTO: Facebook AFM

Programul Rabla, modificat. Câţi bani veţi primi

Ghidul Rabla Auto a intrat în dezbatere publică....

Legea mirosului. freepik.com
Freepik.com
Factură energie electrică
Donald Trump / Foto: Casa Albă / Daniel Torok
foto: pexels.com
Aur vs argint. Freepik.com

pixel