Secretul unei afaceri de succes. Diamantele vândute ca animale de companie
Autor: Ecaterina Dumitrescu
Data actualizării:
Data publicării:
Există două modalități de a spori valoare unei afaceri: prin achiziția de active materiale sau inventând o poveste incredibilă, care să trezească interes pentru un produs sau altul.

În anul 1975, Gary Dalh a construit o afacere unică: el a comandat niște pietre neprețioase, după care le-a vândut așa cum se vând animalele de companie. Fiecare piatră a fost împachetată în cutii speciale de carton, cu găuri pentru ventilație și cu inscripția ”fragil”, la un preț de 3,85 dolari/bucata. Existau și instrucțiuni despre cum trebuie îngrijit ”animalul”, care, de fapt, era o cărticică plină cu bancuri și istorioare hazlii.

Interesul publicului pentru produsul Pet Rocks a durat cam o jumătate de an, timp în care Dahl a reușit să vândă peste 5 milioane de pietre, care i-au adus, într-un final, 15 milioane de dolari. Materialele folosite de omul de afaceri au costat o nimica toată, dar conceptul de prezentare și povestea ”atașată” i-au permis lui Dahl să obțină câte 3 dolari pentru fiecare piatră.

Astăzi, storytelling este folosit la tot pasul: spre exemplu, o halbă de bere belgiană KWAK costă aproximativ 10 dolari, dar prețul sare la 15 dolari, dacă este oferită într-un recipient de firmă.

Ceasul din cenușă

Compania Romain Jerome a lansat ceasurile Eyjafjallajokull DNA, decorate cu cenușă și lavă stinsă adunate din vulcanul Eyjafjallajokull. Directorul general al firmei, Manuel Emch, a dat mare lovitură prezentând noul exemplar de ceasuri la numai o lună după renumita erupție din 2010. Un obiect unic cu o poveste interesantă a atras atenția publicului, astfel că vânzările companiei au crescut considerabil.

La începutul anului 1980, producătorul de încălțăminte Timberland trecea prin dificultăți majore: fabrica producea pantofi de o mai bună calitate și mai ieftini decât concurența, dar care nu se bucurau de cerere. Totul s-a schimbat însă când Tmberland a majorat de câteva ori prețul, punând accent pe calitatea specială, deosebită, inegalabilă a produselor. Și vânzările au sporit.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Schimbare la vârful Tuborg România

Tuborg România anunță o schimbare în managementul organizației, prin...

Italia stimulează angajările prin bonusuri pentru companii

Guvernul italian a aprobat marți un pachet de legi axat...

Brașovul impune o nouă taxă de drum din cauza TIR-urilor

CJ Brașov a trecut la contramăsuri pentru a proteja...

Pogramul IMM Plus: Credite de la Exim Banca Românească

Exim Banca Românească continuă să susțină antreprenorii...

Taxarea marilor averi, amânată până la toamnă

Aplicarea taxei pe marile averi a fost amânată până la...

Marea Britanie: Încep controalele la importurile din UE

O decizie dificilă, cu două tăișuri, ce vine la opt ani...

Cum reușește Airbus să cumpere titan din Rusia?

În ciuda sancțiunilor impuse Moscovei în urma invaziei...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel