Cum se explică prăbușirea la bursă a acțiunilor Forvia

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Auto / FOTO: Freepik
Auto / FOTO: Freepik
Acțiunea fostei subsidiare a grupului Stellantis a scăzut în primele două zile ale săptămânii cu peste 12,7%. De ce? Se pare că piața nu este convinsă de calitatea rezultatelor publicate de companie.

Producătorii de echipamente auto sunt cunoscuți pentru volatilitatea lor pe bursă. Dar coborârea în iad a acțiunii Forvia este încă motiv de îngrijorare. Titlul producătorului de echipamente auto născut în 2022, în urma preluării firmei germane Hella de către compania franceză Faurecia a scăzut luni cu 12,7% și a mai pierdut încă 11,8% marți. 

Interesant este că rezultatele anuale ale grupului publicate luni dimineața nu sunt dezamăgitoare. Dimpotrivă, compania a depășit chiar așteptările privind fluxul de numerar, de 649 de milioane de euro. Menționând că este puțin probabil ca volumele din Europa să crească în următorii șapte ani, Forvia a anunțat, de asemenea, un plan de adaptare a amprentei sale industriale pe continent, care ar trebui să ducă la reducerea a cel mult 10.000 de locuri de muncă în cinci ani. O inițiativă apreciată de analiști.

Mai mult decât atât, la începutul sesiunii de tranzacționare de luni, acțiunile Forvia au pornit cu dreptul, în creștere, tendință care s-a răsturnat complet pe parcursul zilei. Prin urmare, cum poate fi explicată deprecierea acțiunii? Se pare că de vină este neîncrederea investitorilor în calitatea rezultatelor publicate de Forvia, în special în ceea ce privește generarea de numerar.

„Acțiunile nu au performat de o manieră spectaculoasă, deoarece piața s-a concentrat pe intrările de fonduri de rulment, care au susținut fluxul de numerar în semestrul doi și care ar trebui să susțină generarea de numerar în 2024 și 2025”, a apreciat Deutsche Bank.

În cazul acțiunilor Forvia, fluxul de numerar reprezintă un punct de atenție deosebit pentru investitorii. Pur și simplu pentru că grupul s-a îndatorat în urma preluării Hella, chiar înainte ca dobânzile să crească. Pentru mulți analiști, traiectoria de reducere a datoriilor constituie subiectul principal pe bursă. Cu toate acestea, cu cât fluxul de numerar este mai mare, cu atât compania generează mai mult numerar și, prin urmare, reduce datoria.

În 2023, Forvia a generat așadar 649 de milioane de euro cash flow net. Tabelul fluxurilor de numerar publicat de companie arată că, anul trecut, grupul a beneficiat de o variație pozitivă de necesar de fonduri de rulment de 659 milioane euro anul trecut față de 405 milioane în 2022. De aici și semnele de întrebare ale pieței evidențiate de Deutsche Bank, care subliniază inclusiv faptul că Forvia a propus plata unui dividend, foarte limitat este adevărat, la doar 50 de cenți pe acțiune. „Dividendele ar fi trebuit să trimită un semnal încurajator, dar credem că menținerea lui la zero pentru a permite o datorie mai mică ar fi fost un element pozitiv de reasigurare”, a menționat Deutsche Bank.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik
LM 400 / FOTO: Flichr

Lockheed Martin lansează un nou vehicul spațial

Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...

Marcel Boloș / Foto: Inquam Photos / George Călin
Dolari / sursa foto: Freepik.com
Dumitru Nancu
Dumitru Nancu
Tineri / Foto: Freepik

CCIR a organizat Forumul de Afaceri România – Polonia

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...


pixel