Cumpărăturile online au explodat în România. Ţara noastră, în topul statelor UE cu cea mai mare creştere

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Estonia, Ungaria, Cehia şi România, cea mai mare creştere din UE a cumpărăturilor online, anunţă Eurostat.

Shopping-ul online continuă să se extindă la nivelul UE, iar în perioada 2012 - 2022 cea mai mare creştere a cumpărăturilor online în rândul utilizatorilor de internet a fost înregistrată în Estonia (47 puncte procentuale - pp), Ungaria (43 pp), Cehia şi România (ambele cu 41 pp), arată datele publicate marţi de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

La nivelul UE, 91% dintre persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani au folosit internetul în 2022, din care 75% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu. Ponderea celor care au cumpărat online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022, o creştere de 20 pp.

Cea mai ridicată pondere a utilizatorilor de internet care au cumpărat sau au comandat online bunuri sau servicii în 2022 s-a înregistrat în Ţările de Jos (92%), Danemarca (90%) şi Irlanda (89%), iar cea mai scăzută în România şi Bulgaria.

Cele mai frecvente achiziţii online au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv vestimentaţie sportivă), încălţăminte şi accesorii (comandate de 42% din cumpărătorii online). Dispozitivele portabile sunt urmate de livrări de la restaurante, lanţuri de fast-food şi servicii de catering (19%), cosmetice (17%), mobilă, accesorii pentru locuinţă şi produse de grădinărit (16%), cărţi printate, reviste sau ziare (14%), articole sportive (excluzând vestimentaţie sportivă, 14%).

În 2022, în rândul utilizatorilor de internet din UE, 21% au utilizat platformele de economie colaborativă pentru a cumpăra sau comanda bunuri fizice de la alte persoane, în timp ce 6% şi-au închiriat spaţiul de cazare, 1% au utilizat un serviciu de transport şi sub 1% au comandat servicii menajere prin astfel de platforme.

Persoanele cu vârsta între 25 - 34 de ani şi 35 - 44 de ani aveau în 2022 o tendinţă mai ridicată decât media să cumpere bunuri de la alţi vânzători privaţi, cu o pondere de 29% în rândul utilizatorilor de internet din UE.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Se elimină unele taxe

Schimbare majoră în Codul fiscal: Dispar o serie de obligații 

Se taie contribuții! Guvernul elimină o parte din taxele...

Reprezentanți ai Confederaţiei Patronale Concordia
Wall Street. Foto: Freepik.com
Ilie Bolojan
Port petrolier pe insula Karg
Taxele vamale ar putea fi amânate
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Ford

Ford anunţă un program de concedieri voluntare

Ford anunţă un program de concedieri voluntare la uzina...

Steagul Bulgariei
Freepik.com
Freepik.com
Salariu / Foto: pexels.com

Scădere a salariului mediu net. Cifre oficiale de la INS

Câştigul salarial mediu brut în România a scăzut cu...

Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm

Protest în faţa Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor

Sindicaliştii din ANAR protestează, vineri, în faţa...

Foto: Freepik.com
Bitcoin / FOTO: Freepik
Foto: Facebook Alexandru Nazare
Freepik.com
Ministerul Finanțelor
Foto ilustrativ / Foto: Freepik
Blue Air

Blue Air a intrat în faliment

Infinexa a deschis procedura de faliment pentru compania Blue Air Aviation,...

Curs valutar
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
Avion / FOTO: Freepik
O nouă zi cu pierderi
Evaziune fiscală / Foto: Freepik
Investiție imobiliară / Foto: Freepik
ASEAN 2025

pixel