Cutremur la vârful Renault. Directorul Luca de Meo pleacă pentru a prelua o funcție de top în afara industriei auto

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Renault / FOTO: Unsplash
Renault / FOTO: Unsplash
Luca de Meo pleacă de la Renault și ar urma să preia conducerea grupului Kering, proprietarul Gucci, relatează Reuters.

Directorul general al Renault, Luca de Meo, va părăsi compania franceză în luna iulie pentru a prelua o funcție de top în afara industriei auto, a anunțat duminică Renault. Potrivit cotidianului Le Figaro, de Meo va deveni noul CEO al grupului de lux Kering, care deține branduri celebre precum Gucci, Balenciaga și Yves Saint Laurent.

Italianul a fost artizanul redresării Renault în ultimii cinci ani, restructurând alianța de lungă durată cu Nissan și concentrându-se pe hibrizi și electrificare. În 2020, când a preluat funcția, Renault era profund afectată de pierderi record în contextul pandemiei.

Potrivit Le Figaro, de Meo îl va înlocui pe François-Henri Pinault, actualul CEO și moștenitorul familiei care controlează conglomeratul Kering, puternic îndatorat în prezent. Pinault ar urma să păstreze poziția de președinte al consiliului de administrație.

 

Kering nu a comentat informațiile apărute în presă

 

„Luca de Meo a exprimat dorința de a se retrage pentru a accepta noi provocări în afara sectorului auto”, a transmis Renault, adăugând că oficialul va pleca la mijlocul lunii iulie. Statul francez deține 15% din acțiunile companiei.

Dacă mutarea se confirmă, de Meo ar prelua conducerea Kering într-un moment dificil pentru gigantul de lux, care încearcă să readucă Gucci pe traiectoria de creștere. În ultimii doi ani, acțiunile Kering s-au prăbușit cu peste 60%, pe fondul profitabilității în scădere și al schimbărilor frecvente de designeri.

Schimbarea la vârful Kering era anticipată de analiști, după ce presa franceză a relatat săptămâna trecută că François-Henri Pinault ar urma să renunțe la funcția de CEO. Potrivit unor surse apropiate de conducere, se discută separarea rolurilor de CEO și președinte.


Arhitectul redresării Renault

 

Demisia lui De Meo este a doua plecare de top din industria auto europeană în mai puțin de șase luni, după ce Carlos Tavares a părăsit Stellantis. În contextul noilor tarife comerciale impuse de administrația Trump și al presiunii din partea concurenței chineze, industria auto europeană traversează o perioadă delicată.

De Meo a venit la Renault de la Volkswagen în 2020 și a implementat reduceri masive de costuri, restrângând operațiunile globale și transformând Renault într-o companie mai mică, dar mai agilă. A contribuit decisiv și la redefinirea relației cu Nissan, parteneriat ce durează de peste 20 de ani.

Publicația japoneză Nikkei a relatat că Nissan analizează vânzarea unei părți din participația deținută la Renault, deși compania a transmis că nu a luat „nicio decizie definitivă” în acest sens.

Spre deosebire de alți producători auto europeni afectați de politica comercială americană, Renault, concentrat mai ales pe piața europeană, a fost ferit de turbulențe. A fost printre puținele companii care nu au emis avertismente de profit în toamna trecută. Acțiunile Renault au crescut cu 90% în ultimii cinci ani, cea mai bună performanță din industria auto europeană.

În schimb, Kering are nevoie urgentă de o schimbare de direcție. Grupul s-a concentrat exclusiv pe segmentul de lux în ultimul deceniu și a avut o perioadă de creștere spectaculoasă datorită Gucci. Dar, de la pandemie încoace, performanțele brandului au scăzut, iar datoriile acumulate — peste 10 miliarde de euro — pun presiune asupra ratingului de credit.

În mod neașteptat, Kering a anulat o întâlnire cu analiștii programată pentru luni, fără a oferi explicații.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Factura. Freepik.com
La benzinărie / FOTO: Freepik
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Sebastian Burduja
Foto: Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu

Firme tip "conductă", în vizorul ANAF

Fraudă de 1,8 milioane de lei cu o firmă de tip...

Nicușor Dan, președintele României

Discuţii Nicuşor Dan - sindicate, la Palatul Cotroceni

Preşedintele Nicuşor Dan discută, în această dimineaţă,...

Conferință la BCE / FOTO: BCE
Documente ANAF. Freepik.com
Renault / FOTO: Unsplash
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...

Gaze naturale

România a importat cu 72% mai mult gaz în 2025

Producţia de gaze naturale utilizabile a României a...

Cariera Tismana

20 de hectare de pădure s-au surpat la mina Tismana

Deputatul Radu Miruţă (USR) anunţă că o alunecare de...

Bursa de Valori București
Pilonul III de pensii
Anker PowerCore 10000
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Srâmtoare Ormuz
Platină
Lingouri de aur
Sediul Hidroelectrica
Hidroelectrica
Trenuri
ANAF

pixel