Daraban (CCIR): Am transmis decidenţilor politici un proiect de extindere a Portului Constanța. A fost ignorat

Autor: Dana Mihai
Data actualizării:
Data publicării:
Mihai Daraban
Mihai Daraban
EXCLUSIV
Mihai Daraban, preşedintele CCIR, a vorbit, la DC News TV, despre canalul Dunăre-Marea Neagră, dar și despre extinderea Portului Constanța.

Canalul Dunăre-Marea Neagră

"Avantajul canalului Dunăre-Marea Neagră, pe lângă faptul că e o scurtătură, este acela că se descarcă sau, mai bine zis, plecarea lui este din incinta Portului Constanța și practic, transferul acesta de marfă de la nave maritime la nave fluviale se face în interiorul portului, în condiții de siguranță. Efectiv, dacă nava maritimă apucă să intre în port, din momentul acela este sigur transferul de la nava maritimă la nava fluvială. Și, bineînțeles, plecând pe canal condițiile sunt excepționale.

La noi dacă n-am fi avut canalul, nu ne puteam numi și port fluvial, pentru că, vedeți, acum, dacă nu ar fi fost canalul, foarte multe nave trebuia să se duc la Galați. Deci este foarte dificil să nu folosești Portul Constanța în aceste condiții. Portul îl folosești având acest canal", a spus Mihai Daraban.

Extinderea portului Constanța

"Noi am venit cu un proiect în acest sens. L-am trimis pe la câțiva decidenți politici. O extindere a Portului Constanța în sensul creării a 69 de hectare de noi platforme din apă, vorbim de un perimetru cu 14 metri adâncime a apei, 69 de hectare de platformă și 7.000 de metri liniari de cheuri. Gândiți-vă la o medie de 200 de metri lungimea navei. Câte nave am putea acomoda? Vorbim de minim 25 de vapoare. Problema noastră este că aceste proiecte care vin din sectorul privat către stat nu sunt luate în considerare. Ca de obicei, în România statul le ştie pe toate", a declarat președintele CCIR.

Ar putea veni un investitor privat care să facă aceste invesții?, a întrebat Val Vâlcu

"Gândiți-vă că această investiția ar rămâne a României. Si se pune problema, investitorul acela e nebun? Când își va recupera banii, pentru că, de exemplu, la ce v-am spus eu, investiția costă 760 de milioane de euro", a explicat Daraban.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Donald Trump
Foto: pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik
Lansarea dronei germane Rheinmetall KZO în timpul exercițiului Iron Wolf II în Lituania / Foto: NATO / Flickr
Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
pexels.com
Donald Trump
Foto: Pexels.com
Contabil
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Euro și lei / Foto: Oana Pavelescu
Militar ucrainean / Foto: Serhii Nuzhnenko / Radio Europa Liberă
Foto: Pexels.com
Portul Constanța
Familie plateste cumparaturile la casă

România nu mai este pe primul loc la inflație

România a pierdut titlul de țară cu cea mai mare...

Reguli noi pentru transportatori
Petrol / sursa: Freepik.com
Warren Buffett / FOTO: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063827483686&sk=photos_by

Warren Buffett, Oracolul din Omaha, dezvăluie unde a greșit

Berkshire Hathaway, compania legendarului investitor...

Janusz Bugajski, Senior Fellow la Jamestown Foundation din Washington DC
Știri false / Foto: Freepik
Tractorist / Foto: Freepik
Lucrător
Spațiu / FOTO: Wikipedia

Spațiul devine din ce în ce mai aglomerat pentru Elon Musk

Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...

Câmp petrolier / FOTO: Freepik

OPEC+ riscă să piardă controlul asupra pieței petrolului

OPEP și aliații săi se confruntă cu o dilemă delicată:...


pixel