Roșu pe linie la Bursa de Valori București: BET pierde 1,55%
Valoarea totală a tranzacțiilor s-a ridicat la 122,32...
Canalul Dunăre-Marea Neagră
"Avantajul canalului Dunăre-Marea Neagră, pe lângă faptul că e o scurtătură, este acela că se descarcă sau, mai bine zis, plecarea lui este din incinta Portului Constanța și practic, transferul acesta de marfă de la nave maritime la nave fluviale se face în interiorul portului, în condiții de siguranță. Efectiv, dacă nava maritimă apucă să intre în port, din momentul acela este sigur transferul de la nava maritimă la nava fluvială. Și, bineînțeles, plecând pe canal condițiile sunt excepționale.
La noi dacă n-am fi avut canalul, nu ne puteam numi și port fluvial, pentru că, vedeți, acum, dacă nu ar fi fost canalul, foarte multe nave trebuia să se duc la Galați. Deci este foarte dificil să nu folosești Portul Constanța în aceste condiții. Portul îl folosești având acest canal", a spus Mihai Daraban.
Extinderea portului Constanța
"Noi am venit cu un proiect în acest sens. L-am trimis pe la câțiva decidenți politici. O extindere a Portului Constanța în sensul creării a 69 de hectare de noi platforme din apă, vorbim de un perimetru cu 14 metri adâncime a apei, 69 de hectare de platformă și 7.000 de metri liniari de cheuri. Gândiți-vă la o medie de 200 de metri lungimea navei. Câte nave am putea acomoda? Vorbim de minim 25 de vapoare. Problema noastră este că aceste proiecte care vin din sectorul privat către stat nu sunt luate în considerare. Ca de obicei, în România statul le ştie pe toate", a declarat președintele CCIR.
Ar putea veni un investitor privat care să facă aceste invesții?, a întrebat Val Vâlcu
"Gândiți-vă că această investiția ar rămâne a României. Si se pune problema, investitorul acela e nebun? Când își va recupera banii, pentru că, de exemplu, la ce v-am spus eu, investiția costă 760 de milioane de euro", a explicat Daraban.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Valoarea totală a tranzacțiilor s-a ridicat la 122,32...
O eventuală suspendare a...
„Traversăm o perioadă în care...
Platforma de criptomonede,...
Banca Centrală Europeană (BCE)...
După ani în care autoritățile...
Președintele Rezervei Federale...
Economia zonei euro şi cea a UE...
Schimbare de generație la...
Regele reducerilor mizează pe „vânătoarea de comori” a...
Care este prețul corect al petrolului pentru Donald Trump.
Un pas strategic în dezvoltarea internă de tehnologii.
Franța cere acțiuni urgente...
Leul stagnează față de euro, dar pierde teren în fața...
Dobânzile interbancare ROBID și...
Formularul tipizat folosit de...
Prețul cuprului scade din nou,...
Oficial, gigantul spaniol...
Petrolul scade brusc cu aproape...
Europa vrea să atragă cercetători americani nemulțumiți...
Piața paladiului se...
INS a publicat datele privind...
Germania riscă să rateze...
Declarația unică (Formular 212)...