Daraban (CCIR): Am transmis decidenţilor politici un proiect de extindere a Portului Constanța. A fost ignorat

Autor: Dana Mihai
Data actualizării:
Data publicării:
Mihai Daraban
Mihai Daraban
EXCLUSIV
Mihai Daraban, preşedintele CCIR, a vorbit, la DC News TV, despre canalul Dunăre-Marea Neagră, dar și despre extinderea Portului Constanța.

Canalul Dunăre-Marea Neagră

"Avantajul canalului Dunăre-Marea Neagră, pe lângă faptul că e o scurtătură, este acela că se descarcă sau, mai bine zis, plecarea lui este din incinta Portului Constanța și practic, transferul acesta de marfă de la nave maritime la nave fluviale se face în interiorul portului, în condiții de siguranță. Efectiv, dacă nava maritimă apucă să intre în port, din momentul acela este sigur transferul de la nava maritimă la nava fluvială. Și, bineînțeles, plecând pe canal condițiile sunt excepționale.

La noi dacă n-am fi avut canalul, nu ne puteam numi și port fluvial, pentru că, vedeți, acum, dacă nu ar fi fost canalul, foarte multe nave trebuia să se duc la Galați. Deci este foarte dificil să nu folosești Portul Constanța în aceste condiții. Portul îl folosești având acest canal", a spus Mihai Daraban.

Extinderea portului Constanța

"Noi am venit cu un proiect în acest sens. L-am trimis pe la câțiva decidenți politici. O extindere a Portului Constanța în sensul creării a 69 de hectare de noi platforme din apă, vorbim de un perimetru cu 14 metri adâncime a apei, 69 de hectare de platformă și 7.000 de metri liniari de cheuri. Gândiți-vă la o medie de 200 de metri lungimea navei. Câte nave am putea acomoda? Vorbim de minim 25 de vapoare. Problema noastră este că aceste proiecte care vin din sectorul privat către stat nu sunt luate în considerare. Ca de obicei, în România statul le ştie pe toate", a declarat președintele CCIR.

Ar putea veni un investitor privat care să facă aceste invesții?, a întrebat Val Vâlcu

"Gândiți-vă că această investiția ar rămâne a României. Si se pune problema, investitorul acela e nebun? Când își va recupera banii, pentru că, de exemplu, la ce v-am spus eu, investiția costă 760 de milioane de euro", a explicat Daraban.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ursula van der Leyen și Donald Trump / Foto: Casa Albă

UE vrea soluții negociate în relația comercială cu SUA

Bruxelles-ul prelungește suspendarea contramăsurilor...

Bursa de la București
Parlamentul European din Bruxelles
Foto: Pexels.com
Elon Musk / Foto: Casa Albă / Flickr
Steagul Bulgariei
Bani. Freepik.com
Parlamentul de la Budapesta
Foto: Mihai Ciobanu
Donald Trump
Se elimină unele taxe

Schimbare majoră în Codul fiscal: Dispar o serie de obligații 

Se taie contribuții! Guvernul elimină o parte din taxele...

Medic de familie / Foto: Freepik
Marco Rubio și Wang Yi, la Kuala Lumpur
Reprezentanți ai Confederaţiei Patronale Concordia
Tiktok
Wall Street. Foto: Freepik.com
Ilie Bolojan
UE vrea mai mulți bani la buget
Port petrolier pe insula Karg
Taxele vamale ar putea fi amânate
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Ford

Ford anunţă un program de concedieri voluntare

Ford anunţă un program de concedieri voluntare la uzina...

Steagul Bulgariei
Freepik.com
Freepik.com
Salariu / Foto: pexels.com

Scădere a salariului mediu net. Cifre oficiale de la INS

Câştigul salarial mediu brut în România a scăzut cu...

Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm

Protest în faţa Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor

Sindicaliştii din ANAR protestează, vineri, în faţa...

Foto: Freepik.com

pixel