Daraban (CCIR): Am transmis decidenţilor politici un proiect de extindere a Portului Constanța. A fost ignorat

Autor: Dana Mihai
Data actualizării:
Data publicării:
Mihai Daraban
Mihai Daraban
EXCLUSIV
Mihai Daraban, preşedintele CCIR, a vorbit, la DC News TV, despre canalul Dunăre-Marea Neagră, dar și despre extinderea Portului Constanța.

Canalul Dunăre-Marea Neagră

"Avantajul canalului Dunăre-Marea Neagră, pe lângă faptul că e o scurtătură, este acela că se descarcă sau, mai bine zis, plecarea lui este din incinta Portului Constanța și practic, transferul acesta de marfă de la nave maritime la nave fluviale se face în interiorul portului, în condiții de siguranță. Efectiv, dacă nava maritimă apucă să intre în port, din momentul acela este sigur transferul de la nava maritimă la nava fluvială. Și, bineînțeles, plecând pe canal condițiile sunt excepționale.

La noi dacă n-am fi avut canalul, nu ne puteam numi și port fluvial, pentru că, vedeți, acum, dacă nu ar fi fost canalul, foarte multe nave trebuia să se duc la Galați. Deci este foarte dificil să nu folosești Portul Constanța în aceste condiții. Portul îl folosești având acest canal", a spus Mihai Daraban.

Extinderea portului Constanța

"Noi am venit cu un proiect în acest sens. L-am trimis pe la câțiva decidenți politici. O extindere a Portului Constanța în sensul creării a 69 de hectare de noi platforme din apă, vorbim de un perimetru cu 14 metri adâncime a apei, 69 de hectare de platformă și 7.000 de metri liniari de cheuri. Gândiți-vă la o medie de 200 de metri lungimea navei. Câte nave am putea acomoda? Vorbim de minim 25 de vapoare. Problema noastră este că aceste proiecte care vin din sectorul privat către stat nu sunt luate în considerare. Ca de obicei, în România statul le ştie pe toate", a declarat președintele CCIR.

Ar putea veni un investitor privat care să facă aceste invesții?, a întrebat Val Vâlcu

"Gândiți-vă că această investiția ar rămâne a României. Si se pune problema, investitorul acela e nebun? Când își va recupera banii, pentru că, de exemplu, la ce v-am spus eu, investiția costă 760 de milioane de euro", a explicat Daraban.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Vladimir Putin și Donald Trump în timpul întâlnirii din Alaska
Mihail Hodorkovski la Kiev, în 2014
Transelectrica / FOTO: Facebook
Dosare
Bucureștiu în 1888
Agent imobiliar / Foto: Freepik
Gara de Nord / Foto: Oana Pavelescu
Raed Arafat
Imaginea unei femei care a fost creată de AI / Foto: Freepik
Oceanul Atlantic văzut de pe țărmul Islandei / Foto: Freepik
Prima zi de școală
Sediul BNR
Un nou broker de asigurări a intrat pe piață / Foto: Freepik
Magistrat

Magistrații nu sunt egali în fața pensiei – explicația CCR

Curtea Constituțională a respins ca neîntemeiată...

Fermier face curat într-o cocină / Foto: Freepik
Oameni care merg pe holul unui spital / Foto: Freepik
Documente ANAF. Freepik.com
Freepik.com
Bursa de Valori Bucuresti / Foto: BVB
Cheia de la casa mult dorită / FOTO: Freepik
Oriunde și la orice nivel
Foto arhiva: Reuters
Casă de schimb valutar
Mai muți bani pentru cercetare / Foto: Freepik
Ciocănel de judecător / Foto: Freepik
Ministerul Transporturilor
Schimbare de paradigmă la Foxconn

pixel