De la plasturi la cea mai cunoscută marcă de cosmetice. Afacere de aproape 150 de ani
Autor: Antonia Popescu, Dana Mihai
Data actualizării:
Data publicării:
Prima reclamă la Nivea a apărut în 1912
Prima reclamă la Nivea a apărut în 1912
Nivea este una dintre mărcile de îngrijire ale pielii, care se bucură de cea mai mare încredere din partea consumatorilor. Dar, pentru a se ajunge aici, a fost nevoie de minţile a trei oamen, care au împărtăşit o viziune comună.

În anul 1882, farmacistul Paul Carl Beiersdorf a înfiinţat o companie care confecționa plasturi medicali, benzi adezive și leucoplast. După o perioadă de opt ani de zile, afacerea a fost preluată de doctorul Oscar Troplowitz. De asemenea, la sugestia consultantului său, dermatologul Paul Gerson Unna a inventat Euceritul, compusul care se regăsește la baza cremei ce a apărut 11 ani mai târziu.

În anul 1911, Nivea Creme a început să fie vândută într-un recipient galben. „Decorațiile delicate cu motive verzi reflectau un curent popular al perioadei, respectiv Art Nouveau (în franceză  "artă nouă") reprezentat prin intercalarea formelor ornamentale inspirate de natură”.

Ea este singura femeie din top 10 cei mai bogați români

În corelație cu obiceiul de denumire a produselor farmaceutice cu sintagme de origine latină, Troplowitz a oferit numele cremei sale "Nivea", un derivat al cuvântului de origine Latină "niveus/Nivea/niveum" care semnifică “zăpada”. Această cremă constituie produsul de bază al universului Nivea, formula acesteia modificându-se destul de puțin în decursul anilor.”

Totodată, prima reclamă Nivea a fost constituită de Hans Rudi Erdt, care a dezvoltat posterul "Precum o femeie printre stele" în 1912. Așadar, acesta a fost unul dintre artiștii grafici de "nouă generație" ce erau specializați în arta promoțională. Stilul reprezentativ oferit de Erdt a prezentat o influență semnificativă asupra artei de dezvoltare a posterelor în Germania anului 1920. 

Din anul 1911 până în momentul actual gama de produse Nivea s-a îmbogățit de la deceniu la deceniu, astfel că în zilele noastre Nivea reprezintă nu numai cremă de față, ci și produse cosmetice, produse pentru ingrijirea corpului, pentru protecție solară, produse pentru bebeluși și cosmetice pentru bărbați.

Studiile din 1980 arătau că încrederea consumatorilor în marca Nivea a fost extrem de mare. Beiersdorf a recunoscut potențialul de creștere asociat acestei descoperiri și a lansat o serie de produse noi Nivea de îngrijire a pielii urmând aceleași standarde ridicate ale calității.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Aurul a recăpătat curaj și câștigă teren

Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...

Cum vezi cine te-a blocat pe WhatsApp

Aplicația care numără aproape 2 miliarde de utilizatori...

Telefoanele Samsung care vor avea acces la Android 15

În timp ce Android 15 este planificat pentru această...

Rheinmetall vrea crearea unui consorțiu european de armament

Rheinmetall sugerează crearea unui consorțiu european de...

Întâlnire crucială între Ursula von der Leyen și Xi Jinping

Întâlnirea crucială între preşedinta Comisiei Europene,...


pixel