Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
"Distrugerea capitalului autohton din transporturi s-a desăvârșit ieri in Camera Deputaților în cadrul dezbaterii comune a proiectului de "Lege pentru anularea unor obligații fiscale și pentru modificarea unor acte normative" (Plx. 583/2021) de către Comisia pentru buget, finanţe şi bănci respectiv Comisia pentru muncă și protecție socială.
În marea lor "înțelepciune" cele două comisii au demontat întreaga construcție legislativă pentru care patronatele din transporturi au manifestat public în toamna anului trecut, limitând valoarea diurnei acordate la maximum 3 salarii lunare de bază, cumulate.
În timp ce Bulgaria a crescut valoarea diurnelor acordate angajaților din transporturi, pentru a rămâne competitivi la nivel european, noi ne sabotăm și călcam în picioare bruma de capital autohton în condițiile unei impozitări excesive a muncii.
În loc să scadă presiunea impozitelor pe piața muncii, eliminând discrepanțele în raport cu indemnizațiile din sectorul public, parlamentarii celor două comisii au trimis transporturile românești la coșul istoriei.
În noul context legal, încadrarea în plafoanele stabilite în mod inconștient și lipsit de transparență, de cele două comisii, este imposibil de realizat pe fondul exploziei prețurilor la carburanți, energie, piese auto și a tarifelor RCA.
Industria românească de transport a fost condamnată la distrugere de către proprii parlamentari cu largul concurs al Ministerului Transporturilor care nu a mișcat nici măcar un deget în aceste comisii, contrar promisiunilor făcute de ministrul în funcție.
Ultima șansă mai poate să o acorde votul final în plen, însă este greu de presupus că parlamentarii noștri se vor trezi din somnul de veci și vor elimina amendamentele votate în cele două comisii.
După doi ani de așteptări, promisiuni și discuții, comisii și comitete, ne luăm adio definitiv de la transporturile românești și predăm ștacheta unor state ce înțeleg să își susțină sectoarele competitive.
În mod normal, impactul unei astfel de măsuri ar trebui să fie preluat de tarifele finale aplicate de transportatori, lucru imposibil deoarece o astfel de abordare îi poate scoate instant din piață.
Toate acestea în timp ce transportatorii români sunt în prima linie pentru ajutorarea celor fugiți din calea războiului", transmite Federația Operatorilor Români de Transport.
.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...