ANAF schimbă regulile: Noi impozite și obligații fiscale în formularul 100
ANAF a transmis că a modificat...
Conform art. 77 alin. (1) din Codul Fiscal, persoanele fizice care realizează venituri din salarii la locul unde se află funcția de bază beneficiază de deducere personală, care se acordă sub două forme:
Deducerea personală de bază
Deducerea personală suplimentară
Deducerea personală de bază
Aceasta se aplică pentru persoanele fizice care obțin un venit lunar brut de până la 2.000 de lei peste nivelul salariului minim brut pe țară, garantat prin hotărâre de guvern în luna în care se realizează venitul.
În cazul în care, într-o lună, sunt utilizate mai multe valori ale salariului minim brut, se ia în considerare valoarea cea mai mică.
Cine poate fi considerat persoană în întreținere?
Persoana în întreținere poate fi:
Soțul/soția;
Copiii;
Alți membri de familie, inclusiv rudele contribuabilului și ale soțului/sotiei până la gradul al doilea, cu condiția ca veniturile lor să nu depășească lunar 20% din salariul minim brut pe țară.
Deducerea personală suplimentară
Aceasta se acordă în două situații:
Pentru tineri cu vârsta de până la 26 de ani, care obțin un venit lunar brut de până la 2.000 de lei peste salariul minim brut pe țară. În acest caz, deducerea este 15% din salariul minim brut.
Pentru părinții care au copii înscriși într-o unitate de învățământ. Aceștia beneficiază de o deducere de 100 de lei lunar pentru fiecare copil cu vârsta de până la 18 ani, indiferent de nivelul veniturilor obținute.
Excepții și limitări
Copiii care împlinesc 18 ani și nu obțin venituri nu mai sunt eligibili pentru deducerea personală suplimentară. Totodată, salariații pot beneficia de aceste deduceri doar pentru veniturile obținute la locul unde au funcția de bază.
Ce trebuie să știe contribuabilii?
Noile reglementări introduse de ANAF și ajustările privind deducerile personale impun atât companiilor, cât și salariaților să fie atenți la schimbările legislative pentru a evita erori în declararea veniturilor și taxelor.
Firmele trebuie să își actualizeze sistemele contabile pentru a respecta noile termene și categorii de impozite, iar angajații trebuie să fie informați despre drepturile lor privind deducerile fiscale.
Aceste modificări fac parte dintr-o strategie mai amplă de creștere a transparenței fiscale și de aliniere a legislației românești la standardele europene privind impozitarea și conformitatea fiscală.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
ANAF a transmis că a modificat...
Pariurile economice pe Trump...
Ministrul Mediului, Apelor și...
În spațiul public a apărut un...
Pe lângă modificările fiscale...
Olaf Scholz, a spus în timpul unui discurs în...
Bursa de Valori de la București...
Luni, Klaus Iohannis a anunţat...
Președintele Donald Trump a...
Industria diamantelor din SUA...
Vicepreședintele Statelor...
Guvernul aprobă biletele de...
Programul DARPA „Theory of...
Canada pregătește o ripostă la tarifele americane.
Curs valutar BNR, 11 februarie...
Un pas înainte pentru...
Gigantul farmaceutic elvețian...
Uniunea Europeană a aprobat...
Ministerul Agriculturii schimbă...
Potrivit Wall Street Journal,...
O nouă etapă în războiul...