”Anul 2023 a început cu o oarecare normalitate, în sensul că, din start, s-a dovedit un an previzibil. Este, prin urmare, evident, că așteptările sunt mai mari decât în 2022, iar cifrele demonstrează deja acest lucru, mai ales rezervările timpurii, care au crescut cu 40-45% pentru perioada octombrie - martie - aprilie, față de același interval al anului trecut. Este normal, pentru că anul trecut lumea nu știa ce se va întâmpla, nu știam că o să scăpăm de pandemie. Deci, s-a trecut cu bine inclusiv peste panica provocată de conflictul din imediata noastră vecinătate. În orice caz, turiștii nu mai sunt speriați să călătorească, dar mai ales turiștii străini nu mai evită țara noastră. Totuși, sunt puțin pesimist în privința atragerii de turiști străini. Nu cred că vom ajunge anul acesta la nivelul ultimului an normal”, a spus Traian Bădulescu.
Un an foarte bun din toate punctele de vedere
Întrebat dacă ne putem aștepta, în aceste condiții, la o revenire la perioada de dinantea pandemiei, purtătorul de cuvânt al Asociației naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) s-a declarat ușor pesimism.
”Pe partea de turism intern și de turism extern vom vedea la sfârșitul anului. Este posibil. Deși eu cred că, mai degrabă, dacă nu va mai interveni nimic, extern să spunem, oricum nimic care să încurce iar planurile și să le schimbe, eu cred că anul viitor va fi anul revenirii și al depășirii anului 2019. An care a fost foarte bun pentru turismul românesc din toate punctele de vedere”, a precizat invitatul în platoul emisiunii ”Totul despre bani”.
Creșteri și de 60% pe anumite destinații
În privința preferințelor românilor, el a recunoscut că ”cererea este mai mare pe străinătate față de anul precedent, dar, statistic vorbind, majoritatea turiștilor își petrec concendiile în țară. An de an avem, în țară, 8-9 milioane de români care petrec măcar o noapte de cazare undeva. Vorbim de la sejururi până la deplasări de afaceri, de lucru și care tot cazare se numesc. Pe plan extern, avem cam 2-3 milioane de români care călătoresc. O creștere mare. Majoritatea agențiilor de turism au înregistrat, pe acest segment, creșteri de 20%, dacă nu chiar 60% pe anumite destinații față de anul precedent”, a detaliat consultantul în turism.
Pentru toate buzunarele
La capitolul destinații, Traian Bădulescu a subliniat că, pentru sezonul estival, ”s-a dezvoltat mult mai mult paleta de destinații, dar s-a revenit la destinațiile clasice, pentru că este normal și au servicii foarte bune. Și aici mă refer la Grecia, care este cam principala destinație turistică a românilor. Vine apoi Turcia, Bulgaria, dar și Spania, Italia, Malta, Cipru, Portugalia, Egipt. Cam acestea ar fi destinațiile de bază, pentru că prețurile sunt, în general, destul de bune, cu anumite excepții. Iar creșteri foarte mari s-au înregistrat pentru Grecia, Bulgaria și Turcia. Este ceva normal, pentru că sunt cele mai accesibile destinații, sunt pentru toate buzunarele. În fiecare dintre aceste trei țări, orice familie poate să cheltuiască doar câteva sute de euro dacă alege să meargă în extrasezon, iunie sau septembrie. Firește, se poate ajunge la câteva mii de euro, mai ales dacă se merge în Antalya, situație în care vorbim însă de resorturi ultra all-inclusive, cu foarte multe servicii. Și sunt familii care își permit bugete de la 3000 de euro în sus”, a spus Traian Bădulescu.
Urmărește aici întreaga emisiune ”Totul despre bani”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Amazon continuă să-și...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...