Nelson recunoaște într-un interviu că vrea să se asigure că reprezentații SUA în această cursă vor fi primii care vor atinge satelitul natural al pământului. Lucru care amintește de momentul în care Nasa a concurat cu Uniunea Sovietică, în anii 60 – 70 pentru același scop.
Șeful NASA amintește de compania SpaceX a lui Elon Musk, care în 2021 a primit un contact de 3 miliarde de dolari pentru a construi un modul de aterizare pe Lună și a dezvoltat, de asemenea, cea mai puternică rachetă construită vreodată, relatează BBC.
Totodată, la începutul acestui an, agenția a semnat un contract în valoare de 3,4 miliarde de dolari cu Blue Origin a lui Jeff Bezos, tot pentru a construi o rachetă adaptată aselenizării.
Acești bani proveniți de la guvernul american sunt cheltuiți, cel puțin în parte, pentru a încerca ca SUA să se impună în fața Chinei, pe fondul unor tensiuni mult mai ample între cele mai mari două economii ale lumii.
La sfârșitul lunii august, India a devenit a patra națiune care a reușit o aterizare ușoară pe Lună și prima care a ajuns în regiunea polului sud al Lunii.
NASA monitorizează acțiunile Chinei, fiind țara care a adus deja mostre de pe Lună și are planuri de a ajunge în regiunile polare ale suprafeței lunare.
Lucru îl îngrijorează Nelson: "Ceea ce mă îngrijorează este că noi găsim apă la polul sud al Lunii, China ajunge acolo, și spune că zona le aparține."
Nelson subliniază faptul că China nu a semnat acordurile Artemis, conduse de SUA, menite să fie un cadru pentru bunele practici în spațiu.
Rivalitatea stimulează investiții uriașe din partea Nasa. În anul care s-a încheiat la sfârșitul lunii septembrie 2021, agenția a declarat că cheltuielile sale au reprezentat 71,2 miliarde de dolari pentru economia americană - o creștere de 10,7% față de anul precedent.
Aproximativ jumătate din sateliții aflați acum pe orbită au fost lansați în ultimii trei ani, potrivit firmei de analiză BryceTech. Acest lucru se datorează, în principal, celor doar două companii One Web și Starlink a lui Elon Musk.
Datorită numărului tot mai mare de sateliți pe orbită, tot mai multe companii găsesc noi utilizări pentru datele pe care aceștia le furnizează, inclusiv în agricultură, asigurări și industria maritimă.
O companie din același domeniu din Noua Zeelandă, Rocketlab, rivală a SpaceX, a efectuat deja 40 de lansări pentru clienți, inclusiv Nasa și alte agenții guvernamentale americane.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...