Documentul ce permite obținerea de asistență medicală în UE

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Nu este mare bătaie de cap pentru obținerea lui
Nu este mare bătaie de cap pentru obținerea lui
Românii care călătoresc, în diferite scopuri, în țările Uniunii Europene, nu trebuie să neglijeze un aspect important, și anume accesul la serviciile medicale. 

Prin urmare, aceste persoane trebuie să știe că pot apela la asistență medicală în baza cardului de sănătate european. 

Este un document se eliberează în mod gratuit de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS). Pentru a intra în posesia lui, trebuie completată o cerere inclusiv în format electronic, direct, pe site-ul oficial al CNAS. 

Odată intrată în posesia cardului, orice persoană poate solicita, în caz de nevoie, serviciile medicale de care nevoie pe durata unei șederi într-un stat membru pentru deplasări scurte, de cel mult 12 luni, indiferent de motivul deplasării (turism, studii, motive familiale sau profesionale).

Cardul european de sănătate poate fi cerut de toți cetățenii care au calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate și fac dovada achitării la zi a contribuției aferente. Cardul are o valabilitate de 24 de luni de la data eliberării.

După depunerea documentelor necesare (lista completă a acestora în funcție de tipul, vârsta și veniturile asiguratului pot fi consultate pe site-ul CNAS), în termen de șapte zile lucrătoare, cardul va fi emis și distribuit prin poștă la adresa înscrisă pe cerere.

Cardul european de sănătate poate fi folosit numai în afara țării noastre și acoperă doar serviciile medicale din spitalele de stat din țările membre, pentru anumite servicii fiind necesară coplata, chiar dacă în România respectivele servicii medicale sunt gratuite, precizează Avocanet.

Citește și Majorare a salariilor de bază, soldelor, indemnizaţiilor, de la 1 iulie. Cine beneficiază

În plus, nu trebuie uitat faptul că persoanele care au beneficiat, pe durata stării de alertă de prelungirea valabilității actelor persoanale, ele expiră mâine, 6 iunie fiind ultima zi în care mai pot fi folosite. 

Preschimbarea actului de identitate expirat implică prezentarea unor documente în fața autorităților și plata unei mici taxe. Ce trebuie făcut concret. 

În primul rând, pentru a preschimba un document de identitate, cei interesați trebuie să se adreseze direcției de evidență a persoanelor din localitatea/ sectorul de domiciliu. Cu precădere în marile orașe, depunerea actelor se poate face în baza unei programări online, ceea ce reduce aglomerația de la ghișee și timpul consumat pe la tot felul de ghișee. 

Pentru eliberarea unui nou act de identitate la expirarea termenului de valabilitate (dar și la modificarea datelor de stare civilă, anularea documentului, schimbarea sexului sau a fizionomiei) trebuie depusă o cerere în acest sens, însoțită de următoarele acte:

- actul de identitate;

- certificatul de naştere;

- certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor;

- certificatul/ hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/ irevocabilă, după caz;

- extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu (contract de vânzare-cumpărare, contract de donație, contract de construire + proces-verbal de predare-primire a locuinței etc.), precum şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă. Extrasul de carte funciară trebuie să fie obţinut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii. Mai multe detalii citește AICI 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

freepik.com

Mircea Coșea: România va intra într-o criză agricolă

România riscă să intre, în anii următori, într-o criză...

Se vor aduce noi modificări la Codul Fiscal
Aragaz / Foto: Freepik
Blocul din cartierul bucureștean Rahova unde a avut loc o explozie / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Cupru / Foto: Freepik
Camp petrolier / Foto: Freepik
Contor gaze / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Alexandru Nazare
Bursa de Valori București
În 2021 erau 9.600 de pensii speciale

Crește numărul pensiilor speciale. Cât plătește statul?

Numărul beneficiarilor de pensii de serviciu a ajuns, în...

Protest masiv No Kings la New York / Foto: David J Harris Jr. / Facebook
Panou fotovoltaic
Parc de baterii
S&P Global

S&P retrogradează Franța la A+ pe fondul riscurilor fiscale

S&P Global Ratings a tăiat, printr-o acțiune...

Blocul unde are loc incendiul
Militari / Foto: Ministerul Apărării din Germania
Semnare contract. Foto: Pexels.com
Gaze cu efect de seră / Foto: Freepik
Blocul din Rahova unde a avut explozia din cauza unei acumulări de gaze / Foto: Tudor Pană / Inquam Photos
Licitație ANAF pentru lucruri confiscate
Rafael Mariano Grossi, directorul general AIEA, la centrala nucleară de la Zaporojie / Foto: AIEA

AIEA: Reparații în desfășurare la centrala ocupată Zaporojie

Lucrările de reparație pentru reluarea alimentării cu...

ArcelorMittal
Banca Naționala a României
Electrovalvă montată pe o țeavă de gaze / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Companii din energie, amendate. Foto: Ron Lach - Pexels
Blocul din cartierul bucureștean Rahova, distru de o explozie provocată de o acumulare de gaze / Foto: Tudor Pană / Inquam Photos
Bani și aur
Rezultate pozitive pentru Euroins România

pixel