Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Ce șanse au micii întreprinzători, care au unul, două magazine, care au o făbricuță de bere, să reziste pe această piață dominată de marile companii?
Lipsa de solidaritate
”Astăzi, șansele lor sunt foarte mici. Nu atât pentru că sunt dominate de marile companii. Desigur, există și aici o problemă, pentru că, dacă procesatorii români s-ar fi adunat, totuși, și ar fi dus o politică mai coerentă, mai constructivă, nu ar fi fost posibil ca în ultimii ani de zile să creezi un hipermarket cu produse românești. Din păcate, lipsa de solidaritate care, după părerea mea, ne apasă de ceva ani de zile, a făcut ca fiecare să-și vadă de drumul lui.
Șansele lor sunt mici dacă, desigur, ținem cont de politica marilor rețele comerciale în care se vinde cam 90% din producția de alimente, pe de altă parte, de condițiile întâlnite în ultimii ani de zile în urma creșterii prețurilor la energie, la gaze, la combustibil. Iată ce se întâmplă, totodată, cu cerealele din Ucraina care influențează foarte mult producția românească. Prin urmare, pentru cei mici este foarte greu să funcționeze pe o astfel de piață.
Mai mult decât atât. Inclusiv politicile de sprijin ale statului către producătorii nu prea au existat. În orice caz, eu nu prea am întâlnit niște politici coerente, așa cum întâlnim în alte state vecine: în Polonia, Cehia, chiar și în Ungaria”, a spus Dragoș Frumosu, subliniind că, indiferent de modul de acțiune, fiecare țară a dus o politică de încurajare atât a producției autohtone, cât și a exportului. ”Astfel, oamenii au venit cu produsele lor de bază în țările Uniunii Europene cu prețuri sub prețurile la același produs din țările respective, ei fiind motivați de anumite măsuri de sprijin acordate pentru export, cu scopul de a nu pierde nimic și de a fi în câștig în permanență.
În România însă, de fiecare dată când am cerut aceste lucruri în Parlament, fie la Ministerul Agriculturii, fie la Guvern, am întâlnit răspunsul clasic: Încălcăm regulamente europene. Ne ascundem tot timpul sub fusta Uniunii Europene sau a Comisiei Europene, dar, de fapt, noi ne-o facem cu mâna noastră. Noi suntem cei care ar trebui să găsim niște soluții, astfel încât să nu încălcăm nici reglementările europene și să venim cu soluții de sprijin pentru produsele românești”, a spus Dragoș Frumosu.
Urmăriți toată emisiunea Totul despre bani
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...