Economia SUA, lăsată fără materie primă. Cum se descurcă companiile americane

Autor: Ciprian Dumitrache
Data publicării:
Înainte ca pandemia să fi gripat lanțul de aprovizionare mondial, totul se comanda foarte simplu: dădeai un click pe internet pentru a cumpăra produsele și așteptai câteva zile sau cel mult câteva săptămâni pentru livrare.

Deficitul de materii prime precum materialele plastice, aluminiul, lemnul, dar și de produse finite, cum sunt băuturile spirtoase sau îmbrăcămintea a devenit noua realitatea a economiei globale, iar Statele Unite sunt afectate foarte serios.

Deficitul de materii prime a dus, evident, și la creșteri de prețuri, ceea ce alimentează temerile privind un val de inflație pe termen lung, spune Reuters.

Opiniile experților băncii centrale a SUA sunt împărțite: dacă o parte dintre specialiștii Fed sunt destul de convinși că presiunile asupra prețurilor vor scădea după remedierea întreruperilor lanțului de aprovizionare, foarte multe voci se îndoiesc că se va întâmpla acest lucru.

Întreruperile în lanțul de aprovizionare afectează întreaga economie, de la buldozere la producția de băuturi alcoolice.

Producătorul de utilaje Caterpillar Inc a avertizat în iulie că profiturile sale vor avea de suferit din cauza creșterii prețurilor la componentele greu accesibile. Compania a declarat că va căuta modalități netradiționale de aprovizionare pentru a face față penuriei de rășini sintetice și semiconductori.

Producătorii de whisky se confruntă și ei cu lipsa sticlelor în care să își ambaleze băuturile.

Deși unele industrii, precum cea care produce semiconductorii, se grăbesc să își întoarcă producția acasă, construind noi fabrici, există și sectoare care nu pot face acest lucru și speră la o revenire cât mai rapidă a livrărilor. Acest lucru se întâmplă în special cu produsele care nu încorporează multă tehnologie și ar fi prea scump ca să fie produse în SUA.

"Fabricile asiatice de biciclete au suferit numeroase blocaje de-a lungul timpului", spune Brent Graves, CEO-ul companiei Cane Creek Cycling Components, un alt mic producător de biciclete, care se bazează foarte mult pe furnizorii asiatici de piese. „Marii jucători din industrie preferă să-și plătească suplimentar salariații pentru a face față comenzilor, dar sunt reticenți să facă investiții în noi fabrici".

China, atac masiv asupra Bursei din Londra. În vizor, marile companii

 

 

 

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan

Premierul Bolojan a cerut înlocuirea directorului EximBank

Premierul Ilie Bolojan a anunţat, marţi seara, că a...

Donald Trump / Foto: Casa Albă
BVB

Zboruri Wizz Air, relocate de pe Aeroportul Băneasa

Anunţ important pentru cei care urmează să călătorească...

Freepik.com
Freepik.com
Baterii / Foto: Freepik

ANRE a eliminat dubla taxare a energiei stocate

ANRE elimină dublarea tarifelor pentru energia electrică...

Ilie Bolojan, discuţii cu premierul ucrainean, Denys Shmyhal

Premierul României, Ilie Bolojan, a avut, marţi seară,...

Donald Trump
Foto: Arhiva. Protest BNS în Piața Victoriei
freepik.com
La Cocoș
Schimb valutar / Foto: Pexels
Contabili / Foto: Freepik
TAROM are un nou director / Foto: Arhivă
Ghișeu
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Banca Naționala a României
Vagon de tren

Transportul călătorilor cu trenul, luat la puricat de ANPC

Calitatea transportului pe calea ferată a intrat în...

OMV Petrom
Leva / Foto: DCBusiness
Președintele Donald Trump face declarații pentru jurnaliști
RCA
Consiliul Fiscal, nu foarte optimist privind reducerea deficitului
Florin Barbu

pixel