Efect cu bătaie lungă: Apele Rinului dau peste cap piaţa carburanţilor din Singapore

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Nivelul redus al apelor Rinului a provocat un deficit în aprovizionarea cu combustibili în centrul industrial al Europei, astfel că această regiune a ajuns să atragă cargouri cu combustibili din Singapore, aflat la o depărtare de peste 10.000 de kilometri. 

După o vară secetoasă, nivelul apelor Rinului, o importantă arteră pentru transportul fluvial de mărfuri între porturi şi oraşele industriale din Elveţia Germania, Franţa şi Olanda, a atins minime istorice, ceea ce a afectat transportul de cărbune, oţel, cereale şi combustibili. Astfel a apărut un deficit în aprovizionarea cu motorină în Europa, ducând la creşterea preţurilor şi la căutarea de livrări până în Asia de Sud-Est, unde există cantităţi mari de combustibili iar preţurile sunt reduse.

Diferenţa între preţurile la motorină în Nord-Vestul Europei şi cele din Singapore a atins un nivel record de 35 de dolari pe tonă pentru contractele cu livrare în luna decembrie iar în cazul contractelor cu livrare în luna decembrie prima este de peste 20 de dolari pe tonă.

"Aceste diferenţe mari sugerează că este posibil să redirecţionezi, în mod profitabil, combustibilul din Asia de Sud-Est spre Europa", subliniază Sukrit Vijayakar, director la firma de consultanţă energetică Trifecta. Această redirecţionare este profitabilă când diferenţa de preţ este de cel puţin 15-18 dolari pe tonă. În plus, în prezent multe rafinării din Asia au finalizat lucrările de mentenanţă ceea ce înseamnă că regiunea are un surplus de combustibili.

În schimb, datele firmei olandeze de consultanţă PJK International arată că stocurile de motorină aflate în depozitele din zona Amsterdam-Rotterdam-Antwerp (ARA) au scăzut pentru a patra săptămână până la 2,4 milioane tone, cel mai redus nivel înregistrat de la mijlocul lunii iulie.

Prin completarea stocurilor aflate în zona Amsterdam-Rotterdam-Antwerp (ARA) cu combustibili din alte părţi, inclusiv din Asia, traderii speră că vor putea să livreze combustibili pe Rin imediat ce nivelul apelor îşi va reveni. Însă unii meteorologi avertizează că este posibil ca Rinul să rămână la un nivel scăzut până în luna ianuarie, ceea ce ar putea provoca noi blocaje şi distorsiuni pe piaţa combustibililor.

În mod normal, Europa începe să şi facă stocuri de motorină, care este utilizată la încălzire în regiune, înaintea lunilor de iarnă. Însă companiile de rafinare din Asia trebuie să acţioneze rapid pentru a acoperi cererea Europei pentru că furnizorii americani şi ruşi sunt şi ei interesaţi de această fereastră de oportunitate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Uniunea Europeana
freepik.com
Freepik.com
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Freepik.com
Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Importurile europene țin pe linia de plutire gigantul Maersk

Maersk ridică prognoza de profit pe fondul rezilienței...

Freepik.com
Freepik.com
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Plată online / Foto: Freepik
Freepik.com
Freepik.com
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Donald Trump

Tarifele impuse de Donald Trump încep să-și arate efectele

De la datele economice la rezultatele financiare ale...

Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Vladimir Putin / Foto: Kremlin
Freepik.com
Chatgpt. Freepik.com
Agenție BRD
Freepik.com

pixel