ANOFM: Câţi şomeri sunt în România şi din ce categorii fac parte
3,14% rata şomajului...
Preţurile produselor care ies pe porţile fabricilor au scăzut cu 0,2% în Uniunea Europeană şi cu 0,3% în zona euro, în noiembrie, comparativ cu luna precedentă, când s-a înregistrat o creştere de 0,2% în UE şi de 0,3% în zona euro, iar România se află printre statele membre UE cu cel mai semnificativ avans, arată datele publicate vineri de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
În noiembrie, comparativ cu luna precedentă, cea mai mare creştere a preţurilor producţiei industriale în UE s-a înregistrat în Suedia (4,1%), Franţa (2,4%), Bulgaria (0,7%), Danemarca şi România (ambele cu 0,6%), iar cel mai sever declin în Slovacia (minus 3%), Portugalia (minus 2,3%) şi Spania (minus 2,1%).
Eurostat precizează că preţurile producţiei industriale în UE au fost influenţate în special de scădere a preţurilor la bunurile intermediare (0,4%), la energie (0,3%), la bunurile de capital şi la bunurile de folosinţă îndelungată (ambele cu 0,2%), în timp ce preţurile au rămas stabile la bunurile de folosinţă imediată.
În noiembrie, comparativ cu perioada similară din 2022, preţurile producţiei industriale au înregistrat o scădere de 8,8% în zona euro şi de 8,1% în Uniunea Europeană.
Cele mai semnificative scăderi ale preţurilor produselor care ies pe porţile fabricilor au fost înregistrate în Belgia (minus 18,7%), Italia (minus 16,3%) şi Letonia (minus 15,3%), iar cele mai mari creşteri în Luxemburg (20,4%), Slovacia (10,9%) şi Slovenia (2,9%). România a raportat un declin de 3,3% în noiembrie, după o scădere de 2,9% luna precedentă.
Eurostat precizează că preţurile producţiei industriale în UE au fost influenţate în special de un declin de 21,3% al preţurilor la energie şi de 5,2% la preţurile bunurilor intermediare, în timp ce au crescut preţurile bunurilor de folosinţă îndelungată (2,8%), bunurilor de capital (3%) şi bunurilor de folosinţă imediată (3,4%).
Modificarea preţurilor la porţile fabricilor este transmisă de obicei pe seama consumatorilor finali şi de aceea poate fi un indicator al evoluţiei inflaţiei pe care Banca Centrală Europeană o vizează prin politica sa monetară.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
3,14% rata şomajului...
Sediul social al unei...
În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...
Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...
AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.
Într-o conferință susținută...
Agenţia Naţională de...
Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...
Doi funcţionari bancari sunt...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Un jurnalist al ediţiei ruse a...
TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...
Acordarea de împrumuturi...
Indicatorul de Încredere...
După investiții de miliarde de...
"Am încredere că vom reuși să...
Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...
Compania chineză de retail...
Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...
Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.
Azerbaidjanul, gazda summitului...
DNA a dispus reţinerea unui...
Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.
Acțiunile europene au crescut...