ANAF se uită la vânzările second hand. Când plătești taxe și când nu
Vânzarea bunurilor personale...
Utilizatorii Facebook și Instagram din Uniunea Europeană vor plăti, de la anul, până la 12,99 euro pe lună pentru versiunile fără reclame ale rețelelor de socializare, ca o modalitate de a se conforma cu regulile de confidențialitate a datelor din blocul comunitar, a anunțat luni compania mamă Meta, citată de The Guardian.
Începând cu luna noiembrie 2024, utilizatorii de pe browsere desktop pot plăti 9,99 euro (10,50 dolari) pe lună, în timp ce utilizatorii Apple iOS sau Android vor plăti aproximativ 12,99 euro. Prețurile mai mari reflectă comisioanele percepute de magazinele de aplicații Apple și Google pentru plățile în aplicație, a precizat compania într-un blogpost.
Taxa va acoperi toate conturile Facebook și Instagram conectate până în luna martie 2024, când Meta va începe să perceapă 6 euro pentru fiecare cont suplimentar pe web și 8 euro pentru smartphone-uri.
Meta lansează opțiunea de abonament după ce instanța supremă a Uniunii Europene a decis că, în conformitate cu normele UE privind confidențialitatea datelor, compania nu poate justifica utilizarea datelor personale pentru a direcționa oamenii cu reclame personalizate decât dacă primește mai întâi consimțământul acestora. Principala modalitate de a câștiga bani a companiei este personalizarea anunțurilor pentru fiecare utilizator în parte, pe baza intereselor online și a activității digitale a acestuia.
"Credem într-un internet susținut de reclame, care oferă oamenilor acces la produse și servicii personalizate, indiferent de statutul lor economic", se arată într-o postare pe blogul Meta.
Compania a adăugat că respectă "spiritul și scopul acestor reglementări europene în evoluție și [ne] angajăm să le respectăm". În conformitate cu legislația UE privind Legea privind piețele digitale, platformele Meta vor trebui să obțină consimțământul explicit înainte de a urmări un utilizator în scopuri publicitare.
Opțiunea plătită "echilibrează cerințele autorităților europene de reglementare, oferind în același timp utilizatorilor posibilitatea de a alege și permițând Meta să continue să servească toți oamenii", se arată în declarația companiei. La începutul acestei luni, s-a raportat că autoritățile europene de reglementare analizează mărimea taxelor și dacă acestea sunt prea scumpe pentru persoanele care nu doresc să fie vizate de reclame.
Utilizatorii în vârstă de 18 ani și peste din cele 27 de țări membre ale UE, plus Elveția, Norvegia, Islanda și Liechtenstein vor avea în continuare posibilitatea de a alege să continue să folosească Facebook sau Instagram cu reclame.
Meta a declarat că analizează cum să "ofere adolescenților o experiență utilă și responsabilă în materie de reclame", având în vedere hotărârea europeană privind confidențialitatea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Vânzarea bunurilor personale...
Președintele României a semnat...
Negocierile de pace dintre...
Programul Rabla Auto 2025 se...
Un investitor în bitcoin vrea...
Fermierii români vor beneficia de un sprijin financiar...
Producătorul german Quantum...
Bruxelles ia în calcul...
Moneda națională a înregistrat...
Creşterea accentuată a...
Criza energetică declanșată în...
Ministerul Finanțelor...
Producția industrială a...
Veşti bune pentru românii care au credite în lei...
Pensia medie lunară a crescut...
În trimestrul III al anului 2025, rata de ocupare a...
Bursa de la New York a închis...
Ministerul Finanțelor...
BCE menține dobânzile pe...
Producătorii auto din Germania...
Cum a redus Grecia deficitul de...
Bursa de la București începe...
Senatul dezbate şi votează,...
Alocațiile pentru copii rămân...
Persoanele asigurate în baza...