Fără SUV-uri în centrul Parisului! Edilii orașului fac curățenie

Autor: Delia Gheață
Data publicării:
Paris
Paris
După ce în luna septembrie a interzis scuterele închiriate, tot ca urmare a unui vot al cetăţenilor, Parisul va organiza un referendum local în data de 4 februarie 2024 cu privire la "locul SUV-urilor în capitală".

Edilii din Paris vor să alunge automobilele de teren (SUV) de talie mare din centrul oraşului prin creşterea tarifelor de parcare şi intenţionează să organizeze o procedură de vot la începutul anului următor pentru ca cetăţenii capitalei Franţei să se pronunţe asupra acestei iniţiative, transmite Reuters.

În condiţiile în care SUV-urile pot fi greu de diferenţiat de alte modele, Primăria din Paris vrea să introducă tarife de parcare mai mari pentru automobilele cu motoare pe combustie şi o greutate de peste 1,6 tone dar şi pentru vehiculele electrice cu o greutate de peste două tone. Pentru a stabili greutatea unui automobil, scanerele vor citi plăcuţa de înmatriculare care oferă informaţii referitoare la modelul şi greutatea automobilului.

"Trebuie să reducem numărul şi mărimea automobilelor din oraş şi, de aceea, vom supune la vot întrebarea cât spaţiu ar trebui alocat pentru acest tip de vehicul în Paris", a declarat viceprimarul David Belliard.

În mandatul primarului Anne Hidalgo, de mai mulţi ani Parisul a pus presiuni asupra automobiliştilor prin creşterea costurilor cu parcarea şi interzicerea graduală a automobilelor diesel, în timp ce în paralel a fost extinsă reţeaua de piste de biciclete în capitala Franţei.

"Votul cu privire la SUV-uri este conceput pentru a le spune celor care continuă să îşi utilizeze automobilele private pentru că sunt bogaţi: Nu! În câţiva ani, în câteva luni, acest tip de comportament nu va mai fi binevenit în Paris", a spus Belliard. Acesta a adăugat că edilii din Paris vor de asemenea ca producătorii de automobile să înceteze să mai asambleze vehicule de tip SUV pentru că sunt mult prea scumpe, prea poluante şi nu sunt adecvate pentru centrele înghesuite ale oraşelor.

Preşedintele Asociaţiei automobiliştilor, Philippe Noziere, a spus că dacă automobilele au devenit mai grele şi mai mari decât înainte, motivele au legătură cu siguranţa şi confortul. "Producătorii au făcut eforturi uriaşe pentru aceste vehicule. Desigur, că asta se traduce printr-o greutate suplimentară", a spus Philippe Noziere.

În schimb, Henri Duret, unul dintre locuitorii Parisului, nu are o simpatie prea mare pentru SUV-uri. "Sunt un simbol al unei alte ere...Pentru că sunt automobile mai grele, ele consumă mai mult combustibil şi deci poluează mai mult. Deci cred că este normal să fie taxate mai mult", a spus Henri Duret. 

Citește și Franța investește 1 miliard de euro în cercetări polare. De ce

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

ANAF
Energie verde / Foto: Freepik
Ilie Bolojan, în Parlamentul României / Foto: George Călin / Inquam Photos

România, în topul celor mai mari prețuri la energie

Prețurile la energie electrică continuă să varieze...

Intrarea în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
OPEC
Caniculă
Camioanele care au fost depistate de Poliția de Frontieră
Trafic oprit pe Podul Prieteniei
Freepik.com
Freepik.com
Donald Trump / Foto: Casa Albă
Pompieri
Grafică: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
Șofer de camion / Foto: Freepik
Andrei Badalov
Sterică Fudulea
Dan Sucu. Foto: Agerpres
Fondul Proprietatea
Titluri de stat Fidelis
Foto: Reuters
Showroom auto / Foto: Freepik
ROBOR
Ilustrație: Oana Pavelescu

ANAF, informare despre depunerea Formularului 100

Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.


pixel