Florin Jianu nemulţumit de amenzile date de Consiliul Concurenţei
Autor: Simona Haiduc
Data actualizării:
Data publicării:
Consiliul Concurenței a amendat 13 agenții de turism cu 11,5 milioane de lei
Consiliul Concurenței a amendat 13 agenții de turism cu 11,5 milioane de lei
Amenzile date de Consiliul Concurenţei ar trebui să fie raportate la profitul societăţii, nu la cifra de afaceri, aşa cum este în prezent, fapt pentru care Legea Concurenţei ar trebui modificată, a afirmat luni, Florin Jianu, preşedintele Consiliului Naţional pentru Întreprinderi Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), într-o conferinţă de specialitate.

"În România, majoritatea covârşitoare a societăţilor au obiecte de activitate multiple. În aceste cazuri apare ca fiind exagerată sancţiunea prin raportare la întreaga cifră de afaceri, care este rezultatul mai multor activităţi, în domenii diferite. Recent, s-a depus la Camera Deputaţilor un proiect de modificare a Legii concurenţei, pe care îl susţinem datorită beneficiilor aduse mediului de afaceri", a spus Florin Jianu.

Potrivit Legii actuale a concurenţei, contravenţiile se sancţionează cu amendă de la 0,5% la 10% din cifra de afaceri totală realizată în anul financiar anterior.

"Această amendă este foarte dură pentru agenţii economici, având în vedere că cifra de afaceri totală este, de regulă, rezultatul desfăşurării unei activităţi economice în mai multe domenii de activitate. În mod normal, o astfel de sancţiune trebuie circumstanţiată produsului sau serviciului în legătură cu care s-a produs respectiva încălcare a legii", a subliniat Jianu.

Prin proiectul de modificare a Legii concurenţei nr. 21/1996, se propune ca totalul amenzii care urmează să fie aplicată să aibă legătură cu cifra de afaceri aferentă produsului/serviciului care face obiectul conduitei anticoncurenţiale, conform practicii din statele UE.

Reprezentanţii CNIPMMR spun că în Belgia amenda aplicabilă se calculează prin raportare la cifra de afaceri realizată în legătură cu fapta anticoncurenţială, iar în Franţa cuantumul de bază al amenzii se calculează procentual, prin raportare la valoarea vânzărilor realizate în legătură cu încălcarea respectivă, în timp ce în Germania, amenda este calculată prin raportare la cifra de afaceri obţinută din încălcare în perioada de încălcare. AGERPRES

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Ştirile dimineţii. Veşti bune pentru români

Ştirile dimineţii, 20 aprilie 2024. 

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...

O importantă companie intră pe piața energiei din România

Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...


pixel