Analist financiar: ”Banca Națională a menținut un curs ireal de stabil”
Analistul economic Adrian...
Potrivit acestuia, compania este prea mică pentru a putea concura eficient pe piața europeană a vehiculelor de pasageri și se confruntă cu probleme structurale profunde.
„Situaţia este proastă şi perspectivele sunt chiar mai sumbre. Ford este o companie prea mică pe segmentul vehiculelor de pasageri pentru a fi profitabilă în Europa – aceasta este situaţia acum şi probabil aşa va rămâne în viitor”, a declarat Dudenhöffer pentru DPA.
Presiuni sociale la fabrica din Koln
Una dintre cele mai tensionate situații se regăsește în Koln, Germania, unde Ford deține două uzine și sediul diviziei europene. Aproximativ 11.500 de angajați lucrează în aceste facilități, un număr în scădere față de cei 20.000 din 2018. Planurile de restructurare și reduceri de costuri au alimentat nemulțumirea salariaților, iar aceștia amenință cu prima grevă din istoria fabricii, fondată în 1930.
Cota de piață în scădere și costuri ridicate
Cauzele fundamentale ale dificultăților Ford în Europa sunt multiple. Vânzările insuficiente și costurile ridicate cu forța de muncă fac dificilă menținerea competitivității, subliniază Dudenhöffer.
„Ford scade şi iar scade, este acum o companie atât de mică în Europa că nu are sens să continue să opereze în actualele condiţii”, a spus expertul german.
Potrivit datelor oficiale, cota de piață a Ford în Germania a scăzut de la 5% în urmă cu doi ani la doar 3,5% în 2024. Deși segmentul vehiculelor comerciale are performanțe mai bune, acestea nu sunt produse în Germania.
Soluții: vânzare sau alianță strategică
În opinia lui Dudenhöffer, Ford are două căi majore pentru a ieși din criză: fie să vândă divizia europeană unei alte companii, fie să formeze o societate mixtă cu un alt producător auto, pentru a împărți costurile și a crește volumul producției. Aceasta ar putea readuce Ford Europa pe linia de plutire.
„Producţia auto poate rămâne la Koln, dar departamentul de dezvoltare şi zonele administrative ar trebui să ajungă la cumpărător”, a explicat Dudenhöffer, care sugerează că Renault ar putea fi un partener viabil pentru o alianță.
Potrivit datelor recente publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), vânzările Ford în Europa au scăzut cu 1,9% în primul trimestru al anului 2025, în Uniunea Europeană, Regatul Unit și țările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Analistul economic Adrian...
Adrian Negrescu a afirmat în...
BET și BET-NG în scădere, BET-FI și BET-BK în ușoară...
O înțelegere temporară cu...
În contextul instabilității...
A fost suficient un weekend de...
Sectorul furnizorilor de echipamente auto traversează o...
Renegocierea PNRR, prioritate...
Împrumuturi mai reduse în luna mai față de aprilie.
Producătorul auto american Ford...
Administrația Fondului pentru...
Nu este pentru dată când președintele american atacă...
Koidu Limited suspendă...
Randamentele obligațiunilor...
Analistul economic Adrian...
Dobânzile din piața...
Contribuabilii persoane fizice...
Statele Unite rămân cel mai...
Casele de pensii pot anula...
Ministerul Finanțelor...
Oficialii din Ministerul...
Autoritatea Națională de...
Unitățile farmaceutice veterinare trebuie să respecte...