Cursul BNR: Euro a crescut, dolarul și aurul au scăzut
Banca Națională a României a calculat valoarea leului...
Niki Lauda, pe numele de naştere Nicholas Andreas Lauda, s-a născut la 22 februarie 1949 la Viena, în Austria, conform site-ului www.formula1.com.
Pentru că familia sa nu era de acord ca el să concureze ca pilot, a renunţat la facultate pentru a urma cursuri de pilotaj pe care le-a plătit cu bani obţinuţi din credite bancare. A început să concureze în 1968 cu o maşină Mini, câştigând, la rând, curse de Formula Vee şi Formula 3. În 1972 a avansat la cursele de Formula 2 şi Formula 1, mai notează sursa citată.
Pentru sezonul competiţional 1973 a negociat un contract prin care a închiriat o maşină de curse de la British Racing Motors (BRM). În timpul acelui sezon şi-a îmbunătăţit rezultatele şi a semnat un nou contract care îl absolvea de datorie. În schimb, Lauda se angaja să rămână pilot al BRM pentru următorii doi ani. De la BRM a fost preluat de Enzo Ferrari, pentru care a început să concureze din 1974.
Ultimul campion al echipei Scuderia Ferrari fusese John Surtees, în 1964. Enzo Ferari, impresionat de încrederea în sine şi de etica muncii manifestată de pilotul austriac, i-a încredinţat refacerea proiectului Ferrari 312 şi l-a supranumit "Computerul", mai notează sursa citată.
Pilotând modelul îmbunătăţit Ferrari 312/T, Niki Lauda a câştigat cursele din Monaco, Belgia, Suedia, Franţa şi SUA, devenind campion mondial în 1975. Cu şase curse câştigate până la jumătatea verii lui 1976, Lauda era deja văzut drept campion al acestui sezon, însă la Grand Prix-ul Germaniei de la Nürnberg monopostul său a luat foc în mod inexplicabil. Pilotul a fost salvat de către patru alţi piloţi şi un pompier. Şase săptămâni mai târziu, aflat încă în recuperare, a reuşit locul patru în Grand Prix-ul Italiei şi a încheiat sezonul competiţional după ce s-a retras din circuitul Fuji (Japonia).
În 1977 s-a mutat la echipa Brabham iar în 1978 s-a retras din activitatea competiţională pentru a deschide o companie aeriană dar s-a întors pentru a concura sub culorile McLaren în 1982. În 1984 a câştigat cel de-al treilea titlu iar în 1985 s-a retras definitiv de pe circuit, după ce a câştigat ultimul Grand Prix.
Niki Lauda a fost consilier pentru Ferrari, a ocupat funcţia de director al echipei Jaguar şi a comentat curse de Formula 1 în studiouri de televiziune, a fost director executiv al echipei Mercedes F1, membru în consiliul de administraţie al Mercedes AMG Powertrains şi consilier special al Daimler AG, mai notează sursa citată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Banca Națională a României a calculat valoarea leului...
Analistul economic Adrian...
Bursa de la București nu a...
Orizontul pentru producătorii...
Compania a achiziționat...
În prima zi a săptămânii, investitorii au exprimat o...
Comerţul online ia amploare în Germania.
O situația similară s-a înregistrat și în luna mai, când...
Evoluția pieței carburanților este, oarecum,...
Sunt date publicate de...
Chiar dacă inflația în zona...
Grupaj de știri.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...