ANAF se uită la vânzările second hand. Când plătești taxe și când nu
Vânzarea bunurilor personale...
Direcția generală antifraudă fiscală (DGAF) continuă acțiunile de control asupra contribuabililor care desfășoară activități în domeniul transportului alternativ de persoane (ride-sharing), având ca obiectiv prevenirea și combaterea evaziunii fiscale în sectorul serviciilor prestate direct către populație.
În urma controalelor recente, inspectorii antifraudă au identificat șase societăți – trei din București, două din Timișoara și una din Galați, care au cauzat bugetului de stat un prejudiciu de aproximativ 27,8 milioane de lei, reprezentând impozit pe veniturile din salarii și contribuțiile sociale aferente, TVA, impozit pe profit, alte impozite. Pentru recuperarea prejudiciilor vor fi sesizate organele de urmărire penală competente, informează ANAF.
Cu titlu de exemplu, menționăm neregulile descoperite la firmele din Timișoara, care erau administrate formal de aceeași persoană, nu au declarat veniturile, nu s-au înregistrat ca plătitoare de TVA, nu au depus deconturi TVA și au raportat cifră zero la impozitul pe profit. Totodată, societățile au utilizat forța de muncă fără documente legale de angajare, circa 1.323 de persoane fizice fiind implicate în desfășurarea activității.
Un alt caz relevant este cel al unei societăți București, care nu deține aparate de marcat electronice fiscale pentru 54 dintre cele 60 de autovehicule exploatate în baza unor contracte de închiriere sau de comodat, încheiate cu proprietarii de drept. Sumele încasate cu numerar fără emiterea bonurilor fiscale au fost confiscate.
Pentru a îmbunătăți verificarea firmelor care oferă servicii de transport alternativ prin platforme digitale, reamintim faptul că a fost introdus formularul 397. Acesta le permite inspectorilor ANAF să acceseze rapid datele fiscale ale acestor firme, astfel încât să poată identifica din timp eventuale nereguli, explică ANAF.
Dacă sunt descoperite riscuri de neplată a taxelor, vor fi făcute controale rapide pentru verificarea situației și stabilirea eventualelor obligații fiscale suplimentare, în vederea recuperării acestora într-un termen cât mai scurt.
Detalii despre formularul 397, aici: ANAF introduce formularul 397. Cine depune și de când
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Vânzarea bunurilor personale...
Președintele României a semnat...
Negocierile de pace dintre...
Programul Rabla Auto 2025 se...
Un investitor în bitcoin vrea...
Fermierii români vor beneficia de un sprijin financiar...
Producătorul german Quantum...
Bruxelles ia în calcul...
Moneda națională a înregistrat...
Creşterea accentuată a...
Criza energetică declanșată în...
Ministerul Finanțelor...
Producția industrială a...
Veşti bune pentru românii care au credite în lei...
Pensia medie lunară a crescut...
În trimestrul III al anului 2025, rata de ocupare a...
Bursa de la New York a închis...
Ministerul Finanțelor...
BCE menține dobânzile pe...
Producătorii auto din Germania...
Cum a redus Grecia deficitul de...
Bursa de la București începe...
Senatul dezbate şi votează,...
Alocațiile pentru copii rămân...
Persoanele asigurate în baza...