Forțele speciale americane se pregătesc să țină piept Chinei

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Un MC-130, în acțiune
Un MC-130, în acțiune
În timpul războaielor din Afganistan, Irak și Siria, forțele americane au avut avantajul decisiv al superiorității aeriene asupra adversarilor lor. Trupele convenționale și unitățile de elită știau că pot apela aproape întotdeauna la atacuri aeriene sau sprijin aerian împotriva inamicului. Dar situația se schimbă în cazul unui conflict cu Rusia sau China.

Într-un spațiul aerian contestat, avionul de luptă AC-130 și avionul de transport MC-130, care se numără printre cele mai de succes și populare aeronave din arsenalul Comandamentului pentru Operații Speciale ale SUA (SOCOM), riscă să-și piardă din utilitate, deoarece nu-și vor putea îndeplini misiunea în fața apărării aeriene chineze și rusești.

Prin urmare, SOCOM caută noi modalități de a folosi aceste venerabile aeronave. Ofițerii de rang înalt iau în considerare echiparea aparatelor AC-130 rachete de croazieră și transformarea MC-130 într-un hidroavion.

Un hidroavion pentru operațiuni speciale

Avioanele de atac la sol nu sunt singurele care încearcă să rămână pe val în epoca competiției între marile puteri. SOCOM lucrează, de asemenea, la modificarea aeronavei de transport MC-130J Commando II pentru a-i extinde aria de utilizare. AFSOC are aproximativ 60 de MC-130, iar această aeronavă formează coloana vertebrală a flotei sale de aeronave.

MC-130J Commando II este specializat în infiltrarea, extragerea, transportul și reaprovizionarea forțelor speciale în medii semi-permisive. De asemenea, poate efectua realimentarea în aer a elicopterelor de operațiuni speciale și poate efectua operațiuni psihologice prin difuzarea de mesaje și prin aruncare de pliante.

Oriunde în lume

MC-130s pot ateriza aproape oriunde în lume, inclusiv pe plaje, în deșert și pe autostrăzi. Nu pot ateriza pe apă, dar asta s-ar putea schimba până în 2023. În acest sens, AFSOC colaborează cu Strategic Development Planning and Experimentation al Air Force Research Lab în vederea identificării unei soluții amfibie pentru aeronavă. Programul dezvoltă o modificare a unui flotor amfibiu detașabil, ceea ce ar permite MC-130J să aterizeze și să decoleze pe apă, dacă este necesar.

Citește și Sunetul ÎNSPĂIMÂNTĂTOR al avioanelor Su-57 Felon VIDEO

Primele redări digitale ale aeronavei amfibie arată o pereche de papuci atașați sub fuzelaj. SOCOM estimează că o demonstrație a capacității operaționale a acestui prototip va fi posibilă în 17 luni. „Este o veste cu adevărat grozavă și, de asemenea, are sens”, a declarat un fost pilot MC-130 pentru Business Insider. "China este principalul nostru adversar acum și în viitor. Dacă vom conduce operațiuni expediționare eficiente în această parte a lumii, trebuie să avem o opțiune amfibie."

Mai greu de luat în vizor

Forțele aeriene americane au lucrat la o serie de concepte pentru a face avioanele sale mai greu de luat în vizor. Sub conceptul „Agile Combat Employment” (ACE), avioanele de luptă F-35 ar putea, spre exemplu, opera în număr mic din insule mici pornind din Pacific. Acest lucru le-ar crește capacitatea de supraviețuire și le-ar extinde potențialul operațional, în special într-o zonă mare precum Pacificul, unde armata chineză își extinde, de asemenea, raza de acțiune.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Freepik.com
Dumitru Costin, BNS
Medicamente / Foto: Freepik
Bursa de Valori București
Banca Naționala a României
Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 33 şi 37 de grade, iar cele minime se vor situa între 17 şi 23 de grade.
Centru de date / Foto: Freepik
Wang Yi
Programul Casa Verde Fotovoltaice
Termocentrala de la Turceni
Miraj, efect cauzat de temeratura ridicată / Foto: Jeffrey Beall

Canicula aduce restricții de trafic în Teleorman

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii...

Un călător se uită la avioanele de pe pista de aterizare / Foto: Freepik
Ilie Bolojan, în Parlamentul României / Foto: George Călin / Inquam Photos
ANAF
Poluare / Foto: Freepik
Energie verde / Foto: Freepik
Ursula van der Leyen și Donald Trump / Foto: Casa Albă

România, în topul celor mai mari prețuri la energie

Prețurile la energie electrică continuă să varieze...

Intrarea în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
OPEC
Caniculă
Camioanele care au fost depistate de Poliția de Frontieră
Trafic oprit pe Podul Prieteniei
Freepik.com
Freepik.com
Donald Trump / Foto: Casa Albă
Pompieri
Grafică: Oana Pavelescu

pixel