Forțele speciale americane se pregătesc să țină piept Chinei

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Un MC-130, în acțiune
Un MC-130, în acțiune
În timpul războaielor din Afganistan, Irak și Siria, forțele americane au avut avantajul decisiv al superiorității aeriene asupra adversarilor lor. Trupele convenționale și unitățile de elită știau că pot apela aproape întotdeauna la atacuri aeriene sau sprijin aerian împotriva inamicului. Dar situația se schimbă în cazul unui conflict cu Rusia sau China.

Într-un spațiul aerian contestat, avionul de luptă AC-130 și avionul de transport MC-130, care se numără printre cele mai de succes și populare aeronave din arsenalul Comandamentului pentru Operații Speciale ale SUA (SOCOM), riscă să-și piardă din utilitate, deoarece nu-și vor putea îndeplini misiunea în fața apărării aeriene chineze și rusești.

Prin urmare, SOCOM caută noi modalități de a folosi aceste venerabile aeronave. Ofițerii de rang înalt iau în considerare echiparea aparatelor AC-130 rachete de croazieră și transformarea MC-130 într-un hidroavion.

Un hidroavion pentru operațiuni speciale

Avioanele de atac la sol nu sunt singurele care încearcă să rămână pe val în epoca competiției între marile puteri. SOCOM lucrează, de asemenea, la modificarea aeronavei de transport MC-130J Commando II pentru a-i extinde aria de utilizare. AFSOC are aproximativ 60 de MC-130, iar această aeronavă formează coloana vertebrală a flotei sale de aeronave.

MC-130J Commando II este specializat în infiltrarea, extragerea, transportul și reaprovizionarea forțelor speciale în medii semi-permisive. De asemenea, poate efectua realimentarea în aer a elicopterelor de operațiuni speciale și poate efectua operațiuni psihologice prin difuzarea de mesaje și prin aruncare de pliante.

Oriunde în lume

MC-130s pot ateriza aproape oriunde în lume, inclusiv pe plaje, în deșert și pe autostrăzi. Nu pot ateriza pe apă, dar asta s-ar putea schimba până în 2023. În acest sens, AFSOC colaborează cu Strategic Development Planning and Experimentation al Air Force Research Lab în vederea identificării unei soluții amfibie pentru aeronavă. Programul dezvoltă o modificare a unui flotor amfibiu detașabil, ceea ce ar permite MC-130J să aterizeze și să decoleze pe apă, dacă este necesar.

Citește și Sunetul ÎNSPĂIMÂNTĂTOR al avioanelor Su-57 Felon VIDEO

Primele redări digitale ale aeronavei amfibie arată o pereche de papuci atașați sub fuzelaj. SOCOM estimează că o demonstrație a capacității operaționale a acestui prototip va fi posibilă în 17 luni. „Este o veste cu adevărat grozavă și, de asemenea, are sens”, a declarat un fost pilot MC-130 pentru Business Insider. "China este principalul nostru adversar acum și în viitor. Dacă vom conduce operațiuni expediționare eficiente în această parte a lumii, trebuie să avem o opțiune amfibie."

Mai greu de luat în vizor

Forțele aeriene americane au lucrat la o serie de concepte pentru a face avioanele sale mai greu de luat în vizor. Sub conceptul „Agile Combat Employment” (ACE), avioanele de luptă F-35 ar putea, spre exemplu, opera în număr mic din insule mici pornind din Pacific. Acest lucru le-ar crește capacitatea de supraviețuire și le-ar extinde potențialul operațional, în special într-o zonă mare precum Pacificul, unde armata chineză își extinde, de asemenea, raza de acțiune.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Horațiu Potra / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Napolact
Bogdan Chiritoiu / Foto: Oana Pavelescu
Fusion for Energy (F4E) și centru de cercetare CERN au semnat un acord strategic
Alexandru Nazare
Despădurire / Foto: Freepik
Inflația golește buzunarele românilor / Ilustrație DCBusiness
Dealerii Dacia vor promova noul logo al mărcii de la începutul anului viitor, iar primele mașini care vor primi noua emblemă vor apărea pe străzi din a doua jumătate a anului 2022. 
Bursa de Valori București
Inflatie. Foto: Pexels.com
Documente. Freepik.com
Plata POS. Freepik.com
Unul dintre sediile băncii Unicredit / FOTO: Unsplash

UniCredit, blocată la Roma dar în plin avânt financiar

Grupul bancar UniCredit nu va mai încerca să încheie...

Raiffeisen / Foto: Salech Hcelas

Două bănci occidentale fac profituri record în Rusia

După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...

Nimic nu stimulează optimismul investitorilor
Internet. Freepik.com

Rusia anunţă că îşi face propriul Starlink, pe modelul lui Elon Musk

Rusia anunţă că va avea propria reţea de internet prin...

Dmitri Peskov, umbra președintelui rus
BMW electric
TikTok. Freepik.com
Robert Redford

Ce avere a lăsat în urmă Robert Redford după moartea sa

Robert Redford, actorul și regizorul american care a...

Benzinarie / Foto: Freepik
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Bolojan, mesaj de ultimă oră despre tăieri și cheltuieli

Premierul Ilie Bolojan a exclus o nouă creștere a TVA și...

NUntă / Foto: Freepik

Șeful ANAF, precizări despre taxarea darului de nuntă

Șeful ANAF a venit cu precizări după ce în spațiul...

Bani
Labubu

pixel