Germania: Cancelarul Olaf Scholz, ''surprins'' de amploarea dependenţei companiilor de piaţa chineză
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Germania: Cancelarul Olaf Scholz, ''surprins'' de amploarea dependenţei companiilor de piaţa chineză
Germania: Cancelarul Olaf Scholz, ''surprins'' de amploarea dependenţei companiilor de piaţa chineză
Numărul companiilor germane care au ignorat riscul de a fi prea dependente de piaţa chineză este remarcabil, a afirmat vineri cancelarul Olaf Scholz, subliniind nevoia de diversificare, transmite Reuters.

"Importanţa pieţei chineze nu are nevoie de explicaţii", dar obiectivul este să nu existe dependenţă de nicio piaţă, a declarat oficialul german într-un interviu acordat revistei Focus.

"Prin urmare, sunt surprins de cât de dependente s-au făcut unele companii de pieţele individuale şi au ignorat complet riscurile", susţine Scholz.

Astfel de dependenţe arată că Germania trebuie să fie mai activă în domeniul materiilor prime, cum ar fi litiu şi cobalt. "Chiar şi în sectorul minier, nu ne mai putem permite să ne simţim comfortabil", a adăugat cancelarul.

La începutul acestei luni, Scholz a devenit primul lider din G7 (principalele ţări industrializate din lume) care a vizitat China, de la debutul pandemiei de COVID-19. În timpul vizitei el s-a plâns de accesul la piaţa din China. Cancelarul a declarat atunci că a încercat să asigure condiţii de concurenţă echitabile pentru companiile din Europa.

Invadarea Ucrainei de către Rusia, care le-a arătat oficialilor germani că economia este prea dependentă de energia rusă, a determinat o reexaminare a relaţiilor cu Beijingul, cu care firmele germane au relaţii apropiate, în special în domeniul producţiei.

Doar patru companii germane - Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen şi BASF - erau responsabile pentru o treime din toate investiţiile europene în China în 2018-2021, conform unui studiu realizat de firma de cercetare Rhodium Group. 

Efectul Brexit: Britanicii ”importă” sute de măcelari din Filipine

Compania Cranswick, care aprovizionează supermarketurile cu carne de porc și de pasăre, plătește bani grei ca să aducă în Marea Britanie 400 de măcelari din Filipine, după ce personalul din Europa continentală s-a întors acasă în urma Brexitului. 

"Este absolut necesar dacă vrem să avem mâncare în farfurii", a declarat directorul general al Cranswick, Adam Couch. "Evident, este foarte costisitor să îi aducem aici, dar este mult mai bine să îi aducem decât să reducem producția, așa cum am făcut anul trecut în această perioadă".

Couch a spus că plata fiecărui măcelar din Filipine costă între 10.000 și 12.000 de lire sterline în total peste 4 milioane de lire sterline. Fiecare măcelar are nevoie de o viză, un zbor spre Marea Britanie, un test de engleză și cazare, notează Bloomberg. Cranswick are un program de ucenicie pentru a pregăti noi măcelari, dar șeful companiei a spus că pur și simplu "nu sunt suficienți oameni".

Jayne Arnold de la Federația pentru Alimente și Băuturi a declarat că întreaga industrie suferă din cauza lipsei de personal "în ciuda eforturilor semnificative ale angajatorilor de a atrage lucrători, de la oferirea de salarii mai mari până la introducerea de ture mai flexibile".

Risc de recesiune

La începutul acestei săptămâni, Tony Danker, directorul general al Confederației Industriei Britanice, a declarat că Marea Britanie are nevoie de mai mulți lucrători străini pentru a o ajuta să scape de o probabilă recesiune. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...

O importantă companie intră pe piața energiei din România

Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...


pixel