Marcel Boloș: România riscă să rămână cu o ”brumă de bani”
România riscă să piardă 1,76 miliarde de euro din PNRR...
Operatorul feroviar de stat Deutsche Bahn este sub presiune din partea călătorilor pentru a-şi îmbunătăţi serviciile şi a reduce întârzierile trenurilor. De asemenea, compania se confruntă cu probleme financiare, datoria sa ajungând la 20 de miliarde de euro iar deficitul de finanţare ar urma să atingă cinci de miliarde de euro până în 2023.
Costurile suportate de Guvern se ridică la 62 de miliarde de euro, adică aproximativ 6,2 miliarde de euro anual. Deutsche Bahn va aloca proiectului de modernizare 24,2 miliarde de euro. Coaliţia aflată la guvernare în Germania vrea să îmbunătăţească serviciile de cale ferată şi să dubleze numărul trenurilor de pasageri până în 2030.
Recent, un purtător de cuvânt al Deutsche Bahn a confirmat că nivelul compensaţiilor plătite clienţilor pentru întârzierea trenurilor de către principalii operatori feroviari din Germania a crescut cu 20 de milioane de euro între 2017 şi 2018. Fiecare al patrulea tren pe distanţe lungi a întârziat în 2018, ceea ce a costat compania sume importante, deoarece din ce în ce mai mulţi pasageri au profitat de legislaţia care le permite să ceară compensaţii pentru întârzieri.
Citește și Compensații de zeci de milioane pentru întârzierile trenurilor
Nivelul compensaţiilor a urcat de la 34,6 milioane de euro în 2017 la 53,6 milioane de euro, în 2018. Nivelul mediu al plăţilor, în 2018, s-a situat la 20 de euro, cu un euro mai mult decât în 2017. De asemenea, a crescut numărul plângerilor, respectiv 2,7 milioane în 2018, cu o treime mai multe decât în anul precedent.Cifra include plângerile de la diverşi operatori feroviari din Germania, nu doar de la Deutsche Bahn. Majoritatea plângerilor au vizat serviciile pe distanţe lungi, operate exclusiv de trenurile Deutsche Bahn.
Pasagerii pot solicita compensaţii echivalentul a 25% din costul biletului de tren dacă întârzierea depăşeşte o oră, iar în cazul în care depăşeşte două ore, pot primi jumătate din costul biletului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
România riscă să piardă 1,76 miliarde de euro din PNRR...
Purtătoarea de cuvânt a Casei Albe, Karoline Leavitt, a...
Banca Națională a României a...
„Ceasul tarifelor vamale...
O creștere ce evidențiază o tendință de accentuare a...
Banca Centrală Europeană (BCE) continuă procesul de...
Ministrul Investițiilor și...
În cea mai recentă actualizare a listei US 1, banca a...
Mecanismul a fost introdus pentru a proteja statele...
Chatbot-ul dezvoltat de...
Piețele bursiere europene rămân pe un trend ascendent,...
Puține bănci occidentale s-au bucurat de o astfel de...
Senatul SUA l-a confirmat luni...
Anul 2025 aduce un val de...
Guvernul reorganizează...
Presiune mai mare asupra...
eMAG și HeyBlu, companie de servicii financiare deținută...
China dezvoltă un complex militar uriaș în vestul...
Legislația muncii din România...
Bugetul Ministerului Energiei,...
Guvernul urmează să aprobe,...
Elena Cristian, analist DC...