Google impune reguli mai stricte pentru reclamele politice

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Noile măsuri vor fi împlementate în întreaga lume
Noile măsuri vor fi împlementate în întreaga lume
Gigantul american Google a anunţat miercuri o înăsprire a regulilor în materie de reclame politice, dar nu va încerca să stabilească veridicitatea lor decât în cazuri excepţionale, relatează AFP.

Luând poziţie după Twitter, care a optat pentru o interdicţie pur şi simplu, şi Facebook, adeptă a unei mai mari toleranţe în numele libertăţii de expresie, Google a transmis că "nimeni nu poate statua asupra tuturor afirmaţiilor şi insinuărilor politice". "Indiferent dacă e vorba de un candidat la alegerile legislative sau de plasarea unui anunţ pentru mobilă de birou, aplicăm aceleaşi reguli pentru toată lumea, nu există nicio excepţie", a spus Scott Spencer, vicepreşedinte al grupului, însărcinat cu publicitatea.

Gigantul american, care îşi obţine din publicitate majoritatea covârşitoare a veniturilor, vrea totuşi să interzică publicarea de mesaje ostentativ false (cum ar fi o dată falsă a unui scrutin sau un anunţ fals privind moartea unui candidat) sau să împiedice ca un grup ultraspecific de alegători să fie ţinta unor mesaje false. Aceste modificări vor fi puse în practică de săptămâna viitoare în Marea Britanie și până la sfârşitul anului în restul Uniunii Europene. Începând cu 6 iunie 2020, peste tot în lume.

Citește și Americanii demarează ancheta antitrust la Google

Motorul de căutare dominant încearcă să lupte împotriva aşa-numitelor 'deep fake'-uri (fotografii sau videouri trucate hiperrealiste) şi anunţurilor care ar putea "afecta semnificativ participarea sau încrederea în procesul electoral sau democratic", cum ar fi afirmaţia eronată conform căreia se poate vota prin SMS.

Însă în legătură cu problema candidaţilor care încearcă să disemineze informaţii false - principalul subiect pentru mulţi aleşi -, poziţia Google se apropie de cea a Facebook. "Recunoaştem că un dialog politic solid constituie o parte importantă a democraţiei şi nimeni nu poate să statueze rezonabil asupra tuturor afirmaţiilor politice, contraafirmaţiilor şi insinuărilor", precizează Scott Spencer. "Suntem de părere că în final nu vom interzice decât un număr foarte limitate de reclame politice", a adăugat el.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

TVA / Foto: DCBusiness
Ilie Bolojan
Taxa majorată cu 50%
Nicușor Dan
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Schimb valutar
Inquam Photos / George Calin

Protestele din 2024–2025: România între stradă și urne

Între decembrie 2024 și mai 2025, România a traversat...

Transelectrica / FOTO: Facebook
Hacker / Foto: Freepik
Oameni pe stradă / Foto: Freepik
Dealerii valutari nu afișează prețul real al monedelor pe panourile lor din cauza fluctuațiilor mari ale cursului dolarului / Foto / Reuters / Fatemeh Bahrami / Anadolu
Vienna Insurance Group
Fabrică de lapte / Foto: Freepik
CCR a decis / Foto: Freepik
ANAF / Foto: DCBusiness
Contor electric

Se dau bani pentru energie! Tot ce trebuie să știți

Românii aflați în situație de sărăcie energetică pot...

Jean Ivan, noul director interimar al Romsilva

Romsilva are un nou director intermediar

Jean Vişan, noul director general interimar al Romsilva....

Casa de schimb / Foto: Arhivă
Neodimium pur
Datorii la stat / Foto: Freepik
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Fabrica de reciclare / Foto: Freepik
BVB
Om de afaceri vorbeste la telefon / Foto: Freepik
Eoliene / Foto: Freepik
Microbuz / Foto: oglindadeazi.ro

pixel