Google lansează în SUA o aplicație specială pentru mass-media
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Multe companii românești nu sunt pregătite pentru facturarea electronica
Multe companii românești nu sunt pregătite pentru facturarea electronica
Gigantul american Google a anunțat vineri lansarea aplicației News Showcase în Statele Unite, care va permite editorilor de presă locale să-și evidențieze conținutul pe Google News și Google Discover sub formă de mici „vitrine”.

Serviciul a fost lansat la nivel global în octombrie 2020, dar nu era încă disponibil în Statele Unite. Potrivit Google, „News Showcase va fi lansat în Statele Unite în timpul verii în parteneriat cu peste 150 de publicații, 90% locale sau regionale” cu sediul în 39 din cele 50 de state americane.

Printre principalele mass-media naționale, printre semnatari se numără Wall Street Journal sau agențiile de presă Bloomberg, Reuters și Associated Press. Fără a oferii detalii de natură financiară, Google a anunțat că a ajuns și la un acord, cinci organizații reprezentând aproape o mie de mass-media locale din Statele Unite. 

Acordul prevede o remunerație pentru conținutul care va fi pus online, precum și programe de formare, în special pentru dezvoltarea utilizărilor digitale. Google Showcase a fost deja implementat, conform grupului, în aproximativ douăzeci de țări, în principal în Europa, inclusiv Franța în octombrie anul trecut.

Pacifică relațiile dintre presă și grup

Lansarea acestui serviciu a ajutat la pacificarea relațiilor dintre presă și grup din întreaga lume, editorii acuzând în mod regulat grupul californian că își folosește conținutul în motorul său de căutare fără a plăti un preț corect. Concret, aplicația permite editorilor de presă să ofere, în rezultatele Google News sau pe Google Discover, ferestre mici care prezintă mai multe conținuturi de pe site-urile lor, pe lângă conținutul corespunzător căutării internautului. Un fel de mică vitrină a producției lor editoriale a zilei, pe care o controlează în totalitate și pentru care sunt plătiți de grupul american.

Google a dorit inițial ca Google News Showcase să servească drept vehicul de aplicare a noii legislații europene privind drepturile conexe, care o obligă să plătească editorii de presă pentru conținutul preluat de motorul său de căutare. Dar Autoritatea Franceză pentru Concurență a dat cu pumnul pe masă în iulie 2021, forțând Google să separe cele două subiecte.

Citește și Unele companii, iritate de strategiile de testare ale Google și Microsoft pentru inteligența artificială

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Reguli stricte pentru recuperatorii de credite

În urma adoptării OUG 15/2024, debitorii care au...

Premier Energy debutează pe Bursa de Valori București

Bursa de Valori Bucureşti găzduieşte marţi deschiderea...

Seceta își spune cuvântul: Prețul grâului a explodat

Totul este pe dos! Unde este nevoie de umiditate este...

Ambițiile producătorului de încălțări ”uzate” Golden Goose

Brandul italian al pantofilor de lux vrea să pășească...

Află cum cântarele industriale fac diferența în afacerea ta

Cântarele industriale reprezintă o componentă esențială...

Tensiuni în coaliţie pe seama majorării salariului minim

Decizia Executivului de majorare a salariului minim pe...

Cum vrea România să atragă turişti din China

România se promovează la ITB China pentru a atrage...

Cursul BNR. Leul începe săptămâna fără o direcție anume

Banca Națională a României a anunțat valoarea leului...

Acțiunile europene au crescut ușor la început de săptămână

Acțiunile europene au închis luni în ușoară creștere,...


pixel