Google lansează în SUA o aplicație specială pentru mass-media
Autor: Simona Haiduc | 09 iun 2023, 20:21
Multe companii românești nu sunt pregătite pentru facturarea electronica
Multe companii românești nu sunt pregătite pentru facturarea electronica
Gigantul american Google a anunțat vineri lansarea aplicației News Showcase în Statele Unite, care va permite editorilor de presă locale să-și evidențieze conținutul pe Google News și Google Discover sub formă de mici „vitrine”.

Serviciul a fost lansat la nivel global în octombrie 2020, dar nu era încă disponibil în Statele Unite. Potrivit Google, „News Showcase va fi lansat în Statele Unite în timpul verii în parteneriat cu peste 150 de publicații, 90% locale sau regionale” cu sediul în 39 din cele 50 de state americane.

Printre principalele mass-media naționale, printre semnatari se numără Wall Street Journal sau agențiile de presă Bloomberg, Reuters și Associated Press. Fără a oferii detalii de natură financiară, Google a anunțat că a ajuns și la un acord, cinci organizații reprezentând aproape o mie de mass-media locale din Statele Unite. 

Acordul prevede o remunerație pentru conținutul care va fi pus online, precum și programe de formare, în special pentru dezvoltarea utilizărilor digitale. Google Showcase a fost deja implementat, conform grupului, în aproximativ douăzeci de țări, în principal în Europa, inclusiv Franța în octombrie anul trecut.

Pacifică relațiile dintre presă și grup

Lansarea acestui serviciu a ajutat la pacificarea relațiilor dintre presă și grup din întreaga lume, editorii acuzând în mod regulat grupul californian că își folosește conținutul în motorul său de căutare fără a plăti un preț corect. Concret, aplicația permite editorilor de presă să ofere, în rezultatele Google News sau pe Google Discover, ferestre mici care prezintă mai multe conținuturi de pe site-urile lor, pe lângă conținutul corespunzător căutării internautului. Un fel de mică vitrină a producției lor editoriale a zilei, pe care o controlează în totalitate și pentru care sunt plătiți de grupul american.

Google a dorit inițial ca Google News Showcase să servească drept vehicul de aplicare a noii legislații europene privind drepturile conexe, care o obligă să plătească editorii de presă pentru conținutul preluat de motorul său de căutare. Dar Autoritatea Franceză pentru Concurență a dat cu pumnul pe masă în iulie 2021, forțând Google să separe cele două subiecte.

Citește și Unele companii, iritate de strategiile de testare ale Google și Microsoft pentru inteligența artificială

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

BCE a anunţat până când va menţine dobânzile ridicate

Christine Lagarde a subliniat că ratele dobânzilor în...

Lego vrea să schimbe materialul din care face piesele

Grupul Lego îşi menţine angajamentul de producere a...

Noi acuzaţii la adresa Google în procesul din SUA

În procesul intentat de către SUA asupra gigantului...

Aderarea la UE i-ar aduce Ucrainei 186 de miliarde de euro

Aderarea Ucrainei la UE ar aduce Kievului 186 de...

Au crescut indemnizațiile pentru internship

Cei care angajează persoane pentru stagii de practică...

Delegația FMI, întrevedere cu premierul Marcel Ciolacu

Premierul Marcel Ciolacu se întâlneşte, miercuri, cu...

Instituțiile din Ungaria, obligate să se păzească cu drone

În Ungaria a intrat în vigoare o nouă prevedere...

Jocuri de noroc. Noile taxe ce se vor aplica în curând

Taxele de licenţiere şi de autorizare a organizatorilor...

Crossuri externe