Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Iată ce scrie publicația engleză despre aceste evenimente:
Fermierii și șoferii de camioane din România au continuat duminică protestele sporadice în întreaga țară, în timp ce negocierile cu guvernul de coaliție privind tarifele mari de asigurare și plata lentă a subvențiilor au fost reluate.
Convoaiele de tractoare și camioane au început să se adune în urmă cu cinci zile pe drumurile naționale, în principal în apropierea marilor orașe din România, încetinind sau blocând traficul.
Fermierii și transportatorii au blocat, de asemenea, pentru scurt timp, sâmbătă, un punct de trecere a frontierei cu Ucraina în nord-estul României și au încercat să împiedice intrarea în portul Constanța de la Marea Neagră.
Aceștia cer guvernului să abordeze problema asigurărilor scumpe și a nivelurilor accizelor la motorină, a moratoriilor privind împrumuturile, a timpului de plată a subvențiilor agricole și a pagubelor provocate de secetă, precum și a măsurilor pentru reducerea timpilor lungi de așteptare la punctele de trecere a frontierei.
De asemenea, protestatarii au cerut ca TIR-urile care vin din Uniunea Europeană să aibă o linie separată la punctele de trecere a frontierei și în portul Constanța față de camioanele din afara blocului comunitar, inclusiv din Ucraina.
Ucraina este unul dintre cei mai mari exportatori de cereale din lume, iar Constanța a devenit cea mai mare rută alternativă de export a Kievului de la invazia pe scară largă a Rusiei din februarie 2022, cerealele ajungând în port pe cale rutieră, feroviară și pe barjă peste Dunăre.
Portul a expediat 36 de milioane de tone de cereale anul trecut, în creștere cu 50% față de anul precedent. Cerealele ucrainene au reprezentat aproximativ 40% din total, adică 14 milioane de tone.
După discuțiile purtate sâmbătă cu ministerele Transporturilor și Agriculturii, protestatarii urmau să se întâlnească duminică cu ministrul de finanțe.
În România au loc anul acesta alegeri locale, parlamentare, prezidențiale și europene.
De asemenea, fermierii germani au început luni o săptămână de proteste la nivel național împotriva reducerilor de subvenții, în timp ce șoferii de camioane și fermierii polonezi au blocat mai multe puncte de trecere cu Ucraina începând cu sfârșitul anului 2023, cerând ca UE să restabilească un sistem prin care companiile ucrainene să obțină permise pentru a opera în UE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...