Hidroelectrica îşi caută noi directori. Care sunt condiţiile pentru a ajunge în directoratul celei mai mari companii energetice din România

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Foto: Facebook Hidroelectrica
Foto: Facebook Hidroelectrica
S.P.E.E.H. HIDROELECTRICA S.A. organizează concurs pentru selecția a cinci membri ai Directoratului, cu mandat de maxim 4 ani.

Procedura de selecţie cuprinde următoarele etape succesive:

a) Etapa I – selecţia dosarelor candidaților și interviu online.

b) Etapa a II-a – test online, integrarea declarației de intentie și interviuri, pentru candidaţii declaraţi “admişi” după etapa I.

Posturi scoase la concurs:

Director General – Președinte al Directoratului (– Chief Executive Officer CEO) – 1 post

Director Financiar (Chief Financial Officer CFO) – 1 post

Director Operațional (Chief Operating Officer COO) – 1 post

Director de Investiții (Chief Investment Officer CIO) – 1 post

Director Administrativ și Logistică (Chief Administrative Officer CAO) – 1 post

1. Post Director General Președinte Directorat (Chief Executive Officer CEO –) – 1 post.

Condiții obligatorii:

  • Studii superioare finalizate cu diplomă de licență în domeniile fundamentale*: științe inginerești/științe economice

  • Experiență generală în muncă de minim 7 ani și experiență profesională relevantă de minim 5 ani în funcții de conducere/administrare în cadrul societăților comerciale, publice sau private, regiilor autonome, din sectorul energetic.

  • Cunoașterea limbii române – nivel avansat.

  • Cunoașterea limbii engleze – minim nivel mediu.

  • Fără înscrisuri în cazierele judiciar și fiscal.

  • Stare de sănătate corespunzătoare postului, atestată pe baza adeverinței medicale eliberată de către medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate.

2. Post Director Financiar (Chief Financial Officer CFO –) – 1 post.

Condiții obligatorii:

  • Studii superioare finalizate cu diplomă de licență, în domeniul fundamental: științe economice.

  • Experiență generală de muncă de minim 7 ani.

  • Experiență profesională de minim 5 ani în funcții de conducere în domeniul managementului financiar (director/manager economic, director/manager financiar, contabil șef, șef serviciu economic/financiar/contabilitate) în cadrul societăților comerciale publice sau private, regiilor autonome.

  • Cel puțin o specializare/certificare profesională activă: auditor financiar (membru CAFR) și/sau expert contabil (membru CECCAR) și/sau consultant fiscal (membru CCF) și/sau membru ACCA-UK (schema profesională) și/sau membru CFA.

  • Cunoștințe și experiență în domeniul Standardelor Internaționale de Raportare Financiară – IFRS (minim o raportare realizată);

  • Cunoașterea limbii române – nivel avansat.

  • Cunoașterea limbii engleze – minim nivel mediu.

  • Fără înscrisuri în cazierele judiciar și fiscal.

  • Stare de sănătate corespunzătoare postului, atestată pe baza adeverinței medicale eliberată de către medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate.

3. Post Director Operațional (Chief Operating Officer COO) – 1 post.

Condiții obligatorii:

  • Studii superioare finalizate cu diplomă de licență în domeniile: stiinte ingineresti in domeniul inginerie electrica/inginerie energetică/inginerie civilă.

  • Experiență generală în muncă de minim 7 ani și experiență profesională relevantă de minim 5 ani în funcții de conducere/administrare în cadrul societăților comerciale publice sau private, regiilor autonome din sectorul energetic.

  • Cunoașterea limbii române – nivel avansat.

  • Cunoașterea limbii engleze – minim nivel mediu.

  • Fără înscrisuri în cazierele judiciar și fiscal.

  • Stare de sănătate corespunzătoare postului, atestată pe baza adeverinței medicale eliberată de către medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate.

4. Post Director de Investiții (Chief Investment Officer CIO) – 1 post.

Condiții obligatorii:

  • Studii superioare finalizate cu diplomă de licență în domeniile: inginerie electrica/inginerie energetică/inginerie civilă.

  • Experiență generală în muncă de minim 7 ani și experiență profesională relevantă de minim 5 ani în funcții de conducere/administrare în cadrul societăților comerciale publice sau private, regiilor autonome din sectorul energetic.

  • Cunoașterea limbii române – nivel avansat.

  • Cunoașterea limbii engleze – minim nivel mediu.

  • Fără înscrisuri în cazierele judiciar și fiscal.

  • Stare de sănătate corespunzătoare postului, atestată pe baza adeverinței medicale eliberată de către medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate.

5. Post Director Administrativ și Logistică (Chief Administrative Officer CAO) – 1 post.

Condiții obligatorii:

  • Studii superioare finalizate cu diplomă de licență, în domeniile fundamentale:  ştiinţe inginereşti, științe economice, științe juridice.

  • Experiență generală de muncă de minim 7 ani

  • Experienţă profesională de minim 5 ani în posturi de conducere/administrare a din cadrul unei/unor societăți comerciale sectorul public sau privat, regiilor autonome .

  • Cunoașterea limbii române – nivel avansat.

  • Cunoașterea limbii engleze – minim nivel mediu.

  • Fără înscrisuri în cazierele judiciar și fiscal.

  • Stare de sănătate corespunzătoare postului, atestată pe baza adeverinței medicale eliberată de către medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate.

*conform Hotărârii nr. 1175/2006 privind organizarea studiilor universitare de licenţă şi aprobarea listei domeniilor şi specializărilor din cadrul acestora, anexa 1 și a Legii 1/2011  a educației naționale, alte prevederi legale incidente. 

Dosarul de participare va conține în mod obligatoriu, următoarele documentele de eligibilitate:

Curriculum Vitae – model european;

Copie act de identitate;

Copie documente care atestă pregătirea profesională;

Documente care atestă experiența generală în muncă și profesională în administrarea/managementul societăților comerciale publice sau private /regiilor autonome, (Carnet de muncă sau Adeverință, după caz);

Cazier judiciar;

Cazier fiscal;

Adeverința care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, nu mai veche de 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;

Declarație pe proprie răspundere dată în conf. cu prev. Art. 326 Cod Penal , din care să rezulte îndeplinirea condițiilor legale pentru dobândirea calității de membru în directorat într-o societate, conf. Prev. L 31/1990 republicată privind societățile și a prev.

OUG 109/2011 cu completările și modificările ulterioare; Declaraţie privind neîncadrarea în situaţia de conflict de interese și independență, declarație pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, declarație pentru participare la selecție.
(Declarațiile se solicită anterior trimiterii documentelor prin transmiterea unei cereri/unui e-mail  la adresa [email protected].).

Criterii de evaluare/selecţie (conform art. 33, anexa 1 din HG 722/2016 privind normele de aplicare ale OUG 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare)  

Competențe specifice sectorului de activitate;

Competențe profesionale de importanță strategică;

Cunoștințe de Guvernanță corporativă;

Competențe sociale și personale;

Reputație personală și profesională;

Integritate și independență;

Gradul de aliniere cu Scrisoarea de așteptări a APT – conform postului pentru care candidează;

Alte condiţii care pot fi eliminatorii:

– rezultatele economico-financiare ale întreprinderilor în care şi-a exercitat mandatul de administrator sau de director;

– fără înscrieri în cazierul fiscal şi judiciar;

– cunoașterea limbii engleze – minim nivel mediu (evaluarea va fi efectuată în cadrul interviului).

Bibliografie comună tuturor posturilor:

OUG nr. 109/2011 privind guvernața corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare,
HG nr. 722/2016 – privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice,
Legea nr. 31/1990 a Societăților, republicată.
Codul de Guvernanță corporativă publicat de Bursa de Valori București
Burdus, E., Tratat de management, Ed. Economica, Bucuresti, 2005
M Popa, CD Lungescu, II Salanţă Management: concepte, tehnici, abilităţi, Presa Universitară Clujeană, 2019
Bibliografie suplimentară pentru postul de CFO:

Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;
OG nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrative-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară, cu modificările și completările ulterioare;
Legea Contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
HG nr. 26/2003 privind transparența relațiilor financiare dintre autoritățile publice și întreprinderile publice, precum și transparența financiară în cadrul anumitor întreprinderi;
Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative,
Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, cu modificările și completările ulterioare;
Legea 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare;
Dosarele de candidatură se transmit on-line la adresa [email protected]

Toți candidați vor primi pe mail comunicarile cu privire la statusul candidaturilor, precum și planul de interviu aferent fiecărei etape a procedurii. Informaţii suplimentare puteţi obţine la numărul de telefon: 0733 66 12 33, persoană de contact Elena Căprar

Data limită pentru transmitere electronica a dosarelor de candidatură: 11.09.2023

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia

pixel