Franța și Japonia, noi planuri pentru alianța dintre Nissan și Renault

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, a declarat miercuri că Franţa şi Japonia doresc să continue consolidarea alianţei existente între constructorii auto Renault şi Nissan, informează Reuters. 

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. În prezent, există semne de întrebare cu privire la viitorul acestei alianţe după ce preşedintele Consiliului de Administraţie de la Nissan, Carlos Ghosn, care în paralel deţine şi funcţia de preşedinte director general la Renault, a fost arestat în Japonia fiind bănuit de nereguli financiare.

Bruno Le Maire a spus că nu a văzut încă dovezile care să susţină acuzaţiile care i-au fost aduse luni lui Carlos Ghosn, adăugând că joi ar urma să poarte noi discuţii cu privire la acest subiect cu omologul său japonez. "La acest moment, nu avem niciun fel de dovezi care să sprijine acuzaţiile împotriva lui Carlos Ghosn. Aş dori să subliniez că boardul Renault a cerut Nissan să îi prezinte toate dovezile de care dispune", a spus Bruno Le Maire.

Separat, autorităţile japoneze au anunţat miercuri că sunt gata să lucreze pentru stabilitatea alianţei Renault-Nissan. "Alianţa este un simbol al succesului industrial franco-japonez şi vom continua să o sprijinim", a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului de la Tokyo, care a făcut un apel pentru o relaţie stabilă între cei doi constructori auto.

În vârstă de 64 de ani, Carlos Ghosn este cel care a dus alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi în fruntea industriei auto mondiale, o reuşită care i-a adus o remuneraţie uneori contestată. Potrivit firmei de consultanţă Proxinvest, pentru diferitele sale poziţii în cadrul alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi, Carlos Ghosn a fost recompensat în 2017 cu 13 milioane de euro, dintre care 7,4 milioane euro le-a primit în calitate de CEO al Renault.

Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile cu 10,6 milioane unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun, etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Conducte petroliere / Foto: Rawpixel
Registrul Auto Român
ANAF / Foto: DCBusiness
Warren Buffett / FOTO: Facebook
Călin Georgescu / Foto: LUCIAN TUDOSE / Agerpres
Casă țărănească din secolul XIX
Nvidia / Foto: Nvidia / Flickr
Bani. Foto: Mihai Ciobanu

Cursul BNR: Euro a crescut, dolarul și aurul au scăzut

Banca Națională a României a calculat valoarea leului...

Bursa de Valori București

BVB a închis ziua în scădere pe toţi indicii

Bursa de Valori Bucureşti a închis în scădere pe toţi...

Foto: Pexels.com
Grafic bursier
Bani
Baterii. Mașini electrice
Proteste fermieri polonezi / sursa foto: Wikimedia Commons
Tranzacție încheiată
Petroliști Aramco / Foto: Aramco

Prețul petrolului scade, piața este din nou agitată

În prima zi a săptămânii, investitorii au exprimat o...

Conducte de gaze / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Germania devine o națiune de cumpărători online

Comerţul online ia amploare în Germania.

Buletin de vot / FOTO: Facebook AEP
Rubla rusească
CEC Bank / Ilustrație: Oana Pavelescu
BCE
Bună dimineața! Să aveți o zi de neuitat!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik
Lacătul pe ușă
COP29 BAKU / FOTO: https://cop29.az/en/media-hub/media-gallery/35/album?slide=8

pixel