Franța și Japonia, noi planuri pentru alianța dintre Nissan și Renault

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, a declarat miercuri că Franţa şi Japonia doresc să continue consolidarea alianţei existente între constructorii auto Renault şi Nissan, informează Reuters. 

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. În prezent, există semne de întrebare cu privire la viitorul acestei alianţe după ce preşedintele Consiliului de Administraţie de la Nissan, Carlos Ghosn, care în paralel deţine şi funcţia de preşedinte director general la Renault, a fost arestat în Japonia fiind bănuit de nereguli financiare.

Bruno Le Maire a spus că nu a văzut încă dovezile care să susţină acuzaţiile care i-au fost aduse luni lui Carlos Ghosn, adăugând că joi ar urma să poarte noi discuţii cu privire la acest subiect cu omologul său japonez. "La acest moment, nu avem niciun fel de dovezi care să sprijine acuzaţiile împotriva lui Carlos Ghosn. Aş dori să subliniez că boardul Renault a cerut Nissan să îi prezinte toate dovezile de care dispune", a spus Bruno Le Maire.

Separat, autorităţile japoneze au anunţat miercuri că sunt gata să lucreze pentru stabilitatea alianţei Renault-Nissan. "Alianţa este un simbol al succesului industrial franco-japonez şi vom continua să o sprijinim", a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului de la Tokyo, care a făcut un apel pentru o relaţie stabilă între cei doi constructori auto.

În vârstă de 64 de ani, Carlos Ghosn este cel care a dus alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi în fruntea industriei auto mondiale, o reuşită care i-a adus o remuneraţie uneori contestată. Potrivit firmei de consultanţă Proxinvest, pentru diferitele sale poziţii în cadrul alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi, Carlos Ghosn a fost recompensat în 2017 cu 13 milioane de euro, dintre care 7,4 milioane euro le-a primit în calitate de CEO al Renault.

Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile cu 10,6 milioane unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun, etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

La benzinărie / FOTO: Freepik
Bebeluș / FOTO: Freepik
Dolari / Foto: Freepik

Dolarul își revine din amețeală și urcă în fața euro

Dolarul american și-a recăpătat din avânt, după ce...

Nu toți acceptă însă / FOTO: Freepik

China caută aliați împotriva tarifelor impuse de SUA

O încercare ce se dovește însă destul de dificilă. 

Foto: Freepik.com

Acțiunile chineze ar putea fi radiate din SUA

Un risc crescut, dar fără măsuri iminente.

Știrile dimineții
Foto: Freepik.com
Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Saudi Aramco / FOTO: Site-ul oficial al companiei saudite
Foto: pexels.com
Benjamin Netanyahu și Donald Trump în Biroul Oval din Casa Albă
Bancnote / Foto: Oana Pavelescu

Curs BNR. Leul, evoluție mixtă față de principalele valute

Banca Națională a României a anunțat cursul leului,...

Foto: Freepik.com
Preț petrol / FOTO: Freepik

Barilul Brent atinge cel mai scăzut nivel din martie 2021

Prețul petrolului continuă să scadă pe fondul temerilor...

ANAF / Foto: DCBusiness
Birou / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Oameni traversează strada / Foto: Oana Pavelescu
Pescari / Foto: Freepik
BCE
Lira sterlină

Lira sterlină scade puternic față de euro

Euro se întărește datorită lichidității sale.


pixel