Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
"Credeţi că există vreo autoritate în România care ştie câte prize de încărcare sunt ? Nu, nu există. Dacă te duci şi întrebi la ANRE, ei spun că îşi dau acordul doar pentru cele de foarte mare putere, dacă te duci la Ministerul Energiei, spun "Nu, noi ne ocupăm doar cu producţia", dacă te duci la Ministerul Transporturilor, spun "N-avem noi treabă cu aşa ceva", la fel şi dacă te duci la RAR. Trebuie să ai o sută de aplicaţii ca să vezi toate reţelele de încărcare disponibile, dar nimeni nu-ţi va spune niciodată unde trebuie să te duci ca să ştii câte staţii există în România. Noi, în România, cred că nici în următorii cinci ani nu vom şti câte staţii de încărcare avem. Cu siguranţă, de aici şi o mare problemă a noastră, a românilor, fiindcă niciodată nu vom şti dacă şi unde e vreo staţie disponibilă, faţă de cele afişate. Restul sunt secrete", a menţionat Sandu.
Acesta a adăugat că autorităţile din România trebuie să investească în transformarea soluţiilor de transport, iar Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) reprezintă o ocazie.
"Autorităţile trebuie să investească în această transformare, să mai lăsăm parcurile în afara oraşelor, să le construim şi să facem străzi adaptate, să facem soluţii de transport. Noi, ca asociaţie, avem discuţii non-stop cu autorităţile referitor la aceste aspecte. Avem şi PNRR-ul, cu 14.000 de staţii de încărcare. Sper să rămână PNRR şi să rămână şi cele 14.000 de staţii, dar pe lângă cele 14.000 de staţii, să nu uităm că avem o reţea de distribuţie şi de energie electrice care probabil la anul, după ce vom avea 2.000 de megawaţi în panouri fotovoltaice energie instalată în România, s-ar putea să ne trezim cu ceva buffere. De aici, nevoia de investiţii în continuare. Ca să ai mobilitate trebuie să ai energie electrică, că nu poţi să o produci doar acasă... Camioanele electrice au nevoie de prize de încărcare de 150 de kilowaţi ca să aibă un timp rezonabil de încărcare. Dacă încarci la 220, s-ar putea să stai vreo săptămână să-ţi încarci camionul", a susţinut reprezentantul ACAROM.
Lideri de opinie în tehnologiile verzi şi politici publice participă, joi, la o conferinţă dedicată mobilităţii electrice, ca parte a ediţiei a IV-a a evenimentului Green Mobility Conference.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...