Încredere limitată în site-urile de comparare a ofertelor bancare
Autor: Simona Haiduc
Data actualizării:
Data publicării:
Consiliul Concurenţei a comandat un sondaj despre percepţia consumatorilor asupra site-urilor de comparare a ofertelor bancare, rezultatele acestuia indicând că jumătate dintre respondenţi au puţină încredere sau deloc în aceste site-uri, conform unei prezentări a lui Adrian Comănescu, şeful Direcţiei Servicii a autorităţii de concurenţă.

"Peste jumătate dintre respondenţi au puţină sau deloc încredere în aceste site-uri. 59% în cazul IMM-urilor, 58% în cazul persoanelor fizice autorizate şi 62% în cazul persoanelor fizice. În acelaşi timp, au destul de multă încredere sau foarte multă încredere în ele 34% dintre IMM-uri, 33% dintre PFA şi 32% dintre persoanele fizice", a spus Adrian Comănescu, la un seminar organizat la Sinaia de Consiliul Concurenţei şi Consiliul Patronatelor Bancare din România.

Sondajul a fost derulat în perioada iulie - septembrie 2018, menționează Agerpres.

Potrivit lui Comănescu, recomandarea Consiliului Concurenţei ar fi agrearea de către bănci, IFN-uri şi site-uri de comparare a unui format de raportare a informaţiilor referitoare la cele mai utilizate tipuri de produse şi servicii bancare. Aceasta va permite preluarea automată a datelor, precum şi informarea corectă şi precisă a consumatorului.

De asemenea, Adrian Comănescu a declarat că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor are obligaţia de a pune la dispoziţia consumatorilor un site cu acces gratuit unde sunt comparate comisioanele percepute de prestatorii de servicii de plată, însă aceasta nu este încă funcţional. Un document care compara mai multe tipuri de comisioane practicate de bănci a fost publicat pe site-ul ANPC pe 1 octombrie 2018.

Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie sectorială pe piaţa serviciilor bancare de retail în 2016. Aceasta vizează piaţa serviciilor bancare de retail, respectiv cont curent, carduri şi credite. Categoriile de clienţi vizate sunt persoanele fizice, persoanele fizice autorizate şi IMM-urile. Perioada analizată este 2013-2017.

Adrian Comănescu a menţionat că aceasta este o investigaţie de cunoaştere a pieţei şi nu una de încălcare a regulilor de concurenţă şi care poate conduce la amenzi pentru companiile investigate. Investigaţia a avut ca obiective evaluarea aspectelor structurale şi comportamentale, a condiţiilor de concurenţă, precum şi efectul anumitor practici; evaluarea caracteristicilor fiecărui segment de piaţă; cunoaşterea aprofundată a pieţei serviciilor bancare de retail; clarificarea elementelor care ar putea sugera posibilitatea restrângerii sau denaturării concurenţei pe piaţă. Un alt obiectiv este obţinerea de informaţii privind evoluţiile pieţei, precum şi informaţii referitoare la evoluţia serviciilor inovatoare oferite de către bănci.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Brașovul impune o nouă taxă de drum din cauza TIR-urilor

CJ Brașov a trecut la contramăsuri pentru a proteja...

Pogramul IMM Plus: Credite de la Exim Banca Românească

Exim Banca Românească continuă să susțină antreprenorii...

Taxarea marilor averi, amânată până la toamnă

Aplicarea taxei pe marile averi a fost amânată până la...

Marea Britanie: Încep controalele la importurile din UE

O decizie dificilă, cu două tăișuri, ce vine la opt ani...

Cum reușește Airbus să cumpere titan din Rusia?

În ciuda sancțiunilor impuse Moscovei în urma invaziei...

Constelația europeană Galileo primește noi sateliți

Comisia Europeană, care tocmai a lansat, din Statele...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel