Industria auto europeană, în criză profundă: Volkswagen și Stellantis anunță reduceri drastice

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Muncitori într-o fabrică Stallantis
Muncitori într-o fabrică Stallantis
Anul 2024 a marcat o perioadă tumultuoasă pentru industria auto europeană, iar perspectivele pentru 2025 sunt la fel de sumbre. Volkswagen AG și Stellantis NV se confruntă cu măsuri drastice de restructurare pe fondul cererii stagnante, al intensificării reglementărilor privind emisiile de CO2 și al riscului unui război comercial cu Statele Unite.

Tensiuni în creștere: Greve și restructurări masive

Volkswagen se află în centrul unei crize majore, cu aproape 100.000 de muncitori care au intrat în grevă din cauza planurilor de reducere a costurilor. Negocierile dintre conducere și sindicatul IG Metall vor continua pe 9 decembrie, dar perspectivele pentru un acord rămân incerte.

Stellantis, de cealaltă parte, a provocat o undă de șoc prin demiterea CEO-ului Carlos Tavares, semnalând intenția de a lua măsuri radicale pentru a-și menține competitivitatea.

Scăderea cererii și efectele asupra lanțului de aprovizionare

După o perioadă de creștere datorată comenzilor întârziate post-pandemie, cererea pentru vehicule electrice (EV) a stagnat, iar piața din China nu dă semne de revenire. Această situație lasă producătorii auto cu capacități excedentare și duce la reduceri semnificative de personal.

Ford intenționează să reducă 14% din forța sa de muncă în Europa până în 2027, iar Mercedes-Benz și Porsche anunță măsuri similare. În Germania, furnizorii de piese auto precum Bosch, Continental și ZF Friedrichshafen au declarat 20.000 de concedieri, în timp ce Schaeffler AG închide două locații.

Între escaladare și compromis

Luni, Volkswagen va relua discuțiile cu IG Metall, însă diferențele de poziție rămân semnificative. Managementul a respins recent o propunere a sindicatelor ce includea reduceri de dividende, scăderea bonusurilor și un fond special pentru concedieri. Daniela Cavallo, liderul sindical al VW, a avertizat că întâlnirea „va determina viitorul: compromis sau escaladare”.

Analiza experților: O furtună perfectă

UBS și Ifo Institute subliniază că sectorul auto se află într-o criză profundă. Prețurile scăzute, pierderea cotelor de piață în China și reglementările stricte pun presiune suplimentară pe profitabilitate. În ciuda unei ușoare stabilizări a comenzilor în octombrie, perspectivele pentru redresarea sectorului auto rămân incerte.

„Cererea scăzută, reglementările stricte și competiția tot mai intensă creează un context economic extrem de dificil pentru industria auto,” a declarat Anita Wölfl, expert în sectorul auto la Ifo Institute.

Viitorul industriei auto

Anul 2025 se prefigurează dificil, iar războiul comercial iminent cu SUA sub administrația Trump poate agrava situația. Cu toate acestea, companiile mari din sector continuă să-și ajusteze strategiile în speranța unei redresări pe termen lung.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ghișeu
Foto: Freepik.com
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Bursa de pe Wall Street / FOTO: Freepik
Declaratia 100
Foto:Freepik.com
Strângere de mână / FOTO: Freepik
Foto: Pexels.com
Notificare telefon

Eset, avertizare pentru cei care au cont pe Spotify

Conturile Spotify reprezintă active digitale valoroase...

Încărcare mașină electrică / sursa foto: Freepik.com
Papa Francisc

Papa Francisc a murit

A încetat din viaţă Papa Francisc.

Foto: Freepik.com
Kristalina Georgieva / Foto: FMI / Flickr

Scădere uşoară a numărului de firme dizolvate

Numărul firmelor dizolvate, în scădere cu 8,73% în...

Foto: Freepik.com
Sondă / FOTO: Freepik

Producţia de ţiţei a României scade, importurile cresc

Producţia de ţiţei a României a scăzut cu 7, 6% în...

Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Sol

Ucraina rămâne fără gaze. Rezervele sunt pe sfârşite

Ucraina ar putea avea nevoie să importe până la 6,3...

Razboiul comercial SUA-China / Foto: Freepik
Nissan / FOTO: Unsplash
Foto: Freepik.com
Boeing 737 Max / FOTO: Unsplash
Protest masiv în New York împotriva lui Donald Trump și Elon Musk
Vânzător stradal într-o localitate din California / Foto: Dave Parker / Flickr
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Gândim alte planuri / FOTO: Freepik

Bancherii, obligați să-și pună mintea la contribuție

În noile condiții generate de războiul tarifelor,...


pixel