Sistemul energetic din România, salvat de vânt
România se sprijină pe vânt pentru a evita o pană majoră...
Potrivit sursei citate, trendul de scădere a achiziţiilor de autoturisme se consemnează şi la nivel european.
"După un început de an nefavorabil (ianuarie - februarie), impactul COVID-19 accentuează în martie şi aprilie scăderea achiziţiilor de autoturisme, atât în Europa, cât şi în România. Este o situaţie conjuncturală, care, atât în ţara noastră, cât şi în Europa, este cauzată, în lunile martie şi aprilie, de criza generată de pandemia COVID-19, care a impus restricţii de circulaţie, opriri ale producţiei şi închiderea showroom-urilor în marea majoritate a statelor europene", susţin reprezentanţii APIA.
În România, conform datelor comunicate de DRPCIV, în luna aprilie a acestui an, au fost înmatriculate 4.321 de autoturisme noi, cu 50,3% mai puţine decât în luna similară a anului 2019.
În ceea ce priveşte evoluţia pe primele patru luni din acest an, România înregistrează o scădere destul de importantă, respectiv de 27,5% - de la 44.527 de unităţi, în 2019, la 32.300, în 2020. Cu toate acestea, tendinţa de scădere înregistrată în ţările Europei de Vest (EU15+EFTA+UK) a fost mult mai amplă, în medie de 40%.
Ford România. Care sunt obiectivele imediate ale întreprinderii
Pe segmentul autoturismelor rulate, în România, cele 20.245 de unităţi înmatriculate în luna aprilie au generat, pe ansamblul primelor patru luni din 2020, un volum total de 128.325 de unităţi, ceea ce reprezintă o scădere de doar 12%, faţă de aceeaşi perioadă din 2019.
La înmatriculările de vehicule comerciale noi (LCVs, HCVs, Minibuse), acestea au consemnat, în luna aprilie, o scădere generală de 61,5%, ceea ce conduce, la nivelul intervalului ianuarie - aprilie, la o scădere de 19,8%.
În Europa, lunile martie şi aprilie au fost, conform LMC Automotive, de scădere extrem de puternică în ţările din Europa de Vest, respectiv de minus 80% în aprilie, după ce în martie s-a înregistrat o diminuare de 52,9%. Cele mai mari pieţe auto au înregistrat volume mult mai mici în comparaţie cu luna similară a anului 2019. Astfel, ar mai fi de remarcat faptul că achiziţiile din Germania reprezintă, în aprilie, circa 57% din întreaga piaţă auto a Europei de Vest, înregistrând o scădere mult mai mică decât în alte state, notează sursa citată.
APIA este membru în Organizaţia Internaţională a Constructorilor de Automobile (OICA), din anul 1996, şi în Asociaţia Europeană a Constructorilor de Motociclete (European Association of Motorcycle Manufacturers - ACEM), din 2010.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
România se sprijină pe vânt pentru a evita o pană majoră...
Comisia Europeană va încerca...
Cursul valutar BNR al zilei - 5...
Avans modest al PIB-ului României în 2025.
Excelența Sa Adrian Zuckerman...
Rovinari pornește Grupul 6 – un pas decisiv pentru...
Curs valutar BNR, 4 decembrie.
Premierul Ungariei, Viktor Orban, a anunţat joi...
Sistemul Garanţie-Returnare...
ANAF, informare privind ţintele asumate în PNRR.
Piața RCA intră într-o nouă...
Veniturile Rusiei din petrol şi gaze au scăzut...
Cazierul judiciar intră într-o nouă eră digitală, după...
O secțiune a conductei de...
ASF schimbă regulile de...
Bursa de Valori București...
Cuprul a atins un nou record pe...