Toate mașinile în perfectă stare de funcționare sau cele care au defecte minore trec de inspecție. Dacă sunt probleme grave, acestea trebuie obligatoriu remediate în decurs de o lună după care se va efectua o nouă inspecție.
Frecveța cu care se face inspecția este în funcție devechimea mașinii, respectiv, pentru cele mai vechi de 12 ani ITP-ul se face anual.
Pentru mașinile noi, primul ITP se face abia după trei ani după care urmează frecvența obișnuită, adică la doi ani.
Unei mașini căreia i-a expirat ITP-ul i se suspendă de drept inmatricularea. Șoferii care circulă cu o astfel de mașină riscă două penalizări:
- amendă pentru lipsa ITP-ului;
- amendă pentru conducerea unei mașini cu înmatricularea suspendată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministerul Finanţelor a...
Preşedintele Statelor Unite a...
Marele club de fotbal trece la...
Analistul economic Cristian...
Cererea pentru extrem de...
Rheinmetall își transformă...
Preşedintele rus a găzduit o...
Principalul producător cubanez...
Miniștrii europeni de externe,...
Contribuabilii trebuie să...
Cazacii ruşi au un cadou pentru...
Banca Națională a publicat...
Pierderile sunt de ambele părți...
UE adoptă al 16-lea pachet de...
România a pierdut titlul de țară cu cea mai mare...
Comisia de muncă din Senat...
Analistul economic Cristian...
Camera Deputaților urmează să...
Berkshire Hathaway, compania legendarului investitor...
Janusz Bugajski, Senior Fellow...
Uniunea Europeană lansează un...
Parlamentul României analizează...
O analiză a Deutsche Bank.
Senatul dezbate un proiect de...
Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...