Kantar: Amazon şi Apple sunt cele mai valoroase branduri din lume

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Capitalizare uriașă a Apple
Capitalizare uriașă a Apple
Amazon şi Apple sunt în 2021 cele mai valoroase branduri din lume dar mărcile din China ocupă poziţii din ce în ce mai ridicate în top, depăşindu-le pe cele europene, conform clasamentului realizat de firma de consultanţă Kantar, transmite Reuters.

Amazon, companie înfiinţată în 1994 de Jeff Bezos, rămâne cel mai valoros brand global, cu o valoare estimată la 684 miliarde de dolari, fiind urmată de Apple, înfiinţată în 1976, cu 612 miliarde de dolari, şi Google, cu 458 miliarde de dolari, arată datele Kantar.

Pe locul cinci se află gigantul chinez de social media Tencent, iar pe locul şapte este Alibaba, echivalentul chinez al Amazon.

"Brandurile din China înregistrează progrese semnificative deoarece din ce în ce mai multe companii sunt interesate să se dezvolte din punct de vedere tehnologic şi să-şi demonstreze capacităţile de a se alinia tendinţelor majore de pe piaţa chineză şi globală", a apreciat Graham Staplehurst, director în cadrul Kantar.

Veşti PROASTE pentru ȘOFERI. Ce se întâmplă cu mașinile diesel şi cele pe benzină

Cinci branduri şi-au dublat valoarea: giganţii chinezi din domeniul comerţului electronic Pinduoduo şi Meituan, producătorul de lichior Moutai, TikTok şi Tesla.

Tesla, înfiinţată în 2003, a fost brandul cu cea mai rapidă creştere şi cel mai valoros din sectorul auto, valoarea sa a crescut în ritm anual cu 275%, la 42,6 miliarde de dolari, arată datele Kantar.

Principalele branduri din China şi-au consolidat dominaţia asupra celor din Europa: 14% dintre principalele 100 de branduri sunt din China, în creştere faţă de 11% în urmă cu un deceniu, în timp ce pentru brandurile europene procentul este de 8%, în scădere de la 20% în urmă cu un deceniu.

Principalele branduri din Europa sunt grupul francez Louis Vuitton (locul 21) şi firma germană de software SAP (locul 26). Singurul brand britanic de pe listă este
Vodafone (locul 60).

Dominante sunt brandurile din SUA, în condiţiile în care 74% dintre principalele 100 de branduri sunt din această ţară.

Conform datelor Kantar, valoarea totală a principalelor 100 de branduri globale este de 7.100 miliarde de dolari. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Capitalul social ar urma să crească semnificativ / Foto: Freepik
CCR nu a stabilit încă o dată la care va discuta sesizarea
Dronă /
O femeie își pune mașina la încărcat într-o stație de alimentare / Foto: Freepik
Oame pe o stradă din MOscova / Foto: Pyklr
Eoliene și panouri solare / Foto: Freepik
Putin vrea să recruteze și femei pentru frontul din Ucraina / Foto: kremlin.ru
Banca Centrală a Norvegiei, Oslo,
Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
Sediul ANRE
Bani
Freepik.com
freepik.com
Mână care ține cheile unei locuințe / Foto: Freepik
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
freepik.com
Premierul Ilie Bolojan / Foto: Guvernul României
Bărbat cu ochelari / Foto: Freepik

Cum să îți alegi ochelarii potriviți pentru tine

Ochelarii au evoluat de la un simplu dispozitiv pentru...

TVA / Foto: DCBusiness
Permis auto / FOTO: Facebook Poliția Română
Conductă / FOTO: Freepik
Foto: Freepik.com
Investiții / Foto: Freepik
Uniunea Europeana
Vedere aeriană a unei localități / Foto: Freepik
Volodimir Zelenski și Ursula von der Leyen
Bursa de Valori București
Centre de date / FOTO: Freepik
Bărbat cu umbrelă roșie merge prin ploaie / Foto: MTI

pixel