Kantar: Amazon şi Apple sunt cele mai valoroase branduri din lume

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Capitalizare uriașă a Apple
Capitalizare uriașă a Apple
Amazon şi Apple sunt în 2021 cele mai valoroase branduri din lume dar mărcile din China ocupă poziţii din ce în ce mai ridicate în top, depăşindu-le pe cele europene, conform clasamentului realizat de firma de consultanţă Kantar, transmite Reuters.

Amazon, companie înfiinţată în 1994 de Jeff Bezos, rămâne cel mai valoros brand global, cu o valoare estimată la 684 miliarde de dolari, fiind urmată de Apple, înfiinţată în 1976, cu 612 miliarde de dolari, şi Google, cu 458 miliarde de dolari, arată datele Kantar.

Pe locul cinci se află gigantul chinez de social media Tencent, iar pe locul şapte este Alibaba, echivalentul chinez al Amazon.

"Brandurile din China înregistrează progrese semnificative deoarece din ce în ce mai multe companii sunt interesate să se dezvolte din punct de vedere tehnologic şi să-şi demonstreze capacităţile de a se alinia tendinţelor majore de pe piaţa chineză şi globală", a apreciat Graham Staplehurst, director în cadrul Kantar.

Veşti PROASTE pentru ȘOFERI. Ce se întâmplă cu mașinile diesel şi cele pe benzină

Cinci branduri şi-au dublat valoarea: giganţii chinezi din domeniul comerţului electronic Pinduoduo şi Meituan, producătorul de lichior Moutai, TikTok şi Tesla.

Tesla, înfiinţată în 2003, a fost brandul cu cea mai rapidă creştere şi cel mai valoros din sectorul auto, valoarea sa a crescut în ritm anual cu 275%, la 42,6 miliarde de dolari, arată datele Kantar.

Principalele branduri din China şi-au consolidat dominaţia asupra celor din Europa: 14% dintre principalele 100 de branduri sunt din China, în creştere faţă de 11% în urmă cu un deceniu, în timp ce pentru brandurile europene procentul este de 8%, în scădere de la 20% în urmă cu un deceniu.

Principalele branduri din Europa sunt grupul francez Louis Vuitton (locul 21) şi firma germană de software SAP (locul 26). Singurul brand britanic de pe listă este
Vodafone (locul 60).

Dominante sunt brandurile din SUA, în condiţiile în care 74% dintre principalele 100 de branduri sunt din această ţară.

Conform datelor Kantar, valoarea totală a principalelor 100 de branduri globale este de 7.100 miliarde de dolari. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Schimb valutar / Foto: Pexels
Contabili / Foto: Freepik
Ghișeu
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Banca Naționala a României
Vagon de tren

Transportul călătorilor cu trenul, luat la puricat de ANPC

Calitatea transportului pe calea ferată a intrat în...

OMV Petrom
Leva / Foto: DCBusiness
Președintele Donald Trump face declarații pentru jurnaliști
RCA
Consiliul Fiscal, nu foarte optimist privind reducerea deficitului
Florin Barbu
Bursa de la București
Miniștrii cabinetului Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Freepik.com
Foto: Freepik.com

Rusia raportează un deficit bugetar de 1,7% din PIB

 Deficitul bugetar a ajuns la 1,7% din PIB, nivelul...

Dolari. Freepik.com
Elon Musk / Foto: Casa Albă / Flickr
Câmp petrolier / FOTO: Freepik
Casă de schimb valutar
Contor electric
Gabriel Biris
Factură energie electrică
ROBOR
Protest al angajaților MIPE
Ștampilă de vot / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

pixel