Trei declarații fiscale obligatorii trebuie transmise până la finalul lunii
Contribuabilii trebuie să...
Constructorul auto suedez, care și-a sărbătorit ziua de naștere pe 2 iulie, a prezentat în premieră modelul Koenigsegg CC850 pe 19 august la Carmel, California. Un coupe de 1.385 de cai putere, cu un hardtop detașabil și uși care se deschid în sus, CC850, în valoare de 3,65 milioane de dolari, este o versiune modernă a primei mașini de serie pe care von Koenigsegg a făcut-o vreodată, CC8S din 2002.
"Pe atunci, nimeni nu știa cine suntem, dar CC8S deja avea performanțe destul de uimitoare și, sperăm, oamenilor le-a plăcut aspectul", a explicat von Koenigsegg pe 12 august. "Până acum, poate că nu suntem un nume cunoscut, dar suntem cu siguranță un jucător consacrat în arena noastră. Sărbătorirea a 20 de ani de producție a părut momentul potrivit pentru a ne aprecia rădăcinile."
Propulsat de un motor V8 twin-turbo care poate funcționa cu combustibil E85, CC850 are un design jos și elegant, un acoperiș ușor rotunjit pentru a optimiza aerodinamica și roți stilizate ca niște discuri de telefon vechi. Arată futurist dar liniile sale curate și caroseria simplificată se simt mai civilizate și mai elegante decât mașinile Koenigsegg anterioare.
Koenigsegg spune că: "Este o mașină extremă, cu performanțe apropiate de recorduri în foarte multe moduri, dar care se concentrează pe plăcerea pură, pe sărbătoare și pe aspectul analogic al hipermașinilor din trecut."
Alte mașini Koenigsegg au stabilit cu siguranță precedente aproape extraterestre. Când a debutat în urmă cu două decenii, CC8S de 665 CP s-a lăudat cu cea mai mare putere dintre toate mașinile de serie de la acea vreme. În 2017, Koenigsegg Agera RS a stabilit recordul mondial de viteză pe uscat când a atins 445 km/h. Un purtător de cuvânt nu a dorit să confirme cifrele de performanță, dar a declarat că CC850 este "similar cu modelul Koenigsegg Jesko", care are un timp de la zero la 100 km/h de mai puțin de trei secunde și o viteză maximă de peste 300 km/h.
Von Koenigsegg spune că CC850 este destinat altor distracții decât atingerea vitezelor uluitoare. Este făcut pentru plăcerea pură de a conduce, oferind o "transmisie specială cu viteză redusă", care vine cu un schimbător de viteze și o pedală de ambreiaj ca o transmisie manuală adaptabilă cu șase trepte. Un steag suedez încununează partea superioară a schimbătorului manual. Alternativ, mașina poate fi operată cu ajutorul unei transmisii automate cu nouă trepte.
CC850 oferă confort cu interior din piele, control al climatizării, asistență la parcare "birds eye-view", Apple Car play, conexiuni USB și un sistem de ridicare față/spate pentru a evita zgârierea părții inferioare a caroseriei. Urmează o altă ofertă Koenigsegg cu importanță personală pentru fondatorul companiei: Koenigsegg Jesko, model numit în onoarea tatălui lui von Koenigsegg și care a debutat la Salonul Auto de la Geneva în 2019. Acel automobil, o mașină sport cu motor central de producție limitată, cu un V8 twin-turbo, se mândrește cu 1.280 CP până la 1.600 CP, în funcție de combustibilul pe care îl folosești. Livrările acestui model sunt programate să înceapă anul viitor.
Vor fi fabricate doar 50 de exemplare CC850, inclusiv cel pe care von Koenigsegg intenționează să-l păstreze pentru el. Câteva rămân disponibile pentru cumpărare a declarat un purtător de cuvânt al companiei iar livrările vor începe în 2024.
Citește și: Koenigsegg experimentează combustibilul vulcanic
Producătorii de mașini super scumpe care cu ușurință depășesc prețul de 3 milioane de dolari, în general nu sunt preocupați de probemele de mediu.
Însă acest lucru nu este valabil și pentru suedezul Christian von Koenigsegg, fondatorul și directorul executiv al Koenigsegg Automotive. Compania din Ängelholm, Suedia, testează baterii de înaltă tensiune și biocombustibili, folosind emisiile ale vulcanilor pentru a construi mașini „benigne” și potențial chiar neutre din punct de vedere ecologic, fără să sacrifice performanțele, notează Bloomberg.
Fondată în 1994, Koenigsegg a crescut încet producția vehiculelor sale la aproximativ 35 de unități pe an. Compania vinde celor super bogați în căutare de tehnologie de ultimă oră, exclusivitate și artizanat executat manual, folosind cele mai ușoare materiale personalizate. În mijlocul unei pandemii globale, volumul deja mic al lui Koenigsegg a afectat, iar lipsa globală de semiconductori nu a ajutat. Cu toate acestea, Koenigsegg are ambiții mari pentru următoarea fază: să-și dubleze producția în termen de doi până la trei ani și să extindă capacitatea de producție la mii de mașini pe an. Citește mai mutl AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Contribuabilii trebuie să...
Comisia de muncă din Senat...
Camera Deputaților urmează să...
Parlamentul României analizează...
O analiză a Deutsche Bank.
Senatul dezbate un proiect de...
Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...
OPEP și aliații săi se confruntă cu o dilemă delicată:...
Producătorul american de medicamente deschide un centru...
Într-o mișcare strategică complexă, Starlink a devenit...
Guvernul României urmează să...
Fabricanții europeni trimit în...
Anunțul vine după ce fondatorul...
Despre examenul scris pe care ar urma să-l susțină...
Arieratele bugetului general...
Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...
România, în fruntea producției...
Favoriți în sondaje,...
Analistul economic Cristian...
După o serie impresionantă de...
Litiul, cobaltul și nichelul...
Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică
Angajații federali obligați să...
Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...
SUA apără acordul propus de...
O decizie dificilă pentru...