"Seceta dă aripi turismofobiei”. În condițiile în care Catalonia suferă de cea mai prelungită secetă înregistrată în ultimii ani, în Spania, cotidianul "El Pais" aprecia că ”lipsa de spirit civic observată în unele zone ale Barcelonei, consumul ridicat de apă al turiștilor, toate sugerează că va fi dificil să conviețuim în această vară”.
Îngrijorarea este din ce în ce mai mare în regiune, în condițiile în care cifrele din primul trimestru indică un sezon turistic record, care se așteaptă să depășească nivelurile de dinainte de pandemie. Dar revenire masivă a vizitatorilor riscă să provoace o recrudescență a "turismofobiei": aceasta este alimentată de exasperarea față de sentimentul de saturație a spațiilor publice, precum și de frustrarea față de fostele cartiere muncitorești. În acest an, există, de asemenea, anxietatea suplimentară a lipsei de apă.
Consumul ridicat în hoteluri
Din cauza lipsei de precipitații, rezervoarele de apă se află la 27% din nivelurile obișnuite, iar previziunile proaste au determinat agenția catalană de apă să activeze restricțiile de consum din planul împotriva secetei. "Dar cum să distribuim consumul unui bun care devine tot mai rar? Care sector are cea mai mare nevoie de ea, între agricultură, turism sau industrie?", se întreabă ziarul, subliniind că "dezbaterea privind stresul hidrologic în turism nu este nou apărută, dar nu a fost niciodată principala preocupare în Catalonia".
Până acum, experții au spus că cea mai bună modalitate de a face față supradozei de vizitatori din Barcelona ar fi să fie limitat așa-numitul turism ieftin, în favoarea unui turism "de calitate", mai puțin masiv și mai selectiv, care ar fi mai profitabil pentru oraș. Totuși, potrivit "El Pais", această strategie pare să fie pusă sub semnul întrebării de un studiu recent care arată că numai consumul de apă în hoteluri reprezintă 12% din totalul din regiune, iar fiecare turist dintr-un hotel de lux consumă de cinci ori mai mult decât un rezident.
Citește și Până la 80.000 de români sunt aşteptaţi anul acesta în Antalya
Vacanţele în Antalya s-au scumpit anul acesta cu aproape 20%, dar, cu toate acestea, Summer Tour se aşteaptă să aducă în jur de 70.000 - 80.000 de turişti din România, potrivit directorului general al agenţiei de turism, Mahir Ahmetoglu.
"În toată lumea vorbim despre o inflaţie foarte mare, nu doar în Turcia. Turcia se integrează foarte bine în lume şi bineînţeles că şi aici avem o inflaţie foarte mare şi fiecare hotel încearcă să facă faţă. În primul rând, serviciile sunt foarte importante şi nu poţi să tai din servicii fiindcă pentru asta vin turiştii, până la urmă. În primul rând să ne gândim la raportul dintre preţ şi calitate, unde Turcia stă foarte bine. Fiecare turist poate să îşi găsească o vacanţă foarte frumoasă. Vom avea o creştere a tarifelor de vacanţă undeva la 20%, dar nu numai în Turcia, ci în toată lumea", a spus acesta....
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...