ANAF dă termen până pe 18 august pentru aceste firme! Ce formulare sunt obligatorii
- Firmele cu afaceri peste un...
În privinţa dificultăţile întâmpinate, Lucian Şova s-a referit, printre altele, la termenele de evaluare a contestaţiilor, cam înlungate, potrivit spuselor sale şi care, din acest motiv, reprezintă obstacole în respectarea graficelor de realizare a proiectelor. Ministrul a subliniat că bani există, dar că este nevoie de o decizie de la instanţă, pentru ca lucrurile să meargă mai departe.
În ceea ce priveşte caietele de sarcini, Lucian Şova a precizat că acestea se elaborează împreună cu experţi europeni, care susţin că unele dintre ele nu au fost făcute cu bună ştiinţă. Făcând o paranteză, el a menţionat, că până acum nici un ministru al transporturilor nu a participat la întâlniri cu aceşti consultanţi europeni. Poate, a apreciat Şova, acesta ar putea fi unul dintre motivele pentru care există atâtea contestaţii. Dar, a adăugat interlocutorul DCNews, noi vom lansa doar caiete de sarcini validate de experţi europeni.
Referindu-se la centura de nord a capitalei, el a declarat că ar putea fi terminată într-un an şi jumătate de la semnarea contractelor. Banii se recuperează, dar când vine Curtea de Conturi, toţi se uită la lege.
Întrebat câţi kilometri de drumuri vor fi date în exploatare anul acesta, Lucian Şova a indicat, iniţial 60. Dar, “o viziune optimist moderată ne trimite spre 80 de kilometri”, ba chiar 100. “Dar am rezerve, pentru că tot ce se poate întâmpla mai rău, se întâmplă”, a adăugat ministrul transporturilor.
La capitolul infrastructură feroviară, Lucian Şova a anunţat că bugetul pentru anul viitor va fi astfel structurat, încât să includă şi alocări pentru întreţinerea şi repararea căilor ferate. El a spus că, anual, în România se deteriorează 320 de kilometri de drum de fier, dar se remediază doar 16. “E un ritm de 20 de ani”, a adăugat Şova, menţionând că niciodată până acum nu au fost prevăzute proiecte de reparare a infrastructurii vechi. Dacă oamenilor le dai doar salarii, dar şi nu bani pentru şuruburi şi piuliţe, ei taie frunza la câini.
Cât priveşte fondurile europene, Lucian Şova a afirmat că ţintele de absorbţie au fost depăşite, chiar. Se merge pe 105%, ba chiar pe 117% la unele companii, precum cea de drumuri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
- Firmele cu afaceri peste un...
Ion Iliescu, fost președinte al României, a decedat la spitalul Prof. Dr....
Bursa de la Bucureşti a închis...
ANAF a pus în transparenţă un...
Furia sindicală: Salariații se...
Curs valutar BNR, 5 august 2025.
BNR anunță: Scădere ușoară a...
Preţurile imobiliarelor...
Ziua de 7 august 2025 a fost declarată zi de doliu...
CNIR lansează o versiune...
Preţul poliţei de asigurare...
Nissan Motor a început negocierile cu sindicatul care îi reprezintă pe...
Taxele locale din România vor creşte, semnificativ, de...
Cronica unei creșteri anunțate:...
Tesla i-a acordat directorului...
Curs valutar BNR, 4 august.
Începând cu 1 iulie 2025,...
Au fost stabilite noile tarife...
Decizie privind bursele, publicată în Monitorul Oficial.