Fitch Ratings confirmă ratingul României, dar ne avertizează. Care sunt consecințele
Rating susţinut de apartenenţa...
În privinţa dificultăţile întâmpinate, Lucian Şova s-a referit, printre altele, la termenele de evaluare a contestaţiilor, cam înlungate, potrivit spuselor sale şi care, din acest motiv, reprezintă obstacole în respectarea graficelor de realizare a proiectelor. Ministrul a subliniat că bani există, dar că este nevoie de o decizie de la instanţă, pentru ca lucrurile să meargă mai departe.
În ceea ce priveşte caietele de sarcini, Lucian Şova a precizat că acestea se elaborează împreună cu experţi europeni, care susţin că unele dintre ele nu au fost făcute cu bună ştiinţă. Făcând o paranteză, el a menţionat, că până acum nici un ministru al transporturilor nu a participat la întâlniri cu aceşti consultanţi europeni. Poate, a apreciat Şova, acesta ar putea fi unul dintre motivele pentru care există atâtea contestaţii. Dar, a adăugat interlocutorul DCNews, noi vom lansa doar caiete de sarcini validate de experţi europeni.
Referindu-se la centura de nord a capitalei, el a declarat că ar putea fi terminată într-un an şi jumătate de la semnarea contractelor. Banii se recuperează, dar când vine Curtea de Conturi, toţi se uită la lege.
Întrebat câţi kilometri de drumuri vor fi date în exploatare anul acesta, Lucian Şova a indicat, iniţial 60. Dar, “o viziune optimist moderată ne trimite spre 80 de kilometri”, ba chiar 100. “Dar am rezerve, pentru că tot ce se poate întâmpla mai rău, se întâmplă”, a adăugat ministrul transporturilor.
La capitolul infrastructură feroviară, Lucian Şova a anunţat că bugetul pentru anul viitor va fi astfel structurat, încât să includă şi alocări pentru întreţinerea şi repararea căilor ferate. El a spus că, anual, în România se deteriorează 320 de kilometri de drum de fier, dar se remediază doar 16. “E un ritm de 20 de ani”, a adăugat Şova, menţionând că niciodată până acum nu au fost prevăzute proiecte de reparare a infrastructurii vechi. Dacă oamenilor le dai doar salarii, dar şi nu bani pentru şuruburi şi piuliţe, ei taie frunza la câini.
Cât priveşte fondurile europene, Lucian Şova a afirmat că ţintele de absorbţie au fost depăşite, chiar. Se merge pe 105%, ba chiar pe 117% la unele companii, precum cea de drumuri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Rating susţinut de apartenenţa...
Declinul social-democraților...
Guvernul s-a decis în privința...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Termenele de livrare care ar putea determina...
Aplicația de inteligență...
Afacerile stârnesc interes până...
Data de 28 februarie 2025 este...
Donald Trump a câștigat...
Ce se întâmplă cu sezonul turistic din Santorini....
SUA ar putea tăia accesul...
Care este secretul? Nu este...
O selecție a celor semnificative informații ale zilei...
Declarația Unică a suferit...
Premierul Marcel Ciolacu a...
Cercetătorii chilieni au...
Hon Hai propune o colaborare cu...
Continuă lucrările de modernizare a centralei de la...
La o lună după începutul celui de-al doilea mandat al...
Un cuțit de 150.000 de dolari ar putea părea pentru unii...
Bursa de la București încheie...
Libera circulație...
BNR a anunțat cotațiile valutare pentru vineri, 21...
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a vorbit despre...
Unii investitori încep să-și piardă răbdarea și, prin...
Anunțul a fost făcut de...
Comisia Europeană va căuta soluții alternative pentru...
Suma totală depășește 130 de milioane de dolari.