Lucrările de la Podul Giurgiu-Ruse. Traian Bădulescu: E un fel de ”autosabotaj al bulgarilor”

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse
Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse
EXCLUSIV
Traian Bădulescu, consultant în turism şi purtător de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, a vorbit, în cadrul emisiunii ”Totul despre bani”, despre destinații, despre probleme, dar și despre impactul lucrărilor efectuate de partea bulgară la Podul Giurgiu-Ruse.

”Efecte destul de mari, deranjante aș spune. Dar acest lucru nu înseamnă că lumea nu mai merge în Bulgaria sau nu mai trece Dunărea pentru a ajunge în Bulgaria, Grecia sau Turcia. Pentru că acestea sunt destinațiile românilor la sud de Dunăre”, a precizat de la bun început invitatul jurnalistului Mihai Ciobanu. 

Timpi de așteptare 

Traian Bădulescu a mai semnat o problemă care se adaugă inconvenientelor generate de lucrările de la respectivul pod. ”România și Bulgaria nu sunt în Schengen, mai avem și control de frontieră. Este adevărat, doar la un punct de frontieră control comun, dar și acest aspect mai prelungește așteptarea. Iar având în vedere că pe pod se circulă intermitent, pe un singur fir, normal că așteptarea se prelungește. Pentru unii turiști au existat timpi de așteptare uneori foarte mari, alteori mult mai mici. Totul depinde de aglomerație”, a subliniat Traian Bădulescu.

Și noi ne-am intrebat de ce anum

De fapt, a continuat el, ”chiar și noi, cei din turism, ne-am întrebat de ce au ales pentru aceste lucrări tocmai vârful de sezon turistic, adică iulie-august, când se circulă cel mai mult. 

Mai ales că litoralul bulgăresc este ales de foarte mulți români. De altfel, a precizat Traian Bădulescu, ”românii care merg în vacanță au autoturismul propriu sau cu autocarul se duc, în primul rând, pe litoralul bulgăresc și după aceea pe cel elen. Pentru Grecia însă, foarte mulți ales avionul. Și în Turcia mai puțini cu autoturismul, poate în Istanbul, eventual, și stațiunile de la Marea Egee”. 

Bine că există!

În privința rutelor alternative, ele există, desigur, deși Giurgiu-Ruse este cea mai importantă rută și ar fi bine să mai avem un pod peste Dunăre, a menționat purtătorul de cuvânt al ANAT. Alternative, pornind de pe litoral, există la Vama Veche, ”doar că durează mai mult drumul prin România, dar din fericire avem Autostrada Soarelui, cel puțin până după Constanța”. 

Mai bine era în septembrie 

De aceea, decizia luată în privința lucrărilor de la Pod, ”o văd ca un fel de autosabotaj al bulgarilor. Pot să fac o paralelă: așa cum DN1 nu îi oprește pe români să meargă pe Valea Prahovei sau în județul Brașov, această problemă nu-i va opri să meargă în Grecia, Bulgaria, dar, repet, nu înțeleg criteriile după care au început lucrările tocmai acum, în plin sezon. Era mai bine în septembrie, când se circulă mai puțin, după începerea școlilor. 

Există și criteriul vremii, cum a fost în cazul Văii Oltului. Autoritățile au promis să termine lucrările pe 9 august. Nici acolo nu se poate circula la anumite intervale de timp, mai exact nu se circulă ziua, ci după ora 20.00. Desigur, avem nevoie de autostrada pe care o așteptăm de 34 de ani, o autostradă care va străbate munții și va străbate România.

Află care mai sunt alte variante de a ajunge pe litoralul bulgăresc sau în alte zone situate la sud de Dunăre, urmărind întreaga emisiune. 

 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Euro vs dolar / FOTO: Freepik

Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar

Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...

Foto: pexels.com
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Bitcoin / Foto: Freepik
Jeff Bezos și Elon Musk
La volan, fără griji! FOTO: Freepik
Bentley

Bentley spune „nu încă”: ce ascunde strategia Beyond100+

Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României

pixel