Lucrările de la Podul Giurgiu-Ruse. Traian Bădulescu: E un fel de ”autosabotaj al bulgarilor”

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse
Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse
EXCLUSIV
Traian Bădulescu, consultant în turism şi purtător de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, a vorbit, în cadrul emisiunii ”Totul despre bani”, despre destinații, despre probleme, dar și despre impactul lucrărilor efectuate de partea bulgară la Podul Giurgiu-Ruse.

”Efecte destul de mari, deranjante aș spune. Dar acest lucru nu înseamnă că lumea nu mai merge în Bulgaria sau nu mai trece Dunărea pentru a ajunge în Bulgaria, Grecia sau Turcia. Pentru că acestea sunt destinațiile românilor la sud de Dunăre”, a precizat de la bun început invitatul jurnalistului Mihai Ciobanu. 

Timpi de așteptare 

Traian Bădulescu a mai semnat o problemă care se adaugă inconvenientelor generate de lucrările de la respectivul pod. ”România și Bulgaria nu sunt în Schengen, mai avem și control de frontieră. Este adevărat, doar la un punct de frontieră control comun, dar și acest aspect mai prelungește așteptarea. Iar având în vedere că pe pod se circulă intermitent, pe un singur fir, normal că așteptarea se prelungește. Pentru unii turiști au existat timpi de așteptare uneori foarte mari, alteori mult mai mici. Totul depinde de aglomerație”, a subliniat Traian Bădulescu.

Și noi ne-am intrebat de ce anum

De fapt, a continuat el, ”chiar și noi, cei din turism, ne-am întrebat de ce au ales pentru aceste lucrări tocmai vârful de sezon turistic, adică iulie-august, când se circulă cel mai mult. 

Mai ales că litoralul bulgăresc este ales de foarte mulți români. De altfel, a precizat Traian Bădulescu, ”românii care merg în vacanță au autoturismul propriu sau cu autocarul se duc, în primul rând, pe litoralul bulgăresc și după aceea pe cel elen. Pentru Grecia însă, foarte mulți ales avionul. Și în Turcia mai puțini cu autoturismul, poate în Istanbul, eventual, și stațiunile de la Marea Egee”. 

Bine că există!

În privința rutelor alternative, ele există, desigur, deși Giurgiu-Ruse este cea mai importantă rută și ar fi bine să mai avem un pod peste Dunăre, a menționat purtătorul de cuvânt al ANAT. Alternative, pornind de pe litoral, există la Vama Veche, ”doar că durează mai mult drumul prin România, dar din fericire avem Autostrada Soarelui, cel puțin până după Constanța”. 

Mai bine era în septembrie 

De aceea, decizia luată în privința lucrărilor de la Pod, ”o văd ca un fel de autosabotaj al bulgarilor. Pot să fac o paralelă: așa cum DN1 nu îi oprește pe români să meargă pe Valea Prahovei sau în județul Brașov, această problemă nu-i va opri să meargă în Grecia, Bulgaria, dar, repet, nu înțeleg criteriile după care au început lucrările tocmai acum, în plin sezon. Era mai bine în septembrie, când se circulă mai puțin, după începerea școlilor. 

Există și criteriul vremii, cum a fost în cazul Văii Oltului. Autoritățile au promis să termine lucrările pe 9 august. Nici acolo nu se poate circula la anumite intervale de timp, mai exact nu se circulă ziua, ci după ora 20.00. Desigur, avem nevoie de autostrada pe care o așteptăm de 34 de ani, o autostradă care va străbate munții și va străbate România.

Află care mai sunt alte variante de a ajunge pe litoralul bulgăresc sau în alte zone situate la sud de Dunăre, urmărind întreaga emisiune. 

 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursă / Foto: Freepik
Chatgpt. Freepik.com

ChatGPT, din ce în ce mai utilizat ca sursă de informaţii

Potrivit unui raport, ChatGPT şi echivalenţii săi sunt...

Râul Corund se scurge în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Impozite și taxe / Foto: Freepik
Bancnote lei / sursa foto: Freepik.com / Vlad Ispas
Adrian Negrescu
Vladimir Putin și Serghei Șoigu / Foto: kremlin.ru
Dosare
Sebastian Burduja
Factura. Freepik.com
Criză economică / Foto: Freepik

ASF se pregătește de noi scenarii de criză

ASF actualizează normele privind simularea situațiilor...

Ghișeu
Haine puse pe umerașe
Cărbune
Un agent al temutei ICE escortează o persoană pentru a fi expulzată / Foto: ICE
WhatApp / Foto: Freepik
Incendiu Grecia / Foto: iefimerida.gr / Facebook
Sediul ANRE
La benzinărie / FOTO: Freepik
Turkstream / Foto: botas.gov.tr
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Sebastian Burduja
Foto: Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu

Firme tip "conductă", în vizorul ANAF

Fraudă de 1,8 milioane de lei cu o firmă de tip...

Nicușor Dan, președintele României

Discuţii Nicuşor Dan - sindicate, la Palatul Cotroceni

Preşedintele Nicuşor Dan discută, în această dimineaţă,...

Conferință la BCE / FOTO: BCE

pixel