Manevre dubioase ale vapoarelor cu GNL. Mai multe nave au făcut întoarceri la 180 de grade

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Vapoarele care transportă Gaze Naturale Lichefiate fac întoarceri la 180 de grade în Pacific
Vapoarele care transportă Gaze Naturale Lichefiate fac întoarceri la 180 de grade în Pacific
Un vapor încărcat cu Gaze Naturale Lichefiate (GNL)  cu destinația Asia a făcut o întoarcere la 180 de grade în Oceanul Pacific. Este vorba despre British Listener, navlosit de BP, se îndreaptă acum spre Europa.

Primele mari din aprilie pentru gazele naturale în Europa au determinat nava-tanc British Listener să facă o întoarcere bruscă în Oceanul Pacific după ce a petrecut două săptămâni pe mare în drum spre Asia. 

Nava închiriată de BP a părăsit Freeport LNG din Texas pe 21 martie, a traversat Canalul Panama și se afla la sud-vest de Mexic când și-a schimbat cursul pe 1 aprilie, arată datele de urmărire a navelor, scrie Bloomberg. De atunci, petrolierul a traversat din nou Canalul Panama și se îndreaptă acum spre Gibraltar, arată datele de la Marine Traffic. 

Astfel de devieri ale vapoarelor nu sunt frecvente și necesită plata unor taxe de 1 milion de dolari pentru a călători de două ori prin Canalul Panama. Dar o răsturnare de situație similară a avut loc și la începutul acestei ierni, când prețurile gazelor naturale din Europa au început să aibă o primă mare față de piețele mai tradiționale din Asia. În timp ce războiul continuă în Ucraina și persistă îngrijorările legate de aprovizionarea din Rusia, aceste economii fac ca aproximativ două treimi din toate încărcăturile de GNL din SUA să se îndrepte spre Europa.

"Acest lucru este în concordanță cu previziunile noastre privind importurile europene de GNL la un nivel record în acest an și este susținut de prețul TTF pe o lună promptă care se tranzacționează cu 3,50 dolari/mmbtu peste JKM până acum în aprilie", a declarat Peter Rosenthal, șeful departamentului de energie și gaze din America de Nord de la Energy Aspects.

Cum s-a modificat plafonarea prețurilor la energie și apă caldă

Shell ”aproape” prinsă cu mâța în sac

Shell a decis să renunțe la două nave de gaz natural lichefiat închiriate de la o companie rusă, în cel mai recent exemplu al unui gigant energetic care încearcă să evite viitoarele sancțiuni sau condamnări publice legate de războiul din Ucraina.

Shell, cu sediul la Londra, a decis luna trecută să scoată din uz navele și să suporte costurile economice, potrivit unor persoane care au cunoștință de acest lucru. Navele sunt folosite în principal pentru a transporta GNL în Asia și nu sunt direct sub incidența sancțiunilor, dar compania a decis să le lase în inactivitate ca măsură de precauție, au declarat persoanele, care au solicitat anonimatul pentru a discuta detalii private.

SCF Barents și SCF Timmerman au fost ancorate în largul coastei Singapore timp de mai multe săptămâni, potrivit datelor de urmărire a navelor compilate de Bloomberg. Navele sunt deținute de Sovcomflot - o companie controlată de statul rus - și sunt închiriate pe termen lung de Shell.

"Putem confirma că cele două nave SCF LNG menționate sunt acum oprite", a declarat Shell într-un răspuns prin e-mail la întrebări. "Ne desfășurăm activitatea în conformitate cu legile internaționale și naționale, respectând sancțiunile aplicabile și măsurile de control al comerțului."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Horațiu Potra / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Napolact
Bogdan Chiritoiu / Foto: Oana Pavelescu
Fusion for Energy (F4E) și centru de cercetare CERN au semnat un acord strategic
Alexandru Nazare
Despădurire / Foto: Freepik
Inflația golește buzunarele românilor / Ilustrație DCBusiness
Dealerii Dacia vor promova noul logo al mărcii de la începutul anului viitor, iar primele mașini care vor primi noua emblemă vor apărea pe străzi din a doua jumătate a anului 2022. 
Bursa de Valori București
Inflatie. Foto: Pexels.com
Documente. Freepik.com
Plata POS. Freepik.com
Unul dintre sediile băncii Unicredit / FOTO: Unsplash

UniCredit, blocată la Roma dar în plin avânt financiar

Grupul bancar UniCredit nu va mai încerca să încheie...

Raiffeisen / Foto: Salech Hcelas

Două bănci occidentale fac profituri record în Rusia

După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...

Nimic nu stimulează optimismul investitorilor
Internet. Freepik.com

Rusia anunţă că îşi face propriul Starlink, pe modelul lui Elon Musk

Rusia anunţă că va avea propria reţea de internet prin...

Dmitri Peskov, umbra președintelui rus
BMW electric
TikTok. Freepik.com
Robert Redford

Ce avere a lăsat în urmă Robert Redford după moartea sa

Robert Redford, actorul și regizorul american care a...

Benzinarie / Foto: Freepik
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Bolojan, mesaj de ultimă oră despre tăieri și cheltuieli

Premierul Ilie Bolojan a exclus o nouă creștere a TVA și...

NUntă / Foto: Freepik

Șeful ANAF, precizări despre taxarea darului de nuntă

Șeful ANAF a venit cu precizări după ce în spațiul...

Bani
Labubu

pixel