Manevre dubioase ale vapoarelor cu GNL. Mai multe nave au făcut întoarceri la 180 de grade
Autor: Oana Pavelescu | 11 apr 2022, 09:53
Vapoarele care transportă Gaze Naturale Lichefiate fac întoarceri la 180 de grade în Pacific
Vapoarele care transportă Gaze Naturale Lichefiate fac întoarceri la 180 de grade în Pacific
Un vapor încărcat cu Gaze Naturale Lichefiate (GNL)  cu destinația Asia a făcut o întoarcere la 180 de grade în Oceanul Pacific. Este vorba despre British Listener, navlosit de BP, se îndreaptă acum spre Europa.

Primele mari din aprilie pentru gazele naturale în Europa au determinat nava-tanc British Listener să facă o întoarcere bruscă în Oceanul Pacific după ce a petrecut două săptămâni pe mare în drum spre Asia. 

Nava închiriată de BP a părăsit Freeport LNG din Texas pe 21 martie, a traversat Canalul Panama și se afla la sud-vest de Mexic când și-a schimbat cursul pe 1 aprilie, arată datele de urmărire a navelor, scrie Bloomberg. De atunci, petrolierul a traversat din nou Canalul Panama și se îndreaptă acum spre Gibraltar, arată datele de la Marine Traffic. 

Astfel de devieri ale vapoarelor nu sunt frecvente și necesită plata unor taxe de 1 milion de dolari pentru a călători de două ori prin Canalul Panama. Dar o răsturnare de situație similară a avut loc și la începutul acestei ierni, când prețurile gazelor naturale din Europa au început să aibă o primă mare față de piețele mai tradiționale din Asia. În timp ce războiul continuă în Ucraina și persistă îngrijorările legate de aprovizionarea din Rusia, aceste economii fac ca aproximativ două treimi din toate încărcăturile de GNL din SUA să se îndrepte spre Europa.

"Acest lucru este în concordanță cu previziunile noastre privind importurile europene de GNL la un nivel record în acest an și este susținut de prețul TTF pe o lună promptă care se tranzacționează cu 3,50 dolari/mmbtu peste JKM până acum în aprilie", a declarat Peter Rosenthal, șeful departamentului de energie și gaze din America de Nord de la Energy Aspects.

Cum s-a modificat plafonarea prețurilor la energie și apă caldă

Shell ”aproape” prinsă cu mâța în sac

Shell a decis să renunțe la două nave de gaz natural lichefiat închiriate de la o companie rusă, în cel mai recent exemplu al unui gigant energetic care încearcă să evite viitoarele sancțiuni sau condamnări publice legate de războiul din Ucraina.

Shell, cu sediul la Londra, a decis luna trecută să scoată din uz navele și să suporte costurile economice, potrivit unor persoane care au cunoștință de acest lucru. Navele sunt folosite în principal pentru a transporta GNL în Asia și nu sunt direct sub incidența sancțiunilor, dar compania a decis să le lase în inactivitate ca măsură de precauție, au declarat persoanele, care au solicitat anonimatul pentru a discuta detalii private.

SCF Barents și SCF Timmerman au fost ancorate în largul coastei Singapore timp de mai multe săptămâni, potrivit datelor de urmărire a navelor compilate de Bloomberg. Navele sunt deținute de Sovcomflot - o companie controlată de statul rus - și sunt închiriate pe termen lung de Shell.

"Putem confirma că cele două nave SCF LNG menționate sunt acum oprite", a declarat Shell într-un răspuns prin e-mail la întrebări. "Ne desfășurăm activitatea în conformitate cu legile internaționale și naționale, respectând sancțiunile aplicabile și măsurile de control al comerțului."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ştiri Recomandate

Sud-coreeni vor deveni toți mai tineri cu un an

Parlamentarii sud-coreeni au aprobat o măsură care va...

Greve în Marea Britanie: Armata, chemată în ajutor

Armata britanică va fi chemată să-i înlocuiască pe...

Schengen. Austria a votat împotriva aderării României

Austria a votat împotriva aderării României în cadrul...

Confiscarea autoturismului pentru depășirea vitezei legale

Codul rutier va suferi o nouă modificare ce vizează...

Românii preferă să-şi petreacă vacanţele în ţară (studiu)

Majoritatea românilor preferă să-şi petreacă vacanţele...

Crossuri externe